Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajokielto rapsahti

huonoajaja
14.09.2019 |

Tosiaankin, sain kortin kuukausi sitten ja meni väliaikaiseen ajokieltoon viime lauantaina. Kyseessä oli vakava piittaamattomuus, kun jostain käsittämättömästä syystä pysähtynyt pysähtyneen ajoneuvon viereen, vain ylitin suojatien. Tämä kyseinen auto oli vielä poliisiauto. No mutta, en tarvitse mitään "mitä teit nii" kommentteja vain nyt ihan oikeasti.

Kysymykseni kuuluu, koska mulla oli ollut vasta kuukauden kortti, pitääkö inssi tehdä uudestaan? ja koska mulle annettiin 30 päiväsakkoa (maksoin jo ne) nii asia menee käräjin päätettäväksi niin paljon tälläsissä tilanteissa yleinsä rapsahtaa ajokieltoa?

Harmittaa älyttömästi ja tosiaan olisi voinut käydä pahemmin, päästiin kuitenkin nyt pelkällä säikähdyksellä

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis "Mitäs teit niin?" Nytkö sinua pitäisi ymmärtää ja halia, mokomakin tollo. Pieni lapsi olisi voinut tulla suoraan autosi eteen ja olisit posottanut yli vaan. Palauta se ajokorttisi kokonaan, ei tuollaisella asenteella mitää autoa tarvitse. Päässä vikaa?

Vierailija
2/14 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo käy kokemattomalle todella helposti. Minä olen tehnyt vahingossa ihan samoin, mutta ei onneksi tapahtunut mitään eikä olleet poliisit näkemässä. Säikähdin kyllä asian tajuttuani sen verran, että olen ollut tarkkana sen jälkeen.

Ajokiellon määrästä en osaa sanoa. Jotensakin hassu rangaistus juuri kortin saaneelle - kokemattomuuteen auttaa vain ajaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis "Mitäs teit niin?" Nytkö sinua pitäisi ymmärtää ja halia, mokomakin tollo. Pieni lapsi olisi voinut tulla suoraan autosi eteen ja olisit posottanut yli vaan. Palauta se ajokorttisi kokonaan, ei tuollaisella asenteella mitää autoa tarvitse. Päässä vikaa?

Ja sinäkö et ole koskaan tehnyt virhettä liikenteessä?

Vierailija
4/14 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajokiellon pituuteen sanoa, mutta moka oli tosi iso. Rivien välistä vaikuttaisi siltä, että muistat asian tulevaisuudessa ja hienosti otat vastuun omasta virheestäsi. Juuri tuota asennetta liikenteeseen tarvitaan. Ihan liikaa kohtaa (yleensä papparaisia), jotka aiheuttavat läheltä piti tilanteen ja syyttävät siitä muita. Vaikka ei pidä tuudittautua ajatukseen, että kaikki mokaa liikenteessä ja sillä ajatuksella mennä miten sattuu, niin ihan oikeasti kaikki mokailee. Ihan päivittäin näkee törttöilyä nimenomaan suojateiden ja tonttiliittymien kohdalla.

Vierailija
5/14 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kertaat niitä liikennesääntöjä niin jää mieleen.

Ja kyllä, erittäin todennäköisesti inssi on uusittava.

Vierailija
6/14 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi parempi provo

Vierailija
7/14 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo käy kokemattomalle todella helposti. Minä olen tehnyt vahingossa ihan samoin, mutta ei onneksi tapahtunut mitään eikä olleet poliisit näkemässä. Säikähdin kyllä asian tajuttuani sen verran, että olen ollut tarkkana sen jälkeen.

Ajokiellon määrästä en osaa sanoa. Jotensakin hassu rangaistus juuri kortin saaneelle - kokemattomuuteen auttaa vain ajaminen.

Ei käy. Jos et kerran osaa sääntöjä, niin älä liiku autolla.

Vierailija
8/14 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksi parempi provo

Joo, ajattelusi että poliisiauton läheisyydessä olisi tavallista tarkempi liikkeissään.

Vierailija
9/14 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksi parempi provo

Joo, ajattelusi että poliisiauton läheisyydessä olisi tavallista tarkempi liikkeissään.

Jos tiedät sakon suuruuden, niin tiedät myös ajokiellon pituuden. Juttusi on siis keksitty.

Vierailija
10/14 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulussa 30 vuotta sitten opetettiin, että suojatien eteen pysähtyneen auton vierelle pitää aina pysähtyä. Hyvin on pysynyt mielessä, eikä ole vaikeaa tehdä niin. Ajokieltosi sait aiheestakin.

Vierailija
11/14 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinäkö et ole koskaan tehnyt virhettä liikenteessä?

No en, enkä muutenkaan elämässä. Mitä järkee on tehdä asioita väärin, kun voi tehdä oikeinkin?

Vierailija
12/14 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autokoulussa 30 vuotta sitten opetettiin, että suojatien eteen pysähtyneen auton vierelle pitää aina pysähtyä. Hyvin on pysynyt mielessä, eikä ole vaikeaa tehdä niin. Ajokieltosi sait aiheestakin.

Minun ajo-opettajani tiesi että tietyssä kohdassa Turun Port Arthurin aluetta eli Portsaa oli usein sama auto väärin pysäköitynä: niin lähellä risteystä että se on käytännössä aivan suojatien edessä. Hän ajatti minut kohti tätä paikkaa ja vieläpä mainitsi että "toi auto on tossa melkeen aina". Ja minähän en siinä sitten muistanut tätä sääntöä ja opettaja pääsi painamaan jarrunsa pohjaan ja ripittämään... Virheistä oppii, tai ainakin kannattaisi oppia.

Vierailija
13/14 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ehkä suotavaa käydä se inssi uudelleen. Jokainen mokaa liikenteessä joskus, mutta tuollaista virhettä ei saisi käydä kellekään.

Vierailija
14/14 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti noin tuore  ja ajokielto nyt jo ??

Parempi että kuljet bussilla turvallisempaa meille kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme