Miksi mies ei valitse vapaasti naisen nimeä? Tutkitusti 90% vastustaa naisen nimen valintaa
Onpa tosi vapaata, että kyselyissä lähes kaikki vastustavat naisen nimen valintaa, vaikka sitä perustellaan vapaudella. Lisäksi sukunimi on lähtenyt pakottamisesta, ja sitä vapautta valita ei edes haluttu antaa, moni instituutio ja ryhmät vastusti sitä. Nyt kun naisen nimen saisi valita, ei kukaan sitä valitse ja asiaa kehutaan vapaudella.
Myös naisilla tulee olla oikeus pakottaa oma nimi miehille. Sai miehetkin niin tehdä. Siitä koko miehen nimen dominanssi lähti. PAKOSTA.
Kommentit (12)
Muuten olen samaa mieltä, mutta jos pääsen seurustelemaan Rintakannon kanssa niin en vaihda taatusti nimeä.
Valitettavasti kaikki eivät tee sinun mieleistäsi valintaa, vaikka olisikin vapaus valita. MIehen ja naisen suhteissa on muutakin kuin se sukunimiasia. Voisit vaihtaa välillä levyä.
Älä huoli Sukkis. Kukaan mies ei päästä sua niin lähelle, että joutuisit joskus vaihtamaan sukunimeäsi. Ollos huoletta vaan 😊
En minäkään ottais noin hullun akan sukunimeä.
Taas kerran. Kenenkään ei ole pakko vaihtaa nimeä.
"Tutkitusti" on huono argumentti, jos siihen ei liity linkkiä tutkimukseen. 90 % kuulostaa aika isolta määrältä, mutta toisaalta tunnen itse vain yhden perheen, jossa on otettu vaimon sukunimi yhteiseksi nimeksi.
Koska miehet ajattelevat pohjimmiltaan olevansa tärkeämpiä kuin naiset. Ja naiset alistuu.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet ajattelevat pohjimmiltaan olevansa tärkeämpiä kuin naiset. Ja naiset alistuu.
Vaimoni halusi minun sukunimeni.
Kai sekin on jotenkin minun syy?
Miesten ei ole koskaan ollut pakko ottaa vaimonsa nimeä, mutta naisten oli pakko ottaa miehen nimi vielä niinkin myöhään kuin 1980-luvulla.
Siinä syy siihen, miksi miesten sukunimet jyräävät naisten nimien yli vielä nykyäänkin. Vaikka epätasa-arvoinen laki kumottiin, sovinistiset asenteet ja perinteet eivät ole kadonneet mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla menkat alkamassa?
Tuo on raivostuttava tapa haistattaa p-skat naisen mielipiteille.
Sama kuin sanoisi miehelle että miksi olet noin kärttyinen, sulla taitaa varmaan olla jotain potenssivaivoja.
Ai moi Sukkis 😊
Pistätkö lähteen tuolle tutkimukselle?