Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän muiden työttömien tilanne?

Vierailija
12.09.2019 |

Mikä koulutus/alavalinta teillä? Haetteko aktiivisesti työtä?

Minulla alempi korkeakoulututkinto suoritettu, sosiaaliala.

Olen laittanut varmaan 35 työhakemusta viimeisen kuukauden aikana, ei yhtään vastausta yhteenkään hakemukseen.

Asun keskisuuressa kaupungissa. Epätoivoa pukkaa.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki työttömät? :( 

Vierailija
2/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoala, mutta ne hommat ei enää kiinnosta.

Käyn osa-aikatöissä usealla eri alalla, eli sinällään en ole täysin työtön. 8-16 duuni ei juurikaan enää innosta, enkä ole semmoista hakenutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OTM, en saa muuta kuin palkatonta harjoittelua. Jos valitan niin sanotaan että ovi on tuolla ja voit kävellä siitä ulos.

Luulitko että oikkarista pääsee helposti hyväpalkkaisiin töihin? Ei kannata luulla.

Ei saatana kun vihaan nykymaailmaa.

Vierailija
4/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene päiväkotiin sijaiseksi?

Vierailija
5/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mitään sijaa vielä mistään, mutta mun aktivointikäynti oli oikeastaan tosi kiva. En tiedä mitä teen mutta oli kiva että muut tietää kaikenlaiset rattaat.

Ehkä saan raapustettua työhakemuksen ekan kerran elämässä?! Mua jännittää.

Vierailija
6/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pätevyyttä siihen.

Vierailija
7/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pätevyyttä siihen.

Ei siihen tarvita pätevyyttä useimmissa kunnissa. Eli vaikka oma kuntasi vaatisi pätevyyttä niin naapurikunta todennäköisesti ei vaadi.

Vierailija
8/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden käytännön alan maisteri, satoja hakemuksia ja muutama haastattelu, joista viimeinen oli vuosi sitten. Asun Helsingissä, mutten kauaa, koska pitkän työttömyyden vuoksi olen menettämässä kotini. Työpaikan saamisesta on turha elätellä toivoa, koska olen liian vanha ja sääntöjen mukaan siis myös liian kallis.

Olisipa joku sanonut minulle 30 vuotta sitten, että kun kerran älyä riittää, lähde lukemaan lääkäriksi tai mene edes Hankenille luomaan itsellesi verkosto, koska tulevaisuudessa ei katsota taitoja vaan suhteita.

Vierailija
9/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OTM, en saa muuta kuin palkatonta harjoittelua. Jos valitan niin sanotaan että ovi on tuolla ja voit kävellä siitä ulos.

Luulitko että oikkarista pääsee helposti hyväpalkkaisiin töihin? Ei kannata luulla.

Ei saatana kun vihaan nykymaailmaa.

Valmistuitko Rovaniemeltä? Helsingissä jopa opiskelijoille on tarjolla palkkatyötä 4000 e/kk.

Vierailija
10/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden käytännön alan maisteri, satoja hakemuksia ja muutama haastattelu, joista viimeinen oli vuosi sitten. Asun Helsingissä, mutten kauaa, koska pitkän työttömyyden vuoksi olen menettämässä kotini. Työpaikan saamisesta on turha elätellä toivoa, koska olen liian vanha ja sääntöjen mukaan siis myös liian kallis.

Olisipa joku sanonut minulle 30 vuotta sitten, että kun kerran älyä riittää, lähde lukemaan lääkäriksi tai mene edes Hankenille luomaan itsellesi verkosto, koska tulevaisuudessa ei katsota taitoja vaan suhteita.

Helsingissä on päiväkotien sijaisista valtava pula eikä koulutusta vaadita.

Vierailija
11/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä trolleja taas täällä, hohhoijaa.

Vierailija
12/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotityöhön vaaditaan kyllä lastenhoitajan, lastentarhanopettajan tai sosionomin tutkinto.

Vierailija
13/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkotityöhön vaaditaan kyllä lastenhoitajan, lastentarhanopettajan tai sosionomin tutkinto.

Ei vaadita sijaiselta eikä esim. avustajalta. Tutustu lainsäädäntöön.

Vierailija
14/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi ammatti on, mutta ei lukiota tai korkeakouluja. Aika epätoivoista on vaikka edellisessäkin työssä kehuttiin ja sain ne kehut myös työtodistukseen. Ei ole tääläpäin Suomea mulle sopivia töitä edes haettavana edes kerran kuussa 300km säteellä. Täällä on Suomen pienin työttömyysprosentti, kai täällä on sitten jo töissä kaikki eikä avoimia töitäkään sitten ole.

Vierailija
15/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko linkata jonkun paikan lastenhoitajan työhön päiväkodissa, johon ei vaadita mitään alan tutkintoa? Nimittäin en löydä. Kaikissa lukee "Kelpoisuusvaatimuksena se ja se tutkinto". 

Vierailija
16/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko linkata jonkun paikan lastenhoitajan työhön päiväkodissa, johon ei vaadita mitään alan tutkintoa? Nimittäin en löydä. Kaikissa lukee "Kelpoisuusvaatimuksena se ja se tutkinto". 

Lastenhoitajan sijaisuuksia ei ole mollissa. Mutta katsopa vaikka pk-seudun sijaisuuksista lehtiartikkelit.

Vierailija
17/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajan sijaisuuksia ei ole mollissa. Mutta katsopa vaikka pk-seudun sijaisuuksista lehtiartikkelit.

Ei ole kuntarekryssä, eikä duunitorillakaan. Pyysin linkkiä. En asu pk-seudulla, enkä saa sen alueen lehtiä. Voisitko ystävällisesti mainita, mitä lehteä tarkoitat, jos et linkkiä voi laittaa?

Vierailija
18/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kuntarekryssä, eikä duunitorillakaan. Pyysin linkkiä. En asu pk-seudulla, enkä saa sen alueen lehtiä. Voisitko ystävällisesti mainita, mitä lehteä tarkoitat, jos et linkkiä voi laittaa?

Heti löytyi duunitorilta esimerkki: https://duunitori.fi/tyopaikat/tyo/lastenhoitaja-tyollisty-paivakotiin-…

Ei koulutusvaatimusta.

Vierailija
19/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko Seure Helsingissä mistä niitä sijaisuuksia voi katsella?

Vierailija
20/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on päiväkotien sijaisista valtava pula eikä koulutusta vaadita.

En pysty kumartelemaan. Selkä aivan suorassa pystyn kyllä seisoskelemaan. Päiväkoti sanoisi minulle ensimmäisenä iltana heipat ja toivottaisi takaisin kortistoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä