Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen entisen vuokralaisen posteille, posti tuo ne aina vain takaisin meille

Vierailija
11.09.2019 |

Olemme asuneet nykyisessä asunnossamme muutaman vuoden ja välillä tänne tulee vanhan vuokralaisen posteja. Olen aina kirjoittanut päälle "Väärä osoite", mutta tulevat aina takaisin.

Ennätys oli viime vuoden jouluna, kun sama joulukortti tuli 8 kertaa takaisin, sen jälkeen heitin roskiin. Ja joka kerta kirjoitin "Väärä osoite", joten se oli 8 kertaa kirjoitettuna korttiin. Välillä tulee myös laskuja, varmaan nettikaupasta kun logo on kuoressa. Laskut vien yleensä 3-6 kertaa takaisin ja sitten eivät enää tule tänne.

Nyt kuitenkin tämän samaisen vuokralaisen kirje tuli meille, jokin sairaalan kirje, sitä en viitsi heittää roskiin. Olen vienyt sen nyt 3 kertaa takaisin ja tuli taas tänään tänne. Mitä ihmettä voin tehdä? Olen yrittänyt etsiä hänen uutta osoitettaan tai numeroa, mutten löydä niitä mistään, olen soittanutkin postiin, muttei auta, aina tulee takaisin. Uskon kuitenkin että on tärkeä tieto, kun tuli sairaalasta joten haluaisin sen perille hänelle. Somesta olen yrittänyt etsiä ja laitoin viestiä yhdelle saman nimiselle, joka asuu samassa kaupungissa, muttei ole vastannut.

Vuokranantajalta sain puhelinnumeron, mutta se ei enää ole käytössä. Mietin asiaa taas tänään ja mietin, josko hänellä olisi turvakielto, kun posti ei tunnu uutta osoitetta löytävän mistään. Samoin keväällä täällä pihassa oli joku outo mies, joka meni ihan paniikkiin kun tulimme kotiin ja kysyimme mitä hän pihassa tekee. Mies ei vaikuttanut varkaalta, mutta selvästi oli "väärillä teillä" kun meni niin paniikkiin.

Vasta nyt hoksasin, että jos vanhalla vuokralaisela tosiaan olisi turvakielto, voisi ehkä liittyä tähän mieheen, joka oli tullut katsomaan asuuko vielä täällä tai miksei saa vastausta. Viime vuonna joulukortissa (ei ollut kuoressa) nimittäin luki jotakin, että mikset vastaa, kaipaan sinua jne.

Miten ihmeessä saisin nuo postit menemään entiselle vuokralaiselle? En viitsisi roskiinkaan heittää, varsinkaan tätä sairaalan kirjettä, on varmasti tärkeä. Olen silti mielestäni tehnyt kaiken mahdollisen, jonka vain voin.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä olet tehnyt kaiken mahdollisen, soita nyt vielä maistraattiin ja ilmoita ettei asu teidän osoitteessa, sitten on kyllä oma moka jos ei osaa osoitettaan ilmoittaa eri tahoille. Moni ei jaksaisi nähdä tuotakaan vaivaa jonka olet tehnyt

Vierailija
22/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän entisen asukkaan postia tulee suht harvoin, joten olen aina laittanut takaisin postille ja laskut eivät tulekaan yleensä lopulta takaisin. En viitsisi heittää roskiin toisen ihmisen postia. 

Kuten kirjoitin aiemmin, joka kerta kirjoitan kuoreen ettei asu täällä, mutta tulee silti aina takaisin, vaikka veisin konttorille astikin. 

Maistraattiin soitan vielä huomenna ja suttaan tuon osoitteen kuoresta, sitten en kyllä enää keksi mitä voisin asialle tehdä.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se on kutsu tutkimukseen josta ainakin HUS lähettää myös tekstiviestillä muistutuksen eli hän saa tiedon tai sitten se on yhteenveto jonka hän voi lukea omakannasta. Joka tapauksessa ainakaan meillä päin sairaalat ei kommunikoi pelkästään kirjeitse eli hän kyllä saa tiedon mitä ikinä siinä onkin.

Vierailija
24/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kirjoittanut meille tulleisiin edellisen asukkaan kirjeisiin "muuttanut pois tästä osoitteesta", ja laitan nuolen osoitteeseen ja ympäröin sen osoitteen. Jos sekään ei auta, lisäisin vielä perään, että "tässä asunnossa asuu aivan eri henkilöt nykyään". Meillä ei ole mitään tekemistä Maija Meikäläisen kanssa. Emme ole sukua tms, joten älkää jakako hänen kirjeitä tähän osoitteeseen... Se kirjoittamasi "Väärä osoite" voi olla vähän tulkinnanvarainen viesti. Postinjakaja ei ole ymmärtänyt sitä.

Vierailija
25/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hirveästi käyttänyt turhaan aikaa henkilön uuden osoitteen etsimiseen. Sillä ei ole väliä, eikä se myöskään ole sinun ongelmasi missä henkilö asustelee nykyään.  Mitä tässä tilanteessa tarvitsee tehdä on poistaa hänet pysyvästi osoitteestanne postin tiedoista (ja mahdollisesti maistraatin tiedoista). Älä turhaa rupea mitään osoitteita yliviivaamaan/suttaamaan tai kirjoittelemaan. Menet sen hänen kirjeen kanssa oikeaan postiin (ei mihinkään asiamiespostiin) ja ilmoitat että kyseinen henkilö ei asu teidän osoitteessa ja pyydät, että poistavat hänet teidän osoitteesta. En enää muista, oliko se termi haamuasuja, mitä käyttävät henkilöstä, joka ei asu kyseisessä osoitteessa.

Samoin kannattaa soittaa ja tarkastaa maistraatista, että kyseistä henkilöä ei ole kirjoilla teidän osoitteessa. Neuvovat kyllä miten asian hoitaa eteenpän.

Vierailija
26/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt ollut monenlaista tietoa siitä, mitä kuoreen pitää kirjoittaa jotta se ei tulisi enää samaan paikkaan takaisin. En tiedä onko tarkalla sanamuodolla väliä, mutta oon oppinut sellaisen version kuin JAETTU VÄÄRIN, ja sillä tekstillä ei ole ikinä tullut bumerangina takaisin. Voi olla kyllä että ap:lla on jotenkin syvempi ongelma asiassa.

Vierailija
27/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti, jos osoitteenmuutosta ei ole tehty tai se ei ole enää voimassa, jakaa postinkantaja kirjeen osoitetiedon mukaan. Ei siinä vaiheessa mistään tarkisteta ketä osoitteessa asuu.

Osoite vedetään yli ja kuoreen kirjoitetaan ”Ei asu osoitteessa”. Näin kirje palautuu lähettäjälle ja he merkitsevät (toivottavasti) muutoksen järjestelmiinsä.

Vierailija
28/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli entisen asukkaan postia. Kolme kuukautta palautettiin, sen jälkeen roskiin.

Toiselle kuuluvaa postia ei ole lupa heittää roskiin, vaikka palauttaminen olisikin työlästä. olet kuitenkin velvollinen palauttamaan sen lähimpää laatikkoon.

Vierailija
29/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hirveästi käyttänyt turhaan aikaa henkilön uuden osoitteen etsimiseen. Sillä ei ole väliä, eikä se myöskään ole sinun ongelmasi missä henkilö asustelee nykyään.  Mitä tässä tilanteessa tarvitsee tehdä on poistaa hänet pysyvästi osoitteestanne postin tiedoista (ja mahdollisesti maistraatin tiedoista). Älä turhaa rupea mitään osoitteita yliviivaamaan/suttaamaan tai kirjoittelemaan. Menet sen hänen kirjeen kanssa oikeaan postiin (ei mihinkään asiamiespostiin) ja ilmoitat että kyseinen henkilö ei asu teidän osoitteessa ja pyydät, että poistavat hänet teidän osoitteesta. En enää muista, oliko se termi haamuasuja, mitä käyttävät henkilöstä, joka ei asu kyseisessä osoitteessa.

Samoin kannattaa soittaa ja tarkastaa maistraatista, että kyseistä henkilöä ei ole kirjoilla teidän osoitteessa. Neuvovat kyllä miten asian hoitaa eteenpän.

Ihan oikeita posteja ei muuten Suomessa enää montaa ole...

Vierailija
30/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat postiin ja maistraattiin tyyliin "entinen asukas on ilmeisesti jättänyt osoitteemuutoksen tekemättä, voisitteko poistaa hänen tietonsa osoitteestani xy".

Vierailija
31/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laittanut ruksin osoitteen päälle ja nuolen lähettäjän tietoihin ja saattanut vielä kirjoittaa ”palautetaan”.

Ei ole tullut mulle uudestaan.

Vierailija
32/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Postin pitäisi palauttaa kirjeet lähettäjälle? Se on sitten lähettäjän ongelma etsiä uusi osoite.

Vierailija
33/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien postiin ja sanon että tämä ihminen ei asu tässä osoitteessa, voitteko korjata asian ja näin on sitten tapahtunut.

Vierailija
34/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperikeräykseen laittaisin itse jos olet postiin jo ilmoittanut ettei henkilö asu täällä.

Vierailija
35/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä itse avaisin sen sairaalan kirjeen ihan saadakseni mielenrauhan että onko kyseessä oikeasti joku tärkeä paperi, vaiko vaan joku yleinen tiedote. Eihän sitä kuka tule tietämään että olet sen avannut. Jos kirje olisi mitätön, voisin lopettaa asiasta murehtimisen.

Vierailija
36/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoreen kannattaa kirjoittaa "palautetaan lähettäjälle" ja lisätiedoksi voi laittaa, että ko. henkilö ei asu tässä osoitteessa.

Vierailija
37/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jättänyt os.muutoksen tekemättä ja asuu jossain kavereiden nurkissa tms. Liekö nostaa asumistukeakin sitten. Ilmoitapa nyt ekaksi Kelalle. Voihan myös olla, että on linnassa tai ulkomailla.

Vierailija
38/38 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kuoreen "ei asu",yliviivaa osoite. Kirjeen ylänurkassa lukee, kuka sen on jakanut. Jos jakaja on joku muu kuin posti (jaetaan aamulehtien yhteydessä esim)niin parhaiten viesti menee perille, kun teippaat kireen samoilla merkinnöillä postiluukkusi viereen , posti kun ei tee osoiteselvityksiä muiden tahojen jakamiin kirjeisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi