Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö joku hyviä ruotsinkielisiä keskustelupalstoja? Pitäisi oppia ruotsia

Vierailija
15.09.2019 |

Jotain tämän tapaisia pskanjauhamispaikkoja etsin. Mun pitäisi selvitä korkeakoulun ruotsista, enkä rehellisesti sanottuna ole varma selviytymisestäni. Ainakaan hyvin arvosanoin ja hyvän arvosanan saaminen olisi mulle tärkeää. Tarvitsen hyvän keskiarvon.

Tuli sitten mieleen, että jos löydän ruotsinkielisen mammapalstan tms., niin olen varmaan sen verran utelias, että opin ruotsia nopeasti. Tässä vaiheessa en välitä kieliopista (ei täälläkään kukaan mitään hyvää suomenkieltä oppisi). Kunhan haluan kasvattaa sanavarastoa ja luetun ymmärtämistä jollain tavalla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta kiinnostaisi muakin. Seuraan, toivottavasti joku osaa antaa suuntaa! Mulla osin samat syyt.

Ja ihan yksinkertaisesti haluaisin Ruotsissa toimivan arkiruotsin itselleni.

Vierailija
2/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että kyselen täällä kun en mä itse osaa ruotsiksi hakea netistä tällaisia paikkoja.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flashback on suurin ja kaunein.

Sit perhesivusto, oliko "familjeliv"

Vierailija
4/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.familjeliv.se

Asiaa! Tack so mycket! Tämän avulla puhun ruotsia varmaan parissa viikossa. 😂

ap

Vierailija
6/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flashback on suurin ja kaunein.

Sit perhesivusto, oliko "familjeliv"

https://www.flashback.org

Tämä vaikuttaa tosiaan erittäin lupaavalta. Aiheita näyttää olevan laidasta laitaan. Kiitos!

ap

Vierailija
7/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ruotsalaisia aikakauslehtiä. Yleislehtiä on ainakin Allers, Hemmets Veckotidning ja Året Runt. Veckans Nu taitaa olla Seiskan vastine ja on useampi lehti kuninkaallisista. Ruokalehtiä on monta ja kasvisjutut ovat valovuosia Suomea edellä. Lehdet ovat hämmästyttävän selkeäkielisiä, ei tarvitse paljon sanakirjaa kaivella. Näitä löytyy ihmeen helposti myös periferian lehtipisteistäkin.

Vierailija
8/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos @3 @4!

1

Vierailija
9/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta ruotsalaisia aikakauslehtiä. Yleislehtiä on ainakin Allers, Hemmets Veckotidning ja Året Runt. Veckans Nu taitaa olla Seiskan vastine ja on useampi lehti kuninkaallisista. Ruokalehtiä on monta ja kasvisjutut ovat valovuosia Suomea edellä. Lehdet ovat hämmästyttävän selkeäkielisiä, ei tarvitse paljon sanakirjaa kaivella. Näitä löytyy ihmeen helposti myös periferian lehtipisteistäkin.

Täytyy pitää näitä silmällä. Meillä on tuolla "koulun" kirjastossa myös aika paljon lehtiä. Pakkohan siellä on ruotsinkielisiäkin olla.

Ap

Vierailija
10/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt taas se 'pakkoruotsi' tuntuu jälleen  kelpaavan...

''No voi mahotonta heh,heh...''

(kuten edesmennyt J.Virtanen olisi varmaan tuosta sanonut, jos nimittäin olisi tätä palstaa lukenut )

Vierailija
11/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt taas se 'pakkoruotsi' tuntuu jälleen  kelpaavan...

''No voi mahotonta heh,heh...''

(kuten edesmennyt J.Virtanen olisi varmaan tuosta sanonut, jos nimittäin olisi tätä palstaa lukenut )

Pakkohan se on...

Tosin myönnettäköön, että ajatus jaskan jauhamisesta netissä kolmella kielellä on oikeastikin aika houkutteleva.

ap

Vierailija
12/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet teini hamsterpaj on paikka missä nuoret keskustelee.

Vierailija
13/13 |
15.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merri Vikin kirjoittamien Lotta-sarjan tyttökirjojen harrastajilla on oma bloginsa.

Sitä olen aina silloin tällöin lukenut.

Ihanaa nostalgiaa !