Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän muiden työttömien tilanne?

Vierailija
12.09.2019 |

Mikä koulutus/alavalinta teillä? Haetteko aktiivisesti työtä?

Minulla alempi korkeakoulututkinto suoritettu, sosiaaliala.

Olen laittanut varmaan 35 työhakemusta viimeisen kuukauden aikana, ei yhtään vastausta yhteenkään hakemukseen.

Asun keskisuuressa kaupungissa. Epätoivoa pukkaa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkotityöhön vaaditaan kyllä lastenhoitajan, lastentarhanopettajan tai sosionomin tutkinto.

Ei vaadita sijaiselta eikä esim. avustajalta. Tutustu lainsäädäntöön.

Voitko linkata jonkun paikan lastenhoitajan työhön päiväkodissa, johon ei vaadita mitään alan tutkintoa? Nimittäin en löydä. Kaikissa lukee "Kelpoisuusvaatimuksena se ja se tutkinto". 

Lastenhoitajan sijaisuuksia ei ole mollissa. Mutta katsopa vaikka pk-seudun sijaisuuksista lehtiartikkelit.

Ei ole kuntarekryssä, eikä duunitorillakaan. Pyysin linkkiä. En asu pk-seudulla, enkä saa sen alueen lehtiä. Voisitko ystävällisesti mainita, mitä lehteä tarkoitat, jos et linkkiä voi laittaa?

Heti löytyi duunitorilta esimerkki: https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/lastenhoitaja-tyollisty-paivakotiin-…

Ei koulutusvaatimusta.

Taitaa olla ainoa? Ja tietenkin mahdollista ainoastaan pk-seudulla. 

Vierailija
22/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkotityöhön vaaditaan kyllä lastenhoitajan, lastentarhanopettajan tai sosionomin tutkinto.

Voitko linkata jonkun paikan lastenhoitajan työhön päiväkodissa, johon ei vaadita mitään alan tutkintoa? Nimittäin en löydä. Kaikissa lukee "Kelpoisuusvaatimuksena se ja se tutkinto". 

Lastenhoitajan sijaisuuksia ei ole mollissa. Mutta katsopa vaikka pk-seudun sijaisuuksista lehtiartikkelit.

Ei ole kuntarekryssä, eikä duunitorillakaan. Pyysin linkkiä. En asu pk-seudulla, enkä saa sen alueen lehtiä. Voisitko ystävällisesti mainita, mitä lehteä tarkoitat, jos et linkkiä voi laittaa?

Heti löytyi duunitorilta esimerkki: https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/lastenhoitaja-tyollisty-paivakotiin-…

Ei koulutusvaatimusta.

"Pahoittelut, haku tähän avoimeen työpaikkaan on päättynyt"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri ei päässyt sijaiseksi päiväkotiin edes sairaanhoitajan papereilla. Tämä ihan Uudellamaalla, ei Helsingissä. Olisi pitänyt olla vähintään lähihoitajan tutkinto mutta sentään suuntauksella ei ollut väliä.

Vierailija
24/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosituhannen vaihteessa oli 10 haastattelua parin vuoden sisään. Olin sitten yli 10v töissä ja omistajanvaihdoksen myötä työ meni. Hain kyllä uutta ja haastatteluihinkin pääsin. Nyt olen tehnyt toisen alan erilaisia pätkiä (sijaisuuksia) ja sain täytettyä työssäoloehdon. Haastatteluita ei enää ole, vaikka hakisinkin töitä. Voi olla että nuo sijaisuudetkin nyt loppui.

60v hakemuksista tulee vaan riesaa työnantajille. Miksei tätä voi tunnustaa ja antaa meidän jo "maata kotona" jollain 500€/4vk? Enempää tukia en saa.

Vierailija
25/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vaan pääsee esim. Taksikuski, siivooja, posti, päiväkoti sijainen, henkilökohtainen avustaja. Näihin ei tarvitse useissa kunnissa mitään koulutusta.

Helsingissä esim. Päiväkotiin riittää 2pv koulutus ja 2pv työharjoittelu. Sen jälkeen palkka on reilu 12e/h ja aika iisi päivätyö. Hki kannattaa asua kommuunissa jos haluaa säästää asumisessa.

Itse olen työtön ihan omasta tahdostani. On aivan naurettavaa valittaa ettei ole töitä. Lähtee Hki töihin tai menee vaikka Lappiin talveksi töihin. Ei ne työt sinne kotiin omalle pikku paikkakunnalle taivaasta tipahda, pitää lähteä sinne missä töitä on.

Vierailija
26/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan 60% auki olevista työpaikoista ei ole mollissa. Päiväkotiin voi hakea esim. Pk-seutu Seuren kautta. Avustajista huutava pula Facebookin avustettavat ryhmässä.

Vähän valoja tauluun että aika harva käyttää sitä mol.fi sivua kun etsitään työntekijöitä.

Vierailija
27/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempi korkeakoulututkinto, matemaattisia aineita. Työskentelin koodarina vuosikymmeniä. Haen edelleen alan töitä, sekä kotipaikkakunnaltani että muualta. Jonkin verran haastattelukutsuja jopa tulee, mutta kai sitten annan jotenkin epäedullisen vaikutelman, kun eivät johda työllistymiseen.

No, opiskellaan lisää, työkkäriltä sain luvan opiskella kaksi vuotta työttömyysetuudella. Onhan tämä hauskaa, vaikka työllistymiseen en enää usko, kun ikäkin jo alkaa viitosella.

Olen kysellyt myös töitä jotka eivät vaadi koulutusta, puhelinhaastattelua ym., mutta suunnilleen on naurettu pihalle. Eipä ole haastattelukutsuja niihin tehtäviin tullut.

Vierailija
28/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden käytännön alan maisteri, satoja hakemuksia ja muutama haastattelu, joista viimeinen oli vuosi sitten. Asun Helsingissä, mutten kauaa, koska pitkän työttömyyden vuoksi olen menettämässä kotini. Työpaikan saamisesta on turha elätellä toivoa, koska olen liian vanha ja sääntöjen mukaan siis myös liian kallis.

Olisipa joku sanonut minulle 30 vuotta sitten, että kun kerran älyä riittää, lähde lukemaan lääkäriksi tai mene edes Hankenille luomaan itsellesi verkosto, koska tulevaisuudessa ei katsota taitoja vaan suhteita.

Helsingissä on päiväkotien sijaisista valtava pula eikä koulutusta vaadita.

En pysty kumartelemaan. Selkä aivan suorassa pystyn kyllä seisoskelemaan. Päiväkoti sanoisi minulle ensimmäisenä iltana heipat ja toivottaisi takaisin kortistoon.

Selitys se on tuokin. Menee eskari ryhmään töihin niin ei tarvitse kertaakaan kumartua. Siellä on kuule viimeisillään olevat raskaana olevat naiset ja 65-vuotiaat vakkarit päivittäin. Lisäksi moni tekee keikkaa eläkepäivillä. Ei tarvi kumartua/nostella kun menee viskariin tai eskariin töihin. Myös kouluihin voi mennä avustajaksi lapselle joka fyysisesti kannattelee itseään koko päivän.

Mutta aijai kun selkään sattuu niin ei pysty ei kykene. Kotona lorvailu varmasti parantaa sen selän.

Vierailija
29/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OTM, en saa muuta kuin palkatonta harjoittelua. Jos valitan niin sanotaan että ovi on tuolla ja voit kävellä siitä ulos.

Luulitko että oikkarista pääsee helposti hyväpalkkaisiin töihin? Ei kannata luulla.

Ei saatana kun vihaan nykymaailmaa.

Oikeasti, olen vilpittömän pahoillani puolestasi. Nään jatkuvasti ympärilläni (olen siis töissä) sellaisia kouluttamattomia ihmisiä, että oikein puistattaa. Ei se kouluttamattomuus vielä mitään, koska uskon, että työ myös tekijäänsä opettaa, mutta ovat vielä pahasti alisuoriutujia. Luenkin näitä siksi, että muistuttelen välillä itselleni, kuinka onnekas kuitenkin olen, että minulla on töitä.

Vierailija
30/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin alalta, jossa melkeinpä ainoa vaihtoehto työllistymiseen on oma yritys. Meinaankin sellaisen perustaa, kunhan saisin jonkinlaisen alkupääoman ja selviäisi hengissä säästöillä ne pari ensimmäistä huonoa vuotta. Tällä hetkellä teen osa-aikaista keikkaa sen verran, ettei se paljoa vaikuta työttömyystukiin (300e edestä, sitten tuet alkavat laskemaan sitä mukaan mitä enemmän tienaa). Vakitöitä olen hakenut, mutta koska olen nirso (ei siivoojaa eikä asiakaspalvelua/myyntiä yms), niin olen vain kerran päässyt haastatteluun, ja sekin oli puhelimen välityksellä. Pari hakemusta pistän viikossa.

Vierailija
31/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaanissa ei työt paina asuminen ilmaista työssäkäyvät maksavat Kelan kautta palkan.

Ei vaadita työnhakija.

Kyllä äidin kanssa kelpaa olla jo 40 vuotta tällä miehellä takana.

Vierailija
32/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tutkintoa, joista toinen akateeminen (en kerro tämän tarkemmin ettei tunnisteta). Opintojen jälkeen elämä ollut pätkätöiden ja työttömyyden vuorottelua, välillä koulutusta vastaavia töitä ja välillä ihan muuta siivouksesta alkaen. Omasta mielestäni syitä tilanteeseen ovat toisen tutkinnon heikko työllistävyys ylipäätään, kokemuksen puutteen aiheuttama noidankehä (jos ei saa töitä ilman työkokemusta, niin miten sitä kokemusta sitten hankitaan?) ja lievä sosiaalinen kömpelöys, joka ei kuitenkaan ole herättänyt ammattilaisissa epäilyjä mistään diagnosoitavasta oireyhtymästä, joten asiaan on vaikea saada myöskään tukea. Työllistymistä se silti haittaa. Hakemuksia teen ihan hulluna ja haastattelujakin tulee silloin tällöin, mutta joko en pääse niistä jatkoon tai en ainakaan saa vakipaikkaa. Turhauttaa ja ahdistaa, koska mulle olisi kovasti tärkeää saada tuntea olevani hyödyksi.

Vierailija
33/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodareillehan on netissä sivustoja, joissa voi freelancerina taitojaan myydä. Ei kysytä ikiä, kunhan on taidot kunnossa ja jonkinlaista referenssiä näyttää. Ihan harkinnan arvoisena vinkkinä.

Vierailija
34/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaikki työttömät? :( 

Etsimässä niitä töitä eikä parkumassa av-palstalla

Vierailija
35/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden käytännön alan maisteri, satoja hakemuksia ja muutama haastattelu, joista viimeinen oli vuosi sitten. Asun Helsingissä, mutten kauaa, koska pitkän työttömyyden vuoksi olen menettämässä kotini. Työpaikan saamisesta on turha elätellä toivoa, koska olen liian vanha ja sääntöjen mukaan siis myös liian kallis.

Olisipa joku sanonut minulle 30 vuotta sitten, että kun kerran älyä riittää, lähde lukemaan lääkäriksi tai mene edes Hankenille luomaan itsellesi verkosto, koska tulevaisuudessa ei katsota taitoja vaan suhteita.

Helsingissä on päiväkotien sijaisista valtava pula eikä koulutusta vaadita.

En pysty kumartelemaan. Selkä aivan suorassa pystyn kyllä seisoskelemaan. Päiväkoti sanoisi minulle ensimmäisenä iltana heipat ja toivottaisi takaisin kortistoon.

Selitys se on tuokin. Menee eskari ryhmään töihin niin ei tarvitse kertaakaan kumartua. Siellä on kuule viimeisillään olevat raskaana olevat naiset ja 65-vuotiaat vakkarit päivittäin. Lisäksi moni tekee keikkaa eläkepäivillä. Ei tarvi kumartua/nostella kun menee viskariin tai eskariin töihin. Myös kouluihin voi mennä avustajaksi lapselle joka fyysisesti kannattelee itseään koko päivän.

Mutta aijai kun selkään sattuu niin ei pysty ei kykene. Kotona lorvailu varmasti parantaa sen selän.

Vai niin. Ehkäpä minä kuitenkin tunnen välilevyni paremmin kuin sinä. Kaksi painavaa matkalaukkua nousee helposti, mutta kynää en pysty poimimaan lattialta ilman tukea ja harkittuja liikkeitä. Lasten kanssa työskenteleminen ei vain onnistu, usko pois.

Olen hakenut erilaisiin ohjaajan tehtäviin, taksikuskiksi, kuriiriksi, asiakaspalveluun ja lukemattomiin konttoritöihin, mutta hakemuksiini tulee korkeintaan automaattivastaus. Olen kaikissa löytämissäni sijaisrekistereissä, mutta yhteyttä ei ole otettu kertaakaan.

En hae työtä, jota en pysty tekemään tai josta ei makseta palkkaa. Kaikkeen muuhun suostun.

Vierailija
36/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene päiväkotiin sijaiseksi?

Ei ole pätevyyttä siihen.

Ei siihen tarvita pätevyyttä useimmissa kunnissa. Eli vaikka oma kuntasi vaatisi pätevyyttä niin naapurikunta todennäköisesti ei vaadi.

Minä olen kyllä miettinyt tätä. Vihaan lapsia ja minulla on todella lyhyt pinna (terapeutin mukaan olen aggressiivinen), mutta ei se varmaan haittaa?

Vierailija
37/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan 60% auki olevista työpaikoista ei ole mollissa. Päiväkotiin voi hakea esim. Pk-seutu Seuren kautta. Avustajista huutava pula Facebookin avustettavat ryhmässä.

Vähän valoja tauluun että aika harva käyttää sitä mol.fi sivua kun etsitään työntekijöitä.

Jankkaat ja jankkaat koko ajan jotain lastenhoitajasijaista pk-seudulla, kun ihmisillä on tilanteita ja opintotaustoja joka lähtöön. Kaikki eivät asu pk-seudulla tai lähelläkään, ja se varmaan on elämän tarkoitus jättää kaikki perhe, läheiset ja kotipaikka taakseen ja muuttaa pk-seudulle tekemään Seurelle keikkatyötä lastenhoitajana, johon ei ensinnäkään ole pätevyyttä (eikä välttämättä osaamista tai kiinnostustakaan), ja maksaa leijonanosa siitä pikkupalkasta Helsingin vuokriin. Joo juuri sitä varten olen kouluttautunut! Älytöntä.

PS. Kyllä täällä katsotaan ainakin paljon muitakin sivuja kuin vain mollia. 

Vierailija
38/38 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään pysty lasten kanssa työskentelemään vaikean nivelrikon vuoksi. En voi avustaa pukemisessa tms. Viskareille jos tulee riitaa tms niin siinä sitten vaan huudan että Ville ja Simo lopettakaa mutta väliin ei pysty menemään etten satuta itseäni. En myöskään osaa olla lasten kanssa, multa puuttuu täysin sellainen auktoriteetti, olen ihan kokemuksen kautta huomannut (olin 4viikkoa päiväkodissa harjoittelujaksolla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan