Oletko muistanut juhlistaa hävikkiruokaviikkoa syömällä päiväysvanhaa ruokaa eli niitä punalappuisia?
Niissähän on makukin syvempi, koska ne ovat marinoituneet omissa mehuissaan pidempään kuin tuoreet, täysihintaiset tuotteet - olisi tyhmää maksaa liikaa ostamalla täysihintaista!
Kommentit (8)
Eihän ne ole päiväysvanhoja vielä, vaan niissä on viimeiset päivät menossa, ehkä jo viimeinen, mutta vanhojahan ei saa myydä.
Vintageruoka on hyvää siinä missä vuosikertaviinitkin.
Minä haen päiväysvanhan ruokani ruokajonosta. Parhaimmassa tapauksessa olen saanut kolme kuukautta yli-ikäisiä, pakastettuja jogurtteja. En juhlinut heidän kanssaan, vaan he menivät oikeaoppisesti kierrätettyinä kukin komponenttinsa kunnalliseen keräykseen.
M 24
Vierailija kirjoitti:
Minä haen päiväysvanhan ruokani ruokajonosta. Parhaimmassa tapauksessa olen saanut kolme kuukautta yli-ikäisiä, pakastettuja jogurtteja. En juhlinut heidän kanssaan, vaan he menivät oikeaoppisesti kierrätettyinä kukin komponenttinsa kunnalliseen keräykseen.
M 24
Hyi kamala, mutta oikein kierrätetty!
Meillä vietetään hävikkiruokaviikkoa aina - mitään hävikkiä ei tule kun kaikki käytetään loppuun. Huomenna otetaan pakkasesta jauheliha-papukastike ja tehdään muussin kanssa siitä sepherds pie. Ihan huippua eikä mene kuin perunan kuoret hukkaan.
Punalappuisia ruoka-aineita (ei siis ikinä mitään eineksiä) on vaikea löytää, ostaisin kyllä ja valmistaisin heti
Milloinkohan valtion putiikissa olisi punalappuisia tuotteita?
En, koska yleensä punalaputetut tuotteet ovat niitä mitkä ei kuulu ruokavaliooni. Eli lihat, maitotuotteet, leivät...