Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yhteiskunnan edun pitäisi mennä minun ja perheeni edun edelle?

Vierailija
15.09.2019 |

Vain sillä tuntuu olevan merkitystä, miten voit olla hyödyksi yhteiskunnalle - eli miten paljon maksat veroja palkkatyöstäsi ja kulutuksestasi.
Ei ole väliä, kärsitkö sinä tai perheesi siitä, miten paljon olet töissä ja miten huonolla palkalla, pääasia tuntuu olevan, että käyt siellä töissä.
Mutta miksi? Miksi minun pitäisi ottaa vastaan työ, jossa työajat ovat surkeat tai työtunteja liian vähän tarjota? Olet töissä aamuisin, iltaisin ja viikonloppuisin. Lapset näkevät vanhempansa pikaisesti viitenä päivänä viikossa, kun lapsi tulee koulusta ja äiti lähtee samalla oven avauksella töihin. Viikonloppuna lapset ovat yksin yli puolet päivästä, koska äidin on oltava töissä. Rahaa ei siltikään juuri saa tai jos saa, siitä ei ole aikaa nauttia.
Jos yhteiskunnalla ei ole tarjota töitä, joka sopii parhaiten omaan elämäntilanteeseen työaikojen ja palkan osalta, miksi minunkaan pitäisi tarjota osaamistani surkeassa työpaikassa?
Itse esimerkiksi työskentelisin mieluiten arkisin klo 06 - 14, mutta jos sellaista työpaikkaa ei ole tarjolla juuri nyt, niin miksi pitäisi hakea työpaikkaa, jossa saatat olla ma-ke töissä klo 08 - 16, to - la klo 13 - 21, su vapaa ja maanantaina taas johonkin vuoroon, kun sellainen ei kertakaikkiaan ole mahdollista, tai ainakin se tekee elämästä hemmetin vaikeaa.
Valmistuin toiseen ammattiin huhtikuussa 2019, enkä ole vielä onnistunut työpaikkaa saamaan. Kyllä minä haluaisin mieluummin tienata itse omat rahani, mutta työaikojen olisi oltava minulle sopivat ja rahaa jäätävä käteen enemmän kuin vain ja ainoastaan pakollisiin menoihin. Haluan olla kotona viikonloput kun lapsetkin ovat kotona, samoin illat kun lapset ovat kotona. Aivan sama mitä yhteiskunta siitä ajattelee, minun ei tarvitse kärsiä enää yhtään sen enenpää kuin tähän asti olen saanut kärsiä, uhrautua ja suorittaa.
Ymmärrän, ettei Suomen talous kestä "vapaa matkustajia", mutta ei se kestä minunkaan talous tai pää surkeaa palkkaa ja työaikoja.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, näetkö itsesi ja perheesi osana yhteiskuntaa vai elättekö täysin eristyksissä ja omavaraisina?

Vierailija
22/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä työtä useinkaan lopultakaan se yhteiskunta tarjoa, vaan yritykset, jotka haluavat sinulta työpanoksen ja vastineeksi siitä saat palkkaa. 

Mutta miksi pitää olla niin uskomattoman typerät työajat? Aamuun, iltaan, viikonloppuin, iltaan, aamuun jne? Miksi ei hyödynnetä sitä, että he, jotka narisevat siitä, miksi töiden pitää alkaa aikaisin illalla palkattaisiin niihin ilta- ja yövuoroihin, ja viikonloppuisin saisi tuplapalkan porkkanana, jolloin halukkaat saisivat viikonloppuvuorot. Kun taas aamuvirkut saisivat aloittaa työt kun iltavirkut vielä onnellisina nukkuvat sängyissään?

Palkkojen pitäisi myös nousta, sillä alle 2000e nettona kuussa on naurettava korvaus menetetystä vapaa-ajasta.

Ap

No tuo on kyllä totta, että varmasti olisi tehtävissä jotain sille, että jos työaikoja on samasta tehtävästä useammanlaisia, niin ihmiset voisivat tehdä niitä itselleen parhaiten sopivia vuoroja. Mutta onko niin kovinkaan usein? Työnantajalla on luonnollisesti agendana saada työntekijät niille ajoille, joina sitä kyseistä työtä pitää tehdä. Eikä se ole mitään hyväntekeväisyyttä kuitenkaan, jossa työnantaja kyselee, että viitsisitsä etsä viitsis tulla töihin, kun täällä olisi tää duuni. Ai et, no voi harmi. 

Mites olis jo työnhaussa: haetaan työntekijää aamuvuoroihin, haetaan työntekijää iltavuoroihin? Ihmiset hakisivat sitten sen vuoron työpaikkaa, kuin itselle sopii ja työnantaja heistä valkkaa parhaimmat.

Viikonloppuihin sitten töihin tuplapalkalla ja siten, että kahtena viikonloppuna peräkkäin ei tarvitse olla, eikä myöskään molempina päivinä. Monella alalla voisi myös hyödyntää opiskelijoita viikonlopputöihin.

Ap

Joku tuossa moitti sinua naiviksi ja  minun taitaa täytyä olla samaa mieltä. Se, että meillä on sentään tuplapalkka sunnuntaisin on todella hieno asia, mutta että koko viikonloppu? Älä unta näe. Tai siis olisihan se kiva työntekijälle, mutta niin ei tule koskaan tapahtumaan eikä varmaan mene kauan, kun sunnuntain tuplapalkkakin lakkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tähän nyt on muuta sanoa kuin että rupea keikkatyöläiseksi ja varamieheksi. Valkkaat sitten itsellesi ne sopivimmat vuorot. Lomakin voit pitää kuin haluat.

Teet sitten täyttä työviikkoa kun maltat olla erossa lapsistasi pari iltaa.

Vierailija
24/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntarauhan vuoksi. Esim. Meksikossa on niin huonosti voivia ja köyhiä ihmisiä, että siellä pystyy tilaamaan palkkamurhan 25 eurolla. Mietipä, minkälaisia vaikutuksia sillä olisi sinun ja perheesi elämään, jos meilläkin yhteiskunta olisi tuolla tasolla.

Vierailija
25/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ymmärrän kyllä pointtisi täysin, mutten voi sille mitään, että olet alalla, joka mitä ilmeisimmin on vuorotyötä.

Haluat elättää perheesi. HYVÄ.

Et tahdo tehdä vuorotyötä. Ymmärrän.

Työ, jota "vieroksut" lienee jonkin suuren yrityksen tarjoamaa, eikä siellä jousteta sen vuoksi, että sinulla on lapsia.

(Olin itse lasten ollessa tarha-ikäisiä pienen yrityksen palveluksessa ja sain tehdä aina samaa ns. aamuvuoroa, joskin vuorot olivat vain 9-17 tai 10-18, että päiväkotiin viime minuuteilla enen sulkemisaikaa.)

Vierailija
26/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, ymmärrän kyllä pointtisi täysin, mutten voi sille mitään, että olet alalla, joka mitä ilmeisimmin on vuorotyötä.

Työ, jota "vieroksut" lienee jonkin suuren yrityksen tarjoamaa, eikä siellä jousteta sen vuoksi, että sinulla on lapsia.

(Olin itse lasten ollessa tarha-ikäisiä pienen yrityksen palveluksessa ja sain tehdä aina samaa ns. aamuvuoroa, joskin vuorot olivat vain 9-17 tai 10-18, että päiväkotiin viime minuuteilla enen sulkemisaikaa.)

Ohis: asiaan liittyen, hae jotain vastaanottoapulaisen työtä, siihen pääsee melkein millä koulutuksella vaan. Siis jos muotoseikat on kunnossa.

Vierailija
27/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa valitettavasti kermaprseen kitinältä. Jaa että itse pitäisi saada valita työaikakin... Teen itse epäsäännöllistä vuorotyötä ja niin tekee moni perheellinen työkaverikin. Kyllähän se välillä ottaa päähän, mutta sellaista se elämä on.

Mutta miksi sen pitää olla sellaista? En minä halua erityiskohtelua juuri minulle. Kenenkään ei pitäisi tuhlata elämäänsä työssä, josta ei nauti eikä siitä jää juuri mitään käteen ja jossa vain itse ja perhe kärsii.

Olen kyllä ollut työelämässä paljonkin, että en minä liian hyvään ole todellakaan elämässäni tottunut.

Ap

Vierailija
28/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat makoilla kotona, ole hyvä ja tee se omalla kustannuksellasi äläkä vaadi yhteiskunnalta vastikeettomia tukia.

Ensinnäkään en makoile kotona, ja toisekseen kuten aloituksessa kerroin, kyllä minä haluan itse elantoni tienata, mutta ei pidä odottaa, että ihan mitä tahansa työtä alan tekemään. Kenenkään ei pitäisi joutua raatamaan huonossa työpaikassa huonolla palkalla.

Ap

Herätys: 80 prossaa työssäkäyvistä ihmisistä raataa liian huonossa työpaikassa liian huonolla palkalla, jos heiltä itseltään kysytään. Voit miettiä, miksi näin on.

Koska ihmiset ovat lampaita, ja koska juuri sinunkin arvosi mitataan sillä, kuinka paljon olet hyödyksi yhteiskunnalle.

Ap

Vierailija
29/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on osaamista aloille, jolloin työvuorot ovat juurikin haluamaani. Mutta. Kun sellaista paikkaa ei ole vielä löytynyt paikkakunnaltani tai sen lähipaikkakunnilla, miksi minun odotetaan ottavan mikä tahansa työ vastaan? Siis sitähän se on tänä päivänä, että pitäisi ottaa mikä tahansa työ vastaan, ihan sama sopiiko se sinun elämäntilanteeseesi tai sinulle yleensäkään.

Ap

Vierailija
30/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat makoilla kotona, ole hyvä ja tee se omalla kustannuksellasi äläkä vaadi yhteiskunnalta vastikeettomia tukia.

Ensinnäkään en makoile kotona, ja toisekseen kuten aloituksessa kerroin, kyllä minä haluan itse elantoni tienata, mutta ei pidä odottaa, että ihan mitä tahansa työtä alan tekemään. Kenenkään ei pitäisi joutua raatamaan huonossa työpaikassa huonolla palkalla.

Ap

Herätys: 80 prossaa työssäkäyvistä ihmisistä raataa liian huonossa työpaikassa liian huonolla palkalla, jos heiltä itseltään kysytään. Voit miettiä, miksi näin on.

Ne jotka jaksaa raataa elättää apnkin. Ap on tehnyt sellaisen valinnan että hänen lapset ja perhe ja aika on sen tuntemattoman raatajan vastaavia arvokkaampia. Pitää olla oikeus tienata itselleen ja oltava oikeus sanoa ettei halua tehdä työtä kahden edestä eli elättää työllään apn kaltaisia. Älkää äänestäkö vasemmistoa, en tajua miten Suomeen on tullut tuo muoti että muiden pitää maksaa näiden ap tyyppien elämä. Toivottavasti apn perhe jotenkin poistuu, omat lapset pitää työllään elättää, apn lapsetkin elätän työlläni. Palkat on pienet ja verot isot kun nämä apeet elätetään myös. Lopetetaan nyt heidän elätyys

Vierailija
31/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun perheesi etu menee työssä käyvän perheen edun edelle? Heidän pitää tehdä enemmän työtä koska he elättävät omiensa lisäksi sinut ja lapsesi. Hirtä itsesi please

Vierailija
32/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa valitettavasti kermaprseen kitinältä. Jaa että itse pitäisi saada valita työaikakin... Teen itse epäsäännöllistä vuorotyötä ja niin tekee moni perheellinen työkaverikin. Kyllähän se välillä ottaa päähän, mutta sellaista se elämä on.

Mutta miksi sen pitää olla sellaista? En minä halua erityiskohtelua juuri minulle. Kenenkään ei pitäisi tuhlata elämäänsä työssä, josta ei nauti eikä siitä jää juuri mitään käteen ja jossa vain itse ja perhe kärsii.

Olen kyllä ollut työelämässä paljonkin, että en minä liian hyvään ole todellakaan elämässäni tottunut.

Ap

On täysin mahdotonta, että jokaiselle löytyisi työ, josta nauttii aina täysin rinnoin.

Vierailija
33/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä miksi puhut asetelmasta sinä vastaan yhteiskunta. Sinähän olet osa yhteiskuntaa. Sinä muodostat sen kaikkien meidän kanssa.

Vierailija
34/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti apn perhe kuolee auto onnettomuudessa niin vähän kevenee verot. Jos pennin säästäisi niin kuolkoot, emme halua elättää loisia

Just tämä on uskomatonta. Jos ei käy töissä niin tämä kansalainen haluaisi tappaa sen työttömän perheineen. Hyi h.elvetti.

Vierailija
35/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti apn perhe kuolee auto onnettomuudessa niin vähän kevenee verot. Jos pennin säästäisi niin kuolkoot, emme halua elättää loisia

Toivottavasti sinulla on oikein pitkä elämä. Sellainen sairauksien ja omien paskavaippojen täytteinen kun kukaan ei ole eläkettäsi maksamassa tai sinua hoitamassa. Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi.

Vierailija
36/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ne jotka jaksaa raataa elättää apnkin. Ap on tehnyt sellaisen valinnan että hänen lapset ja perhe ja aika on sen tuntemattoman raatajan vastaavia arvokkaampia. Pitää olla oikeus tienata itselleen ja oltava oikeus sanoa ettei halua tehdä työtä kahden edestä eli elättää työllään apn kaltaisia. Älkää äänestäkö vasemmistoa, en tajua miten Suomeen on tullut tuo muoti että muiden pitää maksaa näiden ap tyyppien elämä. Toivottavasti apn perhe jotenkin poistuu, omat lapset pitää työllään elättää, apn lapsetkin elätän työlläni. Palkat on pienet ja verot isot kun nämä apeet elätetään myös. Lopetetaan nyt heidän elätyys

Niin. Tai mites jos ne palkat nostettais ylös ja verot alas, niin kenties normaalitkin ihmiset niitä töitä tekisi?

Vierailija
37/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä miksi puhut asetelmasta sinä vastaan yhteiskunta. Sinähän olet osa yhteiskuntaa. Sinä muodostat sen kaikkien meidän kanssa.

Koska suurinosa tässä YHTEISKUNNASSA olisi valmis tappamaan minut ja perheeni, jos en suostu orjatyöhön. Tässäkin ketjussa jo pari kommenttia tuli joiden mukaan yhteiskunta voisi paremmin, jos ajaisin lasteni kanssa rekan keulaan. Ja mistä syystä? Siitä, että en aijo ottaa vastaa työtä kuin työtä.

Ap

Vierailija
38/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattanee opiskella sellainen ammatti jossa ei joudu vuorotöitä tekemään ja saa kohtuullista palkkaa. Mikäli olet perusterve, ei tässä pitäisi olla ongelmaa, vai onko nykyinen tilanteesi pelkästään yhteiskunnan syytä?

En ole ap, mutta ajattelen samoin kuin hän. Yritin saada opiskelupaikkaa, josta olisi saanut päivätyön. Neljä vuotta hain (ja tein vuorotyötä), mutta ei onnistanut. Hakijoita aina joku 500 ja sisään pääsi 15.

Opiskelin sitten kevyemmän ja todella huonosti palkatun ammatin. Vuorotyö ei ole kiveen hakattu enää, mutta yleistä. Niinpä teen muutaman vuoron, silloin kun minulle sopii.

On älytöntä, että meitä perheelle omistautuneita äitejä paheksutaan. 10 vuoden päästä saatan halutakin tehdä iltavuoroa tai viikonlopputöitä. Olenhan minä lapsettomana niitä tehnytkin. Nyt on kuitenkin tärkeintä perhe. Onneksi minun on mahdollista valita arvojeni mukaan.

Vierailija
39/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kannattanee opiskella sellainen ammatti jossa ei joudu vuorotöitä tekemään ja saa kohtuullista palkkaa. Mikäli olet perusterve, ei tässä pitäisi olla ongelmaa, vai onko nykyinen tilanteesi pelkästään yhteiskunnan syytä?

En ole ap, mutta ajattelen samoin kuin hän. Yritin saada opiskelupaikkaa, josta olisi saanut päivätyön. Neljä vuotta hain (ja tein vuorotyötä), mutta ei onnistanut. Hakijoita aina joku 500 ja sisään pääsi 15.

Opiskelin sitten kevyemmän ja todella huonosti palkatun ammatin. Vuorotyö ei ole kiveen hakattu enää, mutta yleistä. Niinpä teen muutaman vuoron, silloin kun minulle sopii.

On älytöntä, että meitä perheelle omistautuneita äitejä paheksutaan. 10 vuoden päästä saatan halutakin tehdä iltavuoroa tai viikonlopputöitä. Olenhan minä lapsettomana niitä tehnytkin. Nyt on kuitenkin tärkeintä perhe. Onneksi minun on mahdollista valita arvojeni mukaan.

Samaan aikaan älistään, kun nykyään lapsia ei kasvateta. No missä välissä ne vanhemmat niitä kasvattaa, kun vuorokaudessa hyvä jos tunnin ehtii OIKEASTI sen lapsen kanssa olemaan. Vuorokaudessa on 24 tuntia, siitä nukutaan 8h, töissä ollaan 8h, työmatkoihin voi mennä tunti-kaksi, siinä onkin jo mennyt 17-18h. Kolme tuntia kauppaan, kotitöihin ja koiran lenkitykseen, 20-21h mennyt vuorokaudesta. Ruoanlaittoa, pesulla käynnit, läksyjen teko. Oho, 24 tuntia meni niin että heilahti. Ja otetaab huomioon, kuinka väsyneitä ihmiset ovat tuon kaiken jälkeen, päivä päivän jälkeen.

Vierailija
40/47 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä työtä useinkaan lopultakaan se yhteiskunta tarjoa, vaan yritykset, jotka haluavat sinulta työpanoksen ja vastineeksi siitä saat palkkaa. 

Ei tarjoa, mutta yhteiskunta haluaa sen hyödyn siitä. Valtio ja kunnat ovat yhtiöittäneet lähes kaiken toimintansa, eli aika moni loppujen lopuksi työskentelee yhteiskunnalle.

Ei myöskään ollut yritysten omaa keksintöä kikyt ja lomarahojen leikkaukset.

Ymmärrän ap:ta täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi