Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kauppa on sinulle korvannut Anttilan?

Vierailija
12.09.2019 |

Mulle on Anttilan korvannut Tokmanni.
Toki siellä ei ole niin hyvin saatavilla kodin tavaraa eikä DVD:itä eikä CD:itä.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Anttilaa korvaa mikään yksittäinen kauppa. Ennen kun tarvitsi melkein mitä tahansa, meni suoraan Anttilaan. Nyt pitää ensin googlata, että mistähän mahtaisi löytyä: Prisma, Tokmanni, Clas Ohlsson, Sokos (sukat ja alusvaatteet). Kyllä Anttilan kaltainen yleistavaratalo jätti suuren aukon jälkeensä.

Vierailija
42/78 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä te Anttilasta haaveilevat olette? Tai minkä kokoisilta paikkakunnilta? 

Itse olen vm -82, asunut vuodesta -98 Lahdessa, enkä kaipaa Anttilaa ollenkaan. Asuin parikymppisenä Anttilan lähellä, ja kävin siellä silloin tällöin. En kuitenkaan ostanut sieltä koskaan mitään muuta kuin joitain meikkejä tai saippuoita, tai sitten jonkin yksittäisen cd-levyn. 

Olen niin kauan kuin muistan, ostanut vaatteeni Hennes-Lindex-kirppari-jokin erikoisliike-netti-akselilta. Kodin sisustusjutut Ellokselta ja Sokoksesta, sekä Ikeasta. Ja myöhemmin olen löytänyt nettikaupat sekä H&M Homen. Puhelimet olen aikanaan jo ostanut puhelinliikkeestä, kodinkoneet kodinkoneliikkeestä. Minulle Anttila oli sellainen hassu sekatavaraliike, jossa oli paljon kaikkea erilaista mutta ei mitään tiettyä tavaraa tarpeeksi laaja valikoima. Sitä en tiedä, olisiko siellä ollut hyvä leluvalikoima. Se on harmi, että lelukaupat on lähes kadonneet ja niitä saa vain isoista marketeista tai Kärkkäiseltä - tai netistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin niin harvoin Anttilassa, että on tarkkaan muista tarjontaa. Jotain kodinsisustusta ja -tavaroita ehkä toisinaan ostin? Siinä korvaavia on esim. Hemtex, Granit ja Clas Olson. 

Vierailija
44/78 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se Anttila nyt hyvä, miksi ei saisi haikailla yhä perään? Nyt joutuu käymään eri paikoissa. Tokmanni on selkeästi pari pykälää huonompi, sellainen halpakauppa-anttila. 

Vierailija
45/78 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carlson, Stockmann, Hobby Hall... 🤔

Vierailija
46/78 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma subjektiivinen mielipiteeni:

Anttila oli kallis bulkkitavaran myyjä ja huono hinta-laatu-suhteeltaan. Ei palvellut niitä varhaisia omaksujia, jotka halusivat uusinta uutta ja suurille massoille tarjosi tavaraa yhtä kalliilla tai jopa kalliimmalla kuin kilpailijat. Vaatteet olivat myös huonolaatuista ja vähän vanhanaikaista bulkkimassaa. Aika ajoi CD-levyistä ja DVD-levyistä ohitse kokonaan myös. Siksi se kaatui. En ikävöi Anttilaa lainkaan.

IKEA, Prisma, Lidl ja H&M korvasivat Anttilan, levyissä ja leffoissa Spotify ja Netflix jne.

Vierailija
47/78 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhainen omaksuja :D

Vierailija
48/78 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroniikan osalta Verkkokauppa.com, Gigantti ja Power. Talouskrääsän osalta Tokmanni ja Ikea.

Vierailija
49/78 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clasu, Puuilo, Tokmanni ja joku Prisman/Citymarketin käyttötavarapuoli. Anttilan verkkokauppa oli kiva kun oli niiden oma osamaksu eikä näitä kiskurihintaisia rahoitusfirmoja.

Vierailija
50/78 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazon.

Tosin Anttilassa ei ollut juuri korvattavaa.

Ainoa asia jota Anttilasta enää loppuaikoina ostin olivat CD/BR-levyt ja satunnaiset auto- tai keittiötarvikkeet.

Enkä olisi ostanut edes niitä mutta kun lasten harrastusten takia jouduin säännöllisesti keksimään jotain tekemistä tunniksi Myyrmannin nurkilla.

Vierailija
51/78 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Mutta ne, mitä ostin ennen Anttilasta, ostan nykyään Primasta ja K-Citymarketista.

Monesti olen Anttilaa kaipaillut.

Stockmann myös lopetettiin kaupungista muutama vuosi sitten, ja se on huonontanut asioita merkittävästi. Valikoimat ei muissa täkäläisissä kaupoissa ole lähellekään yhtä hyvät. Harmittaa.

Vierailija
52/78 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhainen omaksuja :D

Kyseistä termiä käytetään tieteellisessäkin tutkimuksessa ja on käännös termistä "early adopter". Mikä olisi parempi sana mielestäsi niille, jotka innovaatiokäyrällä ottavat tuotteet "haltuunsa" ensimmäisinä?

Näköjään aivan kaikkea kirjoittamaani naureskellaan ja alapeukutetaan. Taidan jättää hyvästit tälle palstalle kohta.

Kyllä muidenkin viestejä alapeukutetaan...

Vierailija
53/78 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa lainkaan anttilaa, tiimaria, seppälää tai muutakaan vastaavaa, ei niiden tuotteiden laatu ei ollut mielestäni riittävä, eikä mitään ostettavaa ollut. Jos nykyiset kaupat joissa käy suuri massa ihmisiä, olisivat useammin siivottuja, laatu pysyisi suht hyvänä. Sesonkituotteita on nykyään enemmän.

Vierailija
54/78 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparit ja kierrätyskeskus.  Anttila kuului vanhoihin hyviin aikoihin, kun oli ostovoimaa, mutta ei vielä kaikkea tavaraa.  Nyt kivaa ja hyödyllistä saa kohtuuhintaan käytettynäkin.

Vierailija
55/78 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Mutta ne, mitä ostin ennen Anttilasta, ostan nykyään Primasta ja K-Citymarketista.

Monesti olen Anttilaa kaipaillut.

Stockmann myös lopetettiin kaupungista muutama vuosi sitten, ja se on huonontanut asioita merkittävästi. Valikoimat ei muissa täkäläisissä kaupoissa ole lähellekään yhtä hyvät. Harmittaa.

Jos tarkoitat Oulua, niin toden totta käy kaipaukseksi ajat, jolloin oli Stockmann ja Anttila.  Niistä sai kaiken.

Vierailija
56/78 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin ykkönen oli tosi hyvä. Ostin sieltä monet lamput ja matot.  Ja sitten yllättäen kaipaan myös Seppälää. Sieltä sai loppuaikoina oikein hyviä vaatteita. Siis kestäviä ja pitkäikäisiä. Tajusin sen juuri kun katselin vaatekaappiani, että mulla on vieläkin muutama tosi käyttökelpoinen Seppälän paita kaapissa. Ja elämäni parhaimmat paksut legginsit ostin Seppälästä.

Vierailija
57/78 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma. Mieluummin ottaisin Anttilan takaisin.

Vierailija
58/78 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyllyttelit kookkaita roikkulollojasi kiusoitellen. Käännyit ja paljastit paljaaksi ajellun, kiimasta kiiltelevän punoittavan turvonneen vittusi, jota levitit sormillasi samalla pyllistäen. Nussimua Antti, haluan sun kullin mun reikään...

Vierailija
59/78 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prisma. Mieluummin ottaisin Anttilan takaisin.

Nyt jäi viesti vähän kesken. Prisma vaateasioissa/pesuaineissa/shampoissa, Citymarket lakanoissa/tyynyissä/pyyhkeissä, Tokmanni pientavarassa (ei ole yhtä hyvää; jotain lavuaarisihtejä pakko hakea rautakaupasta), Amazon peleissä ja DVD:issä, paikallinen yrittäjä musiikissa, ja taitaa olla vielä muitakin. Nyt pitäisi löytyy brexitin jälkeen korvaaja tuolle britti-Amazonille.

Kaiken hommasin ennen tyytyväisenä Anttilasta. Vaatteita käytössä vieläkin, ja tyynyt/peitteet olivat paremmalta tuntuvia sieltä.

Vierailija
60/78 |
21.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti:: kirjoitti:

Hyllyttelit kookkaita roikkulollojasi kiusoitellen. Käännyit ja paljastit paljaaksi ajellun, kiimasta kiiltelevän punoittavan turvonneen vittusi, jota levitit sormillasi samalla pyllistäen. Nussimua Antti, haluan sun kullin mun reikään...

🦴

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä