Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen ajattelin että teen aina parhaani mutta en enää

Vierailija
12.09.2019 |

Se oli tosi vahva tunne: ajattelin, että teen aina parhaani. Lohdutin tällä ajatuksella itseäni mahdollisten puutteideni varalta. Oli hirveän tärkeää tiedostaa olevansa ahkera, yritteliäs ja tunnollinen.

No, 30 vuotta meni siinä harhaluulossa. Olin niin ylikiltti, pelokas ja aliarvioin itseäni.

Nyt teen sen minkä teen ja se riittää. Minulla ei ole edelleenkään halua vilppiin eikä ylenpalttiseen lusmuiluun, mutta ahkeruus ei motivoi minua enää pätkääkään.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! T. Toinen moinen

Vierailija
2/8 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Mikä itseisarvo siinä hutiloimisessa on ja miksi sen muka pitäisi riittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Mikä itseisarvo siinä hutiloimisessa on ja miksi sen muka pitäisi riittää?

Mistä löysit ap:n viestissä puhetta hutiloinnista?

Vierailija
4/8 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tyypillistä kympintytön syndroomaa. Elämässä suoriteaan kaikkea miettimättä, onko se järkevää vai ei. Odotetaan jonkinlaista palkintoa, jota ei koskaan saada ja sitten katkeroidutaan. Kotona vielä tehdään metatöitä, joista ei kiitosta heru.

Vierailija
5/8 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin kiven läpi vuosikausia, kunnes kyllästyin. Se aiheutti paniikkia muissa, mikä oli huvittavaa.

Vierailija
6/8 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia fiiliksiä minullakin. Olen yksinasuja, joten kotini hoidan niin, että olen itse tyytyväinen.

Töissä taas teen sen, minkä koen kohtuudella velvollisuudekseni. Palkkani on 2100 e/kk, mutta työni on pahimmillaan hyvin kuormittavaa eikä työnantaja ole valmis tulemaan vastaan. En aio olla kynnysmattona ja tehdä ylimääräisiä tehtäviä ilmaiseksi. Jos lopputulos ei miellytä, niin sitten sopii antaa lisää resursseja eikä luottaa siihen että hommat tulee tehtyä työntekijöiden hyväntahtoisuudesta ja velvollisuudentunnosta.

Vierailija
7/8 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Tunne on tosi vahva vaikka olen myös saanut kokea miellyttäviäkin asioita elämässä, mm matkustelua. Silti tuntuu kuin elämä olisi mennyt hieman ohi kun on vain tunnollisesti puurtanut ja ahkeroinut. Mutta enpä olisi muuhunkaan pystynyt. Kotitöistä ei luojan kiitos ole samaa tunnetta.

Vierailija
8/8 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Hyvä, että heräsit asiaan edes nyt! Itse tein yli 40 v töitä aina viimeisen päälle ja kun muut lähtivät kotiin, jäin vielä tekemään ne viimeisetkin hommat, jos tiesin niitä olevan. Tämä oli työmoraalini mukaista, enkä muuta tullut ajatelleeksi. Vasta eläkkeelle jäätyäni sain asioihin hieman perspektiiviä ja huomasin ottaneeni turhia murheita töiden suhteen. Olisin hyvin voinut ottaa hommat paljon rennommin, kukaan ei olisi kuollut. Nuorempi sukupolvi on tämän sisäistänyt täysin, heidän asenteensa on, että ovat siellä vain töissä! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän