Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihaviako ei enää hoidettaisi välttämättä

Vierailija
14.09.2019 |

Mitä tämä nyt on.
Ei ihminen mitään voi ruokahimolleen, se on sairaus.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta

Vierailija
2/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tähän ollaan menossa että iäkkäämpiä ja ylipainoisia ei tulla hoitamaan enää samalla intensiteetillä Suomessa kuin aiemmin. Toisaalta esim. syöpä on minusta sellainen sairaus että voi iskeä ihan samalla tavalla laihaan kuin lihavaan. Itseasiassa kaikki joilla on ollut syöpä lähipiirissä on hoikkia ihmisiä ja ylipainoisilla on sitten ongelmana sydän- ja verisuonitaudit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas kiusataan. Olin urheilullinen ja aktiivinen, kunnes sairastumisen yhtenä oireena lihoin 20 kiloa, vastoin tahtoani, ruokavaliosta huolimatta. Lääkäreitä ei silloin kiinnostanut painonnousu, määräsivät vain liian pieniä annoksia lääkettä, mikä edesauttoi lihoamista (ja ylläpitivät lukuisia muita oireita). Nyt siis olen huono ihminen, joka ansaitsee jäädä hoitamatta :(

Muuta en halua, kuin normaalin elämän takaisin, kolmekymppisenä... Kyllä, se oli kilpirauhanen joka väsyi ennen aikojaan

Vierailija
4/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen himoaa ruokaa mutta se pitää vain hallita. Niinkuin monta muutakin asiaa elämässä. (Esim. juominen, seksi jne...)

Vierailija
5/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nämä ovat sensaatiouutisia, aina ne välillä pullahtaa esiin

Vierailija
6/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sille, mäkin odottelen nälissäni vielä tunnin, että on ruoka-aika. En halua sellaiseksi valaaksi, mikä olin ennen. Se on ihan itsekurista kiinni.

Vierailija
7/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut riippuvuus on sairautta

Vierailija
8/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas kiusataan. Olin urheilullinen ja aktiivinen, kunnes sairastumisen yhtenä oireena lihoin 20 kiloa, vastoin tahtoani, ruokavaliosta huolimatta. Lääkäreitä ei silloin kiinnostanut painonnousu, määräsivät vain liian pieniä annoksia lääkettä, mikä edesauttoi lihoamista (ja ylläpitivät lukuisia muita oireita). Nyt siis olen huono ihminen, joka ansaitsee jäädä hoitamatta :(

Muuta en halua, kuin normaalin elämän takaisin, kolmekymppisenä... Kyllä, se oli kilpirauhanen joka väsyi ennen aikojaan

Kyllä kaikki ruoka on silti laitettu suusta sisään, ilman sitä ei lihoa. Jos on lääkitys niin pitää vain syödä vähemmän.

Vierailija
9/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lihavat jotka eivät hallitse syömistä tulisi keskittää kajaaniin hoidettavaksi.

Siellä on eniten kokemusta elämänhallinnan puutteisten hoidosta.

Vierailija
10/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 krt syönti klo 8-9 --klo 20-21.

Eli ruokailu 12 t aikana

Vierailija
11/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tähän ollaan menossa että iäkkäämpiä ja ylipainoisia ei tulla hoitamaan enää samalla intensiteetillä Suomessa kuin aiemmin. Toisaalta esim. syöpä on minusta sellainen sairaus että voi iskeä ihan samalla tavalla laihaan kuin lihavaan. Itseasiassa kaikki joilla on ollut syöpä lähipiirissä on hoikkia ihmisiä ja ylipainoisilla on sitten ongelmana sydän- ja verisuonitaudit.

Kyllä syövän voi saada lihavanakin, mutta jokainen on laiha sen myrkyillä rääkkäämisen jälkeen.

Vierailija
12/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen syö liikaa, napostelee

Taustalla on ilmeisesti mielenterveyshäiriö, jota pitäisi hoitaa

Vierailija
13/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sille, mäkin odottelen nälissäni vielä tunnin, että on ruoka-aika. En halua sellaiseksi valaaksi, mikä olin ennen. Se on ihan itsekurista kiinni.

Ei suinkaan itsekurista, vaan ruuan väärästä koostumuksesta, jos joutuu hirveässä nälässä olemaan ennen seuraavaa ateriaa.

Vierailija
14/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen välillä miettinyt miten ihmiset lihovat? Tiedän kyllä että syömällä ja että sairaudet ja lääkitys voi vaikuttaa ruoansulatuksen toimintaan mutta nyt tarkoitan sitä eivätkö nämä itse huomaa tai välitä ennen kuin ollaan ylipainoisia?

Vierailija
15/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen välillä miettinyt miten ihmiset lihovat? Tiedän kyllä että syömällä ja että sairaudet ja lääkitys voi vaikuttaa ruoansulatuksen toimintaan mutta nyt tarkoitan sitä eivätkö nämä itse huomaa tai välitä ennen kuin ollaan ylipainoisia?

Jatkan nyt äkkiä ennen kuin kukaan haukkuu että omakohtaisesta kokemuksesta ymmärräm vääristyneen kehonkuvan jossa ei oikein hahmota oman kehon muutoksia mutta onko kaikilla lihavilla sellaista?

Vierailija
16/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan itsekurista, vaan ruuan väärästä koostumuksesta, jos joutuu hirveässä nälässä olemaan ennen seuraavaa ateriaa.

Ei nyt mikään hirveä nälkä ole, mutta aikoinaan olisin tähän väliin vetäissyt ainakin pari leipää.

Vierailija
17/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA malliin ollaan menossa

Vierailija
18/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatemuoti on hämmästyttävän isoa, ketjuliikkeiden s-kootkin on valtavia mm. neuletakeissa ja neuleissa. Eilen kaupoilla katsoin että jopa on isoja toppatakkeja tullut kuin michelin-ukoille tehtyjä.

Vierailija
19/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites alkoholistit? Ootko sitä mieltä että hekin ovat vain sairaita, eikä itse tarvia tehdä mitään parantaakseen?

Vierailija
20/33 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vastata sairauden osalta: Huomasin kyllä heti, että paino alkoi nousta ja itkin monta kertaa sen takia. Vaatteita piti ostaa isompaa kokoa ja se oikeasti oli kova kolaus. Sairaus vaikuttaa toimintakykyyn ja painon nousu oli pieni paha muiden oireiden rinnalla. Minulta lähti yli puolet hiuksista, nukuin välillä kolmetkin päiväunet ja siirsin jopa kauppareissuja toiselle päivälle, jollen ollut edes sen vertaa kunnossa että olisi jaksanut lähteä. Kaverit jäi tapaamatta, enkä voinut edes kuvitella työelämää. Pääpaino oli tuolloin taistella sairautta (ja lääkäreiden saamattomuutta) vastaan, opiskella sairauden fysiologiaa ja etsiä oireisiin auttavia asioita luontaistuotteista elämäntapaan. Eli painonnousu on ehkä näkyvin sairauteni osa, mutta suuremmat asiat tapahtuvat sisällä, etkä näe niitä katukuvassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi