Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tää mielestäsi edullinen ruokaviikko:::D

Vierailija
15.09.2019 |

Kerroin tiukasta tilanteesta ystävälleni joka "auttoi" tekemään "edullisen" ruoka viikon.

Eli aamupalaksi joka aamu
mustikoita, :::Dddddd
Pellavansiemeniä 1rkl
Maitorahka.

Lapselle talk muru muroja, mustikoita ja maitoa

Ma&Ti tarjousuunilohta ja uunijuureksia ::D (tosi halpaa hei)
Ke&To jauhelihakeitto
Pe&La Juurespihvejä, kermakastiketta :::D ja perunaa
Su Kotikutoinen pizza

On hei tosi halpa. :::DDD

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä menu sinänsä. Hinnasta en tiedä.

Vierailija
2/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on suunnitellut sulle ruoka viikon jolla pysyy nälkä pois ja kustannuksiakin tulee vain n. 40 euroa kahdelle ihmiselle. On se edullinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kakkosvastaajan kanssa. Onhan pastat ja puurot tietty halpoja, mutta ei ne ravitse eikä pidä kylläisenä, joten nälkä on jatkuva ja ruuan menekki suuri.

Vierailija
4/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä tässä nyt oli niin hassua että noita hymiöitä pitää viljellä.

Vierailija
5/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella kalliita aineita tuolla, kuten mustikat ja lohi. Jos sinulla itselläsi on yhtään järkeä päässä, niin eiköhän ruokien suunnittelu onnistu paremmin ilman kaverin apua.

Vierailija
6/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talk muru muroja? Mitä ne on?

Vierailija
7/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ajatteli, että keräät ne mustikat metsästä itse. Lohi on kyllä kallista, sitä en ymmärrä. Jos oikeasti haluat edullista niin linssit, pavut ja kananmunat on yleensä halpoja ja täyttää hyvin. Näin syksyllä kaalit, punajuuret ja porkkanat on myös halpoja ja hyviä. Nyt saa metsästä paremmin puolukoita, kuin mustikoita.

Vierailija
8/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talk muru muroja? Mitä ne on?

Sokeroimatromia, makeuttamattomia täysjyvämuroja.

Vierailija
9/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ajatteli, että keräät ne mustikat metsästä itse. Lohi on kyllä kallista, sitä en ymmärrä. Jos oikeasti haluat edullista niin linssit, pavut ja kananmunat on yleensä halpoja ja täyttää hyvin. Näin syksyllä kaalit, punajuuret ja porkkanat on myös halpoja ja hyviä. Nyt saa metsästä paremmin puolukoita, kuin mustikoita.

Lohi maksaa usein tarjouksessa 4,99e/kg ja on täten halvempaa kuin jauheliha.

Vierailija
10/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä noin halpaa lohta löytyy?

Vierailija
11/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän aikaan vuodesta voi hyvinkin saada kokonaista lohta tuohon hintaan tarjouksessa. Filettäkin halvimmillaan kympin kilo.

Vierailija
12/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim cittarista aika usein kun jaksaa tarjousten perässä juosta. Sitten saa vielä halvemmalla jos käy s-kaupassa klo 20 jälkeen.

Vierailija
13/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikat on ilmaisia kun viitsii metsästä käydä ne keräämässä. Nyt niitä ei kyllä taida enää löytyä, mutta voi niitä ilmaisia puolukoitakin kerätä. Monet antaa myös omenia ilmaiseksi tähän aikaan vuodesta, kun eivät itse saa kaikkea syötyä. Lohi on kyllä arvokasta jos sitä ei saa tarjouksesta. Kaalilaatikko tai keitto olisi minun mielestä parempi vaihtoehto tuolle lohi aterialle.

Vierailija
14/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäväinen keräilijä kirjoitti:

Mustikat on ilmaisia kun viitsii metsästä käydä ne keräämässä. Nyt niitä ei kyllä taida enää löytyä, mutta voi niitä ilmaisia puolukoitakin kerätä. Monet antaa myös omenia ilmaiseksi tähän aikaan vuodesta, kun eivät itse saa kaikkea syötyä. Lohi on kyllä arvokasta jos sitä ei saa tarjouksesta. Kaalilaatikko tai keitto olisi minun mielestä parempi vaihtoehto tuolle lohi aterialle.

Mutta siinä kaalilatikossakin pitää olla se proteiininlähde, ei pelkkä kaali riitä.

Vierailija
15/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän aikaan vuodesta voi hyvinkin saada kokonaista lohta tuohon hintaan tarjouksessa. Filettäkin halvimmillaan kympin kilo.

Ja niistä perkeistä saa vielä hyvän liemen.

Vierailija
16/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ne mustikat paljoa maksa pakastelaaristakaan. 

Ainoa kallis tuosta minusta oli tuo lohi, mutta voithan sen korvata vaikkapa niillä jauhelihapihveillä jos et edullista kalaa mistään löydä. 

Vierailija
17/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk seudulla tuskin on tuonhintaista lohta ollut 20 vuoteen! Kirjolohikin halvimmillaan kokonaisena 6,99€/kg. Pussilohta joskus 11€/kg, tiskiltä 28€!

Vierailija
18/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk seudulla tuskin on tuonhintaista lohta ollut 20 vuoteen! Kirjolohikin halvimmillaan kokonaisena 6,99€/kg. Pussilohta joskus 11€/kg, tiskiltä 28€!

Ei taida olla paria viikkoa aikaa kun ostin tarjouksesta kokonaista kirjolohta 5,99kg. Ja ihan täältä pääkaupunkiseudulta.

Vierailija
19/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella kalliita aineita tuolla, kuten mustikat ja lohi. Jos sinulla itselläsi on yhtään järkeä päässä, niin eiköhän ruokien suunnittelu onnistu paremmin ilman kaverin apua.

Mustikat itsepoimittuja, lohen sijasta kokonaista kirjolohta 6€/kg, juurekset ja perunat n. 50 snt / kg,  jauheliha 10€kg ( ei edes halvin). Nuo hinnat paikallisesta citymarketista. 

Mitä ne murumurot ovat, ja miksi pellavansiemeniä? Eikö ihan perinteinen kaurapuuro tai joku pirkkamysli ( joka on minusta parasta) kelpaa lapselle?

Vierailija
20/22 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää välimeren ruokavalion mukaan älkääkö tuollasta sisäsiittosta paskaa xddd