Kenelle ei curly girl sopinut?
Ite tuota testasin. Mulla aika taipuisat hiukset ja metodilla kyllä kihartui enemmän mutta se vaiva! Lisäksi kihara ei pysynyt kivana pitkään vaan oli sotkuinen muutaman tunnin päästä. Enkä varmaan mitään castia ikinä edes saanut aikaiseksi.
Hiukset myös meni huonompaan kuntoon, tosin sen jälkeen elpyi. Hoitoainetta kului pullotolkulla kun sitä märkään, vettävaluvaan tukkaan lotrasi. Käytin silfaatitonta shampoota kun rasvoittuva päänahkani ei kestä olla ilman shampoota.
Tukka meni aluksi todella huonoon kuntoon. Muistin miksen käytä xz merkin shampoita! Final washin tein niillä siis.
Viikon päästä luovutin ploppauksien ym suhteen ja jätin vaan pesumetodin kun hiukset oli kuivat jo ennen metodia. Pientä parannusta kunnossa oli havaittavissa.
Nyt kun olen pari viikkoa pessyt ihan normishampoolla ja hoitsikalla niin hiukset voi nyt todella hyvin! Juuri pistin kc :n sävyttävän hiusnaamion (vanilla) ja hiukset on todella pehmeät! Iha sama vaikka olisi silikoonien ja muiden pahojen aineiden ansiota! Nyt on hyväkuntoisen ja hoidetun näköiset hiukset taas.
Suoristusrautaa käytän nykyään harvemmin. Fööni meni (onneksi) rikki.
Ei tullut musta curly girliä.
Kommentit (27)
Kyllä mullakin hiukset on metodilla huonommassa kunnossa. Mutta juuri nyt nautin siitä että saan niin pienellä vaivalla laitetun näköiset hiukset. Pesun jälkeen pidän niitä auki ja seuraavana päivänä nutturalla. Normaalisti mun hiukset on liian liukkaat mihinkään kampauksiin mutta nyt sellaisen laittaminen on helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mullakin hiukset on metodilla huonommassa kunnossa. Mutta juuri nyt nautin siitä että saan niin pienellä vaivalla laitetun näköiset hiukset. Pesun jälkeen pidän niitä auki ja seuraavana päivänä nutturalla. Normaalisti mun hiukset on liian liukkaat mihinkään kampauksiin mutta nyt sellaisen laittaminen on helppoa.
Pienellä vaivalla?
Va tarkoitatko sitä kun hiuksesi on nyt huonommassa kunnossa (karheammat) niin on helpompi sen takia niitä laittaa?
Ap
Vaihdoin hiljattain shampoon ja hoitoaineen XZ persikkanektariiniin. Aion käyttää niitä, mutta en tee muuta.
En edes koittanut. Koska tiedän, ettei mun hiukset taivu mihinkään suuntaa muuta kuin ihan tekemällä niitä kiharoita erikseen.
Olen soveltanut sitä. Pesen hiukset sulfaatittomalla shampoolla yhtä usein kuin ennenkin. Saan hilsettä jos en käytä shampoota. Mutta olen ottanut käyttöön hiusnaamiot, karsinut pois silikoonit ja lakannut harjaamasta kiharoita. Puristelen hiuksiin myös geeliä märkänä, mutta en kuivaa niitä mitenkään erityisesti millään ploppauksilla. Olen saanut ihan kivat kiharat näin. Ennen aina suoristin ja hiukset kuivui pilalle.
Silikoonia peittämään huonokuntoisen hiuksen.... jätän väliin.
En ole kokeillut metodia, mutta minulla on aina ollut hiustenhoidossa osia tuosta metodista. Mutta sitten monet niistä kuulostaa turhilta, vaikkapa ploppaus tjsp kuulostaa samalta kuin tekisi kiharat rullilla tai leteillä, eli miksi kihara hius sellaista tarvitsisi?
Tällä videolla on monia hyviä pointteja kiharan hiuksen hoitoon
Hep. Taipuisat hiukseni kyllä kihartuivat tosi kivoille surffikiharoille, mutta päänahka koki kovia. Hilseily ja kutina alkoi samantien, enkä saanut sitä pois millään metodin mukaisella hilseshampoolla. Kokeilin varmaan kaikkia. Samoin hankin älyttömän määrän tuotteita, kun testailin juuri omaan päähäni sopivia tuotteita, joilla olisin saanut riittävästi hoitoa, pitoa ja volyymia.
Ylipäätään aineiden kulutus ja tukan parissa vietetty aika räjähti käsiin. Nyt pesen hiukset ja laitan jätettävää hoitoainetta, kampaukset viimeistelen hiuslakalla. Aikaa menee murto-osa, hiukset ovat jopa kauniimmat ja pärjään noilla kolmella tuotteella.
Vierailija kirjoitti:
Olen soveltanut sitä. Pesen hiukset sulfaatittomalla shampoolla yhtä usein kuin ennenkin. Saan hilsettä jos en käytä shampoota. Mutta olen ottanut käyttöön hiusnaamiot, karsinut pois silikoonit ja lakannut harjaamasta kiharoita. Puristelen hiuksiin myös geeliä märkänä, mutta en kuivaa niitä mitenkään erityisesti millään ploppauksilla. Olen saanut ihan kivat kiharat näin. Ennen aina suoristin ja hiukset kuivui pilalle.
Sovellan myös suora hiuksisena. Otin sulfaattittoman shampoo käyttöön ja hiusten rasvoittuminen väheni. Latvojen todellinen kunto paljastui ja vaati aikaa hoitaa niitä ilman silikoonia. Tiesin että kiharoita ei tule.. Nyt hiukset näyttävät hyviltä ja paljon paksummilla kuin aikaisemmin. Kampaaja ihmetteli kiiltoa ja kuntoa.
Jos päässä on muutama karva niin ihan sama, onko ne kiharoita tai suoria.
Tämä sen sijaan on kaunis.
https://static-sls.smf.aws.sanomacloud.net/menaiset.fi/s3fs-public/styl…
Minulla on laineikkaat hiukset, enkä ole muutenkaan enää vuosiin käyttänyt silikonia hiuksiin. Lämpökäsittelytkään eivät käy.
Lopetin curly girl -kokeilun lyhyeen. Hiukset kyllä kihartuivat, mutta itse en pidä korkkiruuvikiharoista, joten ei ollut motivaatiota jatkaa. Kiharat eivät sopineet kasvoihini ja pidän enemmän tavallisesta hapsottavasta mutta puhtaasta surffitukastani. Olin kokoajan tietoinen hiuksistani, ne tuntuivat lähmäisiltä ja likaisilta. Geeliä en edes harkinnut.
vaikuttaa siltä, että se ei sovi kenellekään. Duunissa useampikin työkaveri on innostunut menetelmästä, mutta heidän tukkansa näyttävät järjestään lähmäisiltä, päätä pitkin valuvilta ja jopa likaisilta (!). Olenkin miettinyt, eikö suomalainen hiuslaatu vaan sovi tuohon. Lisäksi monella on melko ohuet hiukset, jotka cg-käsittelyn jälkeen näyttävät vielä ohuemmilta. Menetelmää käyttävät usein henkilöt, joiden hius on luonnostaa lähes suora tai korkeintaan taipuisa ja sitten uskotellaan että hoitoaineilla, geeleillä ym. hius yhtäkkiä kihartuisikin. Yleensä näin ei käy. Alunperin menetelmä on kai tarkoitettu oikeasti kiharalle hiukselle, joka on kuivahko tai "hamppuinen" ja käsittelyn jälkeen kihara muutuisi kimmoisammaksi ja kiiltävämmäksi. bloggaja Annika O. on saanut menetelmän toimimaan hiuksissaan ja lopputulos näyttää siltä, miltä se kuuluisikin.
Oikeastaan otin käyttöön vain hiusten kuivaamisen rutistamalla ohueen puuvillapyyhkeeseen, kun ennen käytin froteepyyhettä ja tekniikka oli erilainen. Jätettävän hoitosuihkeen kanssa on hius saanut hieman nostetta / lainetta etuhiuksiin, mikä on riittänyt minulle.
Vierailija kirjoitti:
https://static-sls.smf.aws.sanomacloud.net/menaiset.fi/s3fs-public/styl…
Tämä onkin minusta Suomen ainoita onnistuneita kuvia. Kuitenkin sitten, kun katsoo blogista kuvia lisää, sielläkin on niitä huonoja hiuspäiviä. Minulla on ihan samanlaiset hiukset kuin tuossa ennen-kuvassa. Se riittää minulle, moni on sanonut kadehtivansa hiuksiani.
Minä olen kokeillut hoitaa loivasti kiharia hiuksiani cc-tuotteilla ja kihartuvat kyllä hieman aiempaa enemmän näin, vaikka käytänkin muotoilutuotteita varsin vähän (pieni määrä cc-approved kiharavoidetta pesun jälkeen, eikä mitään castia) enkä ploppaa. Lisäksi vielä kampaan hiukset harvalla kammalla läpi, vain harjaamisesta olen luopunut.
Runsaan hoitoaineen käytön ja jätettävän hoitoaineen myötä hiukset ovat olleet hieman aiempaa vähemmän kuivat. Mutta: kun eilen pitkästä aikaa laitoin kokeeksi kampaajalta hankkimani silikonia sisältävän hiusnaamion, niin kyllä se vaan ylivoimasesti pehmeämmät ja kiiltävämmät kutrit jättää kuin nuo cc-tuotteet. Aion jatkossakin pääosin käyttää cc-tuotteita, mutta silikoninaamiokin tulee olemaan satunnaisessa käytössä.
Laiskalle hiustenlaittajalle, joka muutenkin pitää hiuksia lähes aina kiinni. Liikaa vaivaa. Kiharat myös näyttää ihan samalta kuin ennenkin (eli osa päästä on korkkiruuveilla, osa lähes suora, siinä syy miksi tukka on pidettävä aina kiinni). Jätin kuitenkin oikeanlaiset pesuaineet käyttöön. On siitä hyvääkin seurannut, hiukset tuntuu pehmeämmiltä ja terveemmiltä, päänahan kutina on hävinnyt ja pesuväli on pidentynyt. Jatkan tällä lailla pienimuotoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://static-sls.smf.aws.sanomacloud.net/menaiset.fi/s3fs-public/styl…Tämä onkin minusta Suomen ainoita onnistuneita kuvia. Kuitenkin sitten, kun katsoo blogista kuvia lisää, sielläkin on niitä huonoja hiuspäiviä. Minulla on ihan samanlaiset hiukset kuin tuossa ennen-kuvassa. Se riittää minulle, moni on sanonut kadehtivansa hiuksiani.
Onneksi olkoon! Harvalla suomalaisella on noin upeat hiukset 😊
Vierailija kirjoitti:
Silikoonia peittämään huonokuntoisen hiuksen.... jätän väliin.
Ainoa tapa saada parempi kuntoiset hiukset on kasvattaa uudet, kaikki muu on ongelman peittämistä. Silikoni, kuten muutkin rakennetta paikkaavat aineet, saa hiuksen näyttämään paremmalta ja auttaa hiusten katkeilussa harjatessa yms. käsittelyssä kun hius ei takerru yhtä helposti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on laineikkaat hiukset, enkä ole muutenkaan enää vuosiin käyttänyt silikonia hiuksiin. Lämpökäsittelytkään eivät käy.
Lopetin curly girl -kokeilun lyhyeen. Hiukset kyllä kihartuivat, mutta itse en pidä korkkiruuvikiharoista, joten ei ollut motivaatiota jatkaa. Kiharat eivät sopineet kasvoihini ja pidän enemmän tavallisesta hapsottavasta mutta puhtaasta surffitukastani. Olin kokoajan tietoinen hiuksistani, ne tuntuivat lähmäisiltä ja likaisilta. Geeliä en edes harkinnut.
Täällä toinen, jonka silmään huolettomampi kihara näyttää kauniimmalta kuin selkeät putkilokorkkiruuvit. Todella harvoin on tullut vastaan kauniita, suomalaisia cc-hiuksia. Lähmähiuksia taas ihan liikaa...
Kenellekään.