Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun 3,5v sanoo " Äiti on tyhmä" x100/pv??

Vierailija
30.05.2006 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun lapsi pyytää jotain, sanoo, että en viitsi kun olen kerran tyhmä.

Meillä ei kyllä lapset hauku meitä vanhempia, se on aika selvä homma.

Vierailija
2/18 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selität miksei saa.

jos ei lopeta, annat varoituksen jäähylle joutumisesta.

jos ei vieläkään lopeta, viet jäähylle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että äiti on surullinen (vähän feikkikyyneliä auttaa)...Myös " tyhmä äiti ei osaa antaa jälkiruokaa" tepsinyt...

Vierailija
4/18 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttelen joka kerta ja kerron, että äitiä ei sanota tyhmäksi, eikä ketään muutakaan.

Ei tehoa, tulee kuin refleksinä.

ap

Vierailija
5/18 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksitte jonkun lorun missä on kiva äiti ja kiva poika... tai luette jotain satua missä on kiva äiti ja sitten kysyt lapselta että olenko minä samanlainen kiva äiti...

aina kun teet jotain kivaa... annat jälkiruokaa niin pyydä lasta sanomaan kiitos kiva äiti....

jos jotain ymmärrät tai löysit punaisen langan mun jutusta niin kiva...

Vierailija
6/18 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sanoin, että no ei se mitään. Se menee kuule sillai, että tyhmillä äideillä on tyhmät lapset, kivoilla äideillä on kivat lapset, kauneilla äideillä kauniit lapset, ihanilla äideillä ihanat lapset jne. Siihen loppui ja tuumasi lopuksi...äiti sä oot kaunis ja ihana.;) Hoki sitä sitten koko illan...

Vierailija
7/18 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus tollanen voi olla päällä vähän aikaa ja menee sit ohi.

koita vaan jaksaa kieltää ja pistää jäähylle.

Vierailija
8/18 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuo tyttö myös puhelee suloisia ja kauniita PALJON. Sanoo useasti päivässä " äiti minä rakastan sinua niiiin paljon" , " olet ihana äiti" , " maailman paras äiti" , " kiitos hellä äiti" jne.

Mutta kun joku ei mene hänen tahtonsa mukaan, hän katsoo minua vihaisesti ja sanoo " tyhmä äiti" , mutta tottelee kuitenkin. Ärsyttää kuitenkin tuo tapa, enkä halua hänen minua niin kutsuvan.

ap

Vierailija
9/18 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun sanoin, että no ei se mitään. Se menee kuule sillai, että tyhmillä äideillä on tyhmät lapset, kivoilla äideillä on kivat lapset, kauneilla äideillä kauniit lapset, ihanilla äideillä ihanat lapset jne. Siihen loppui ja tuumasi lopuksi...äiti sä oot kaunis ja ihana.;) Hoki sitä sitten koko illan...

Vierailija
10/18 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen sanonut väsyneenä ja turhautuneena, että " Niin taidan olla tyhmä" , johon tyttö hädissään " et ole äiti tyhmä, et ole!!" ...

ap

Vierailija
11/18 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ai niin, melkein unohdinkin jo että olen tyhmä, kiitos kun muistutit"

" Niin olenkin, mutta on se hyvä että edes _sinä_ olet niin fiksu ja kiltti!"

Tai ole reagoimatta (vaikka vaikeaa onkin).

Meillä on 4-vuotias tyttö joka kyllä myös sanoo sekä isäänsä että minua tyhmäksi (ja varmaan olenkin hänen mielestään joskus/usein?), mutta näen asian positiivisesti, ainakin hän luottaa minuun niin että uskaltaa sanoa tuollaistakin. Itse en olisi lapsena uskaltanut moista sanoa, olisin saanut heti selkään:-(

Ja vaikkei siltä ehkä kuulosta, lapsemme ovat hyvin käyttäytyviä ja kilttejä ja kuri on tiukka.

Vierailija
12/18 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on tärkeää noissa tilanteissa suhtautua itsevarmasti ja niin että lapsi ymmärtää SINUN arvostavan itseäsi. Lapsethan ammentavat meistä joka hetki, siksi en koskaan sano että joo olen sit varmaan tyhmä. Vaan; totean painokkaasti että en todellakaan ole tyhmä vaan hieno, fiksu ja kaunis ihminen! Mitäs se lapsi siihen sitten enää voi sanoa.

Nämä on just niitä hetkiä jolloin lapselle voi omalla käytöksellä opettaa miten suhtautua jos joku kiusaa, haukkuu tai muuten kohtelee alentavasti.

Vierailija
13/18 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ainakin vähenee. Jos jatkuu niin ajattele että se on vaan lapsen tapa purkaa turhautumisensa johonkin. Pientähän se onneksi vielä on että sanoo tyhmäksi.

Vierailija
14/18 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset" -juttua.

Vierailija
15/18 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön siis asian leikiksi.

Tuo " tyhmillä äideillä on tyhmiä lapsia" -käytäntö kuulostaa myös oikein hyvältä (täytyykin kokeilla), pelkään vain pahoin että että siitä(kin...) saa meidän neidin kanssa kivan ikuisuuskeskustelun aikaan:-)

Vierailija
16/18 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on 3v3kk eikä varmaan tiedä sanaa tyhmä.. Ihan järkytyin että jonkun lapsi sanoo äidilleen 100 kertaa päivässä että olet tyhmä! Onneksi tässä on tullut ihan fiksun kuuloisia vinkkejä, jos tuollaiset lausahdukset alkavat oman lapsen suusta kuulumaan.

Vierailija
17/18 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin mieluusti vaikka 1000 x päviässä tyhmä, jos lapsi vaan mulla olis....

Vierailija
18/18 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin sen alkuun mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kunnes poika alkoi hokea sitä aina kun jollain tavalla innostui jostakin. Kun aloin viedä lapsen jäähylle joka kerta tuollaisen hokeman jälkeen, se loppui kahdessa päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän