Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö periväsi arvottoman asunnon

Vierailija
13.09.2019 |

Helsingin Sanomissa oli juttu asuntojen arvon laskusta muuttotapiokunnissa.
Osan asunnoista arvo tulee tippumaan nollaan tai jopa sen alle. Siis asuntoa ei saa edes ilmaiseksi lahjoitettua pois ja kuluja tulee.
Pelkäätkö periväsi tällaisen asunnon.
Pahin esimerkki on on muuttotappiokunnan kerrostalo, jolle on pakko tehdä putkiremontti. Remontin arvo on suurempi kuin asunnon arvo, joten kukaan ei asuntoa osta, mutta vastikkeet juoksee koko ajan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää. Tiedän, mitä tulen joskus perimään ja tiedän, mitä sille kannattaa tehdä. Joukossa on omaisutta maalla, ja tiedän, mitä sillekin kannattaa tehdä. Näköjään paremmin kuin Hesari.

Vierailija
2/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perinnön arvo jää vähäiseksi tai alle nollan siitä voi aina kieltäytyä. Mitään velkaa et tule perimään, eli huoli pois. 

Jokainenhan huolehtii itse oman varallisuuden kartuttamisesta, ei kannata yleensäkään perintöjen varaan laseka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän periväni arvottoman asunnon, mutta ei sillä ole mitään väliä.

Sen arvo on olla vanhempieni koti, nyt.

Vierailija
4/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perinnön arvo jää vähäiseksi tai alle nollan siitä voi aina kieltäytyä. Mitään velkaa et tule perimään, eli huoli pois. 

Jokainenhan huolehtii itse oman varallisuuden kartuttamisesta, ei kannata yleensäkään perintöjen varaan laseka.

Aina VOI kieltäytyä, mutta jos sulle on alaikäisiä lapsia, se voi olla aika moraalitonta - heidän puolestaan kun et voi kieltäytyä, niin ongelmat lankeavat sitten heille.

Vierailija
5/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska perinnöstä voi kieltäytyä.

Vierailija
6/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen perimään hyvin syrjästä, pienestä kylästä, talon, jonka myyntiarvo on kyseenalainen. Ei harmita yhtään, sillä siinä vaiheessa luultavasti muutan sinne itse. Alan olla niin kypsä tähän maailman menoon, että erakoituminen korven keskelle on nykyään mun unelmani. Koira ja kissa kaveriksi ja se on siinä mun loppusijoituspaikkani.

Vierailija
7/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän periväni ellei vanhemmat hankkiudu siitä eroon. Heillä ei ole ollut missään vaiheessa rahaa, aikaa tai intoa kunnostaa taloa, joten se on joka suunnasta hajoamassa, homeessa, asuttaa nykyään rottiakin jne. 20 vuoden päästä purkukunnossa, jos siihen asti selviää. Tontti on ihan kiva, mutta siinäpä se.

Vierailija
8/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mitään kikkailuja tapahdu, perin vanhan, arvottoman talon. Tontin arvo sen sijaan on satoja tuhansia.

Vierailija
9/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En peri koska minulla ei ole ketään sukulaista tai tuttavaa Kajaanissa.

Vierailija
10/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää koska tiedän periväni. Talon arvo lähes käytännössä nolla. Ainoa hyvä asia on suht komea etelärinne tontti. Ja tämä kohtalaisen lähellä Turkua

Vierailija
11/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska ollaan helsinkiläinen suku.

Vierailija
12/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on taloa, mökkiä, metsää jne. Tiedän silti, etten tule perimään niistä mitään. Olen ollut sisarkatraasta se, jonka kohdalla pihistellään aivan kaikesta. Korkeintaan saan lakiosassa jotain arvotonta irtaimistoa, joten en jaksa stressata perinnöstä.

Vierailija
13/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen perimään arvottoman talon. Tosin eihän siitä kulujakaan tule - Suomessa kun autiotalon saa jättää pystyyn lahoamaan. 

Toki tulen perimään myös kaksion Espoossa sekä metsää. Toki nämä menee puoliksi veljeni kanssa. 

Vierailija
14/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvastaa jotenkin tätä aikaa ja sen arvomaailmaa kyllä. Ei mietitä sitä, että kyseessä nyt omien vanhempien koti. Ei mietitä periytyneitä henkisiä arvoja.

Ainoa arvo on se, jonka voi rahassa mitata. Voivoi.

Omatkin vanhemmat asustaa 70-luvun ok-taloa, jossa pitäisi remontoida lähes kaikki. Ihan on asuttavassa kunnossa, ei hometta tms ongelmaa, mutta tuskin tuollaisenaan sitä juuri kukaan ostaisi. Tosin sijainti Ei ole ongelma. Enpä silti ole koskaan miettinyt, että mitäs, jos siitä tulee minun murheeni. En ennen kuin luin tämän otsikon. Se on heidän kotinsa.

Hesarin toimittajat taitavat nähdä kaikessa vaan rahaa ja mikä kurjinta, petintörahaa. Tai sen puutetta.

Vierailija
15/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kiinnostunut perinnöistä. Toivon hartaasti, että vanhempani nauttivat surutta elämästään, eivätkä yritä "säästää" lapsille.

Vierailija
16/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin enää mitään perin, mutta tämä talo varmaan aikanaan lahoaa näille sijoilleen. Voihan olla, että pojanpoika joskus asuu tässä hetkisen ennenkuin talo romahtaa.

Vierailija
17/17 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun kasvukeskusten typerykset haluaa hinautua ryyppäämään ja "hiihtämään" perähikiälle, minulla ei ole perintöni kanssa ongelmia. Kiitos teille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan