Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö aloittamaan suhteen sellaisen ihmisen kanssa joka herää joka aamu neljältä, ja täten menee nukkumaan aina viimeistään klo 20-21 ?

Vierailija
14.09.2019 |

Mitä mieltä olisit? Et voisi koskaan katsoa hänen kanssaan iltaleffoja, kun on aina oltava ajoissa nukkumassa.

Olisiko ongelmia?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joka aamu? En usko että omalla kohdallani toimisi. Viikonloppuisin heittäisi rytmi niin monella tunnilla että olisi vaikea suunnitella päivää. Toinen olisi jo syönyt lounaan kun itse kömmin aamupalalle jne. Vierestä olen myös katsonut tällaisen parin eroamista kun kumpikin vain odotti että toinen muuttaisi rytmiään eivätkä he yrittäneet saada juttua toimimaan erilaisilla rytmeillä. Jos kumpikin tykkää siitä että on paljon omaa aikaa eikä yritä väkisin muuttaa toisen rytmiä niin silloin ehkä toimisi. Itselleni esim. yhteiset illat ovat taas niin tärkeitä ettei onnistuisi tosi aamuvirkun kanssa seurustelu.

Vierailija
22/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avopuolisollani on tuollainen rytmi ja se on varmasti suurin syy miksi yhteiselomme on näin mutkatonta. Kumpikin meistä tarvitsee päivittäin omaa tilaa ja rauhaa ja asia järjestyy luontevasti erilaisilla vuorokausirytmeillä. Toki kumpikin meistä tarvittaessa joustaa omasta rytmistä, mutta näitä poikkeustilanteita on tule kuin pari kertaa kuukaudessa.

Meillä on sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin työ vaatii tuollaisen heräämisen. Kaikki eivät ole toimistohommissa, joissa työajat 9-15.

Itse ajattelin että tuossa tarkoitettiin myös vapaapäiviä. Itsekin herään töihin puoli seitsemän aikaan mutta vapaapäivinä nukun 10-11 asti. Näin olen tehnyt aina. Olen niin luontainen iltavirkku että rytmini siirtyy heti monella tunnilla jos ei ole pakko herätä aikaisin.

Vierailija
24/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö klo 20-21 nukkumaan menevä valvomaan myöhempään, jos on esimerkiksi jotkut juhlat tai sellaista menoa, johon tarvitaan illasta lisätunteja ja pysytävtkö nukkumaan aamulla pidempään saadakseen riittävästi unta. Iltavirkut aamulla myöhään nukkuvat joutuvat heräämään usein pakosta aikaisemmin, jos pitää  ehtiä jonnekin varhain. Eivätkä he pysty kuitenkaan nukahtamaan ilalla aiemmin, jotta saisivat siihen aikaiseen aamuheräämiseen mennessä  riittävästi unta.   

Tämä tuntuu olevan hankala juttu monilla. Itse olen iltavirkku mutta minulle ei ole ollut ikinä ongelma herätä tarvittaessa aikaisin ja olenkin joutunut tekemään niin lähes jokaisessa työssäni. Näin on myös iltavirkuilla tutuillani. Aamuvirkkujen tuttujen kanssa ongelmaksi on taas muodostunut se että heille iskee niin kova väsymys jossain klo 20-21 aikaan että on hyvin vaikeaa suunnitella yhteisiä illanviettoja tms. Ei kai sille mitään voi mutta kyllähän se iltavirkun ja aamuvirkun suhdetta rasittaa :/ kun ei se iltavirkkukaan mielellään herää kukonlaulun aikaan niin ei tunnu reilulta että hänen pitäisi olla aina se joka joustaa.

Puhun nyt siis tässä omista henk.koht. suhteistani. Ei kaikilla varmaan ole tällaista.

Vierailija
25/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin. Oma päivärytmini samanlainen.

Vierailija
26/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos olisi erilliset asunnot, eikä lapsia suunnitelmissa. Olen illanvirkku, mutta en mikään extremetapaus. Voin hyvin arkisin mennä nukkumaan jo 22-23 maissa ja herätä aamukuudelta, kunhan saan viikonloppuisin sitten valvoa ja nukkua kahdeksaan. Mutta yhteen en tuollaisen extreme aamuvirkun kanssa muuttaisi. Olen nimittäin kasvanut perheessä, jossa kaikki muut olivat hyvin aamuvirkkuja, ja pitää sanoa, että illanvirkulle ei todellakaan herunut minkäänlaista ymmärrystä. 

Vierailija
27/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joka aamu? En usko että omalla kohdallani toimisi. Viikonloppuisin heittäisi rytmi niin monella tunnilla että olisi vaikea suunnitella päivää. Toinen olisi jo syönyt lounaan kun itse kömmin aamupalalle jne. Vierestä olen myös katsonut tällaisen parin eroamista kun kumpikin vain odotti että toinen muuttaisi rytmiään eivätkä he yrittäneet saada juttua toimimaan erilaisilla rytmeillä. Jos kumpikin tykkää siitä että on paljon omaa aikaa eikä yritä väkisin muuttaa toisen rytmiä niin silloin ehkä toimisi. Itselleni esim. yhteiset illat ovat taas niin tärkeitä ettei onnistuisi tosi aamuvirkun kanssa seurustelu.

Joka aamu, koska jos vkloppuna tai vapaapäivinä muuttaa rytmiänsä niin sitten siitä samasta rytmistä on vaikea saada kiinni ja on väsyneempi jne.

Omaa rytmiänsähän ei tulisi oikeastaan muokata lähes ikinä. On aina hyvä pitää se sama rytmi.

Vierailija
28/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka aamu, koska jos vkloppuna tai vapaapäivinä muuttaa rytmiänsä niin sitten siitä samasta rytmistä on vaikea saada kiinni ja on väsyneempi jne.

Omaa rytmiänsähän ei tulisi oikeastaan muokata lähes ikinä. On aina hyvä pitää se sama rytmi.

Harmi vain jos on päivätyössä eikä ole aamuvirkku :) mulle oman rytmin muokkaaminen viikonloppuna on ihan väistämätöntä. Tai siis automaattinen muokkaantuminen. Arkena herään aikaisin ja jaksan työssäni hyvin ja viikonloppuna rytmini siirtyy aina noin 3 h. Terveellistä ei ole sekään jos yrittää pakottaa kroppansa johonkin mihin siitä ei ole. Tiettyyn pisteeseen asti omaa rytmiä voi muokata mutta aamuvirkusta ei saa pysyvästi iltavirkkua ja toisinpäin.

Itselläni työelämää on takana vasta viitisen vuotta mutta voisin antaa esimerkkinä isäni. Koko työuransa hän heräsi arkena klo 7 ja viikonloppuna klo 9-10. Viime vuonna hän jäi eläkkeelle ja saa viimein joka päivä toteuttaa luonnollista rytmiään. Terveydentila on hyvä :)

Vierailija
29/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut, ja oli ongelma.

Eikä vähiten siksi ettei ollenkaan ymmärtänyt/ ottanut huomioon minua.

Rupesi ennen sianpieremää siivoamaan tai tekemään puita moottorisahalla mökin nurkalla. Ja ajoi minut pois ennen puoltapäivää, kun en ollut oikein edes herännyt, kun olen ilta/yövirkku.

" Rupesi ennen sianpieremää siivoamaan "

Voi taivas kun repesin:) kyllä on hyvin sanottu, en ole ikinä kuullu ! LOL :)

Vierailija
30/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iltavirkku. Yhteiselämä onnistuisi JOS hän olisi empaattinen ja toisen huomioiva ja taipuisi kompromisseihin uhriutumatta. Sellaisia aamuvirkkuja harmi kyllä en ole tavannut. Aamuvirkut ovat yleensä täynnä itseään ja oikeassa, iltavirkut viallisia ja laiskoja. Oma vika jos vielä viideltä nukuttaa ja päivällä väsyttää, mitä valvoi pitkään.

En usko että sillä on yhteiselämässä merkitystä, mitkä n. seitsemän tuntia vuorokaudestaan viettää tajuttomana, kunhan nyt jää ne standardit muutama tunti yhteistä valveaikaa johonkin kohtaan päivää. Esim vuorotyöläisille on ihan normiarkea nukkua ja valvoa (kotona) milloin sattuu ja välillä olla väsynyt väärään aikaan ja eri tahdissa kumppanin kanssa. Kunhan kumpikin vaan ymmärtää toista ja sopeutuu.

Exällä oli kaiken muun vippauksen lisäksi sellainenkin päähänpinttymä, että pariskunnan pitäisi mennä nukkumaan ja herätä yhtä aikaa, muu on väärin. Siis väärin, virheellistä, rike, paha absoluuttisesti jonkin kirjoittamattoman Oikean Elämän Ohjesäännöstön mukaan. Arvatkaapa, oliko hän aamun vai illan virkku?

Vierailija
31/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Itselläni on sama rytmi. Saattaa heittää puolisen tuntia.

Vierailija
32/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistuisi. Pääsen töistä klo 18:30. Viikonloppuisin nukun puoleenpäivään. Valvon joka päivä noin kello yhteen.

Vierailija
33/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen iltavirkku. Yhteiselämä onnistuisi JOS hän olisi empaattinen ja toisen huomioiva ja taipuisi kompromisseihin uhriutumatta. Sellaisia aamuvirkkuja harmi kyllä en ole tavannut. Aamuvirkut ovat yleensä täynnä itseään ja oikeassa, iltavirkut viallisia ja laiskoja. Oma vika jos vielä viideltä nukuttaa ja päivällä väsyttää, mitä valvoi pitkään.

En usko että sillä on yhteiselämässä merkitystä, mitkä n. seitsemän tuntia vuorokaudestaan viettää tajuttomana, kunhan nyt jää ne standardit muutama tunti yhteistä valveaikaa johonkin kohtaan päivää. Esim vuorotyöläisille on ihan normiarkea nukkua ja valvoa (kotona) milloin sattuu ja välillä olla väsynyt väärään aikaan ja eri tahdissa kumppanin kanssa. Kunhan kumpikin vaan ymmärtää toista ja sopeutuu.

Exällä oli kaiken muun vippauksen lisäksi sellainenkin päähänpinttymä, että pariskunnan pitäisi mennä nukkumaan ja herätä yhtä aikaa, muu on väärin. Siis väärin, virheellistä, rike, paha absoluuttisesti jonkin kirjoittamattoman Oikean Elämän Ohjesäännöstön mukaan. Arvatkaapa, oliko hän aamun vai illan virkku?

Aamuvirkku.

Vierailija
34/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en kyllä pystyisi. Itse olen virkeimilläni tuon ajan minkä toinen nukkuisi. Menisin nukkumaan kun hän heräisi.

Vierailija
35/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin. Töihin herään viideltä ja vapaapäivinä automaattisesti viiden-kuuden aikaan. Lukemaan menen usein kasilta ja nukahdan ysin aikaan. Leffat katsotaan miehen kanssa alkuillasta (hänellä sama rytmi). Tietysti satunnaisesti voi valvoa myöhempään.

Vierailija
36/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä? Kai miehellä vapaita ja lomia on?

Vierailija
37/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa, tykkään itekki mennä ajoissa nukkuun ja herätä aikasin. Nyt on "perusrytmi" miesystävän kanssa hereille klo 6 ja nukkuun klo 22. Välillä kyllä tulee valvottua pidempäänkin.

Vierailija
38/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaikealta kuulostaa, kun oma rytmini on enemmän iltapainoitteinen, mutten sitä ihan mahdottomaksi torppaa. Tällä hetkellä parisuhteessa on sellainen rytmi, että koska mies tekee iltapainotteista työtä että on kotona 23.30-02.30 välillä kotona niin joskus saatetaan tai saattaa mennä nukkumaan lähempänä neljää. Eli tuohon se olisi iso kontrasti :D Kunhan ei vaatisi minua heräämään aikaisin tai antaisi nukkua. 

Vierailija
39/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaikealta kuulostaa, kun oma rytmini on enemmän iltapainoitteinen, mutten sitä ihan mahdottomaksi torppaa. Tällä hetkellä parisuhteessa on sellainen rytmi, että koska mies tekee iltapainotteista työtä että on kotona 23.30-02.30 välillä kotona niin joskus saatetaan tai saattaa mennä nukkumaan lähempänä neljää. Eli tuohon se olisi iso kontrasti :D Kunhan ei vaatisi minua heräämään aikaisin tai antaisi nukkua. 

Menipä tää kommentti ihan pieleen. Nyt lopussa luke että kunhan ei antaisi nukkua :D Eli siis kunhan ei vaatisi minua heräämään aikaisin JA antaisi unirauhan

Vierailija
40/46 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pystyisin. Tuo aikataulu on ihan normaalia vaikkapa maajusseilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi