ONKO MUITA JOILLE TEHTY LAPSIVESI TUTKIMUS?
Kävin tänään toisella ultralla (viikkoja 18+5) ja sikiöllä todettiin päässä jokin kysta (joka saattaa olla ihan normaaliakin) ja kasvua ei ollut tarpeeksi joten joudun sikiön tutkimuksiin.. onko muilla samoja kokemuksia? Vähän harmittaa kaikki tietämättömyys....
Kommentit (8)
kätilö totesi että on melko yleistä ja että se on oikeastaan vain nestepussi joka häviää itestään, mutta se voi myöskin liittyä kasvun hidastumiseen ja siis kehityshäiriöön... vähn vituttaa jos tämä tosiaan on kehityshäiriötä ja joutuu abortoimaan... sitten on turha synnytys edessä :(
Nyt alkoi minuakin pelottaa. Mä kun menin vähän liian myöhään np-ultraan ni ei ole edes siittä vakuutta että vauva ois terve. hui :( Mulla on nyt rv 38.
usko että sulla mitään on kun on jo noinkin pitkällä raskaus... turha sun on mitään tossa vaiheessa alkaa epäilee ja stressaa..onnea vaan synnytykseen :) Mä jään oottelemaan torstain jälkeen tuloksia 2-4 viikoksi....saa sitten tietää mikä on vialla...
Että kaikki olisi vallan hyvin :)!! Mä itse pelästyin esikoista odottaessa kun ultrassa ei löydetty neidin virtsarakkoa. Jouduin odottamaan viikon tai 2 ja sitten uudelleen ultraan, ja sieltä se sitten ' löytyi' Kerrohan sitten miten kävi? Olen ainakin niin koukussa tähän paikkaan että käyn varmasti synnytyksenkin jälkeen täällä muiden kuulumisia lukemassa. :)
Kerron sitten et mitä kävi... kaikista hirveintä on sitten tää odottaminen kun koko ajan miettii mitä kaikkea pahaa siellä kuulee... tosiaan kun toi kasvun hidastuminen ja kysta voi olla jotain 18-trisomiaa (todetaan 1/200 epäillyistä) ja se aiheuttaa ennen aikaisen syntymän ja niin pahan kehityshäiriön että lapsi ei selviydy kuin korkeintaan muutaman päivän elossa... no kaikki selviää vasta sitten kokeiden jälkeen... On onnex kuiteskin kohta 3.V iloinen ja terve esikoinen joka tuo paljon iloa :)
Aivan :) Ja varmaan tulee vähemmän asiaa mietittyä/stressattua kun on esikko pitämässä äidille seuraa ;0) Itsellä esikko vasta 1,5 v :)
esikoisella nähtiin rakenneultrassa aivoissa kystia, minkä vuoksi tehtiin lapsivesitutkimus. Kromosomit oli normaalit ja terve poika syntyi.
Mutta mulla huomattiin alkuraskaudessa istukassa kysta. Siskolle kun sanoin,se kauhistui että sehän on syöpä?! Mutta ihan vaaraton tuo kysta oli,se tosin hävisi/pienentyi itsestään raskauden keskivälissä. :)