Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen entisen vuokralaisen posteille, posti tuo ne aina vain takaisin meille

Vierailija
11.09.2019 |

Olemme asuneet nykyisessä asunnossamme muutaman vuoden ja välillä tänne tulee vanhan vuokralaisen posteja. Olen aina kirjoittanut päälle "Väärä osoite", mutta tulevat aina takaisin.

Ennätys oli viime vuoden jouluna, kun sama joulukortti tuli 8 kertaa takaisin, sen jälkeen heitin roskiin. Ja joka kerta kirjoitin "Väärä osoite", joten se oli 8 kertaa kirjoitettuna korttiin. Välillä tulee myös laskuja, varmaan nettikaupasta kun logo on kuoressa. Laskut vien yleensä 3-6 kertaa takaisin ja sitten eivät enää tule tänne.

Nyt kuitenkin tämän samaisen vuokralaisen kirje tuli meille, jokin sairaalan kirje, sitä en viitsi heittää roskiin. Olen vienyt sen nyt 3 kertaa takaisin ja tuli taas tänään tänne. Mitä ihmettä voin tehdä? Olen yrittänyt etsiä hänen uutta osoitettaan tai numeroa, mutten löydä niitä mistään, olen soittanutkin postiin, muttei auta, aina tulee takaisin. Uskon kuitenkin että on tärkeä tieto, kun tuli sairaalasta joten haluaisin sen perille hänelle. Somesta olen yrittänyt etsiä ja laitoin viestiä yhdelle saman nimiselle, joka asuu samassa kaupungissa, muttei ole vastannut.

Vuokranantajalta sain puhelinnumeron, mutta se ei enää ole käytössä. Mietin asiaa taas tänään ja mietin, josko hänellä olisi turvakielto, kun posti ei tunnu uutta osoitetta löytävän mistään. Samoin keväällä täällä pihassa oli joku outo mies, joka meni ihan paniikkiin kun tulimme kotiin ja kysyimme mitä hän pihassa tekee. Mies ei vaikuttanut varkaalta, mutta selvästi oli "väärillä teillä" kun meni niin paniikkiin.

Vasta nyt hoksasin, että jos vanhalla vuokralaisela tosiaan olisi turvakielto, voisi ehkä liittyä tähän mieheen, joka oli tullut katsomaan asuuko vielä täällä tai miksei saa vastausta. Viime vuonna joulukortissa (ei ollut kuoressa) nimittäin luki jotakin, että mikset vastaa, kaipaan sinua jne.

Miten ihmeessä saisin nuo postit menemään entiselle vuokralaiselle? En viitsisi roskiinkaan heittää, varsinkaan tätä sairaalan kirjettä, on varmasti tärkeä. Olen silti mielestäni tehnyt kaiken mahdollisen, jonka vain voin.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jättäny osotteenmuutoksen tekemättä. Ilmota maistraattiin että muuttanut teidän osoitteesta pois.

Vierailija
2/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakannasta ne löytyy joten tuhoa surutta kaikki viralliset posti. Tai revi auki ja kirjoita ettei ole asunut täällä enää moneen vuoteen ja pistä takaisin postilaatikkoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vain heittänyt lähimpään postilaatikkoon vai mennyt ihan postikonttorin tiskille? Tiskiltä ne löytävät paremmin oikean osoitteen, koska ne menevät eri kautta lajitteluun (saatepaperin kanssa) kuin postilaatikoiden postit.

Vierailija
4/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla mahdllista että asuu vuorotellen kavereitensa nurkissa tai vaihtoehdoisesti on valtion hotellissa täytellä ylläpidolla.

Vierailija
5/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös soittaa sairaalaan ja infota, että kirje ei löydä perille.

Vierailija
6/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotke teidän osoite niin hyvin, ettei tule teille enää. Ja koita pysäyttää teidän posteljooni, kerro, ettei asu enää teidän osoitteessa. Myös postiluukkuun voit kirjoittaa xxx ei asu osoitteessa. 

Parasta olis pysäyttää se posteljooni, niin saa laitettua jakelulokeroon tiedon muutosta. Sehän ne lajittelee siellä.

Vierailija
7/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen henkilön postin avaaminen on rikos.

Vierailija
8/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaivoin tommosen työpaikan esittelyiden perusteella ja sitten fispuukkiin ja ilmoitin sille että kertoisi työnantajalleen (joku lastentarha) oikean osoitteensa.

Vierailija
9/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jättänyt osoitteenmuutoksen tekemättä, kun aika harvoin kuitenkin sitä postia tänne tulee? Joka vuosi on tullut joulukortti joltain yksityiseltä henkilöltä (ehkä tuolta mieheltä), pari laskua ja nyt tämä sairaalan kirje. Luulisin, että tulisi enemmän jos ei ole tehnyt osoitteenmuutosta. Pitääkin huomenna soittaa maistraattiin, jos sitten ei enää tulisi mitään paitsi yksityisiltä.

En uskalla kyllä avata, etten saa mitään syytettä kirjesalaisuuden rikkomisesta. 

Pari ensimmäistä kertaa olen laittanut postilaatikkoon "Väärä osoite"-tekstillä ja niiden jälkeen pari kertaa vienyt ihan konttoriin asti. Silti on tullut takaisin tänne.

Ap

Vierailija
10/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu tässä reilu kaksi vuotta. Alkuun tuli kirjeitä jotka nakkasin, jos matkalla oli, postin keräykseen, jos selvä mainos en vaivautunut ja meni roskiin. Samoin joulukortit.

Tänään tuli taas kirje, selvä lasku mutta heitin menemään. Jos ei tässä ajassa saa osoitetaan kirjoitettua oikein niin menköön sitten vaikka perintään.

Vierailija
11/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari ensimmäistä kertaa olen laittanut postilaatikkoon "Väärä osoite"-tekstillä ja niiden jälkeen pari kertaa vienyt ihan konttoriin asti. Silti on tullut takaisin tänne.

Ap

Tompelot kuvittelevat että kirjoitettu osoite on oikea. Et ole tehnyt selväksi että kirjoitettu osoite on väärä.

Menee sitä ihan tarpeeksi postia naapureillekkin.

Ja kirjoittamalla avatun ja teipatun kirjeen päälle EI ASU TÄÄLLÄ, ei ole palautunut..

Vierailija
12/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nin muuten jaan aika paljon postia eteenpäin naapureille, postinkantajat ovat melko tumpeloita ilmeisesti

Vierailija
13/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postille virallinen ilmoitus ketä asunnossa asuu. Se auttaa jonkun verran, vaikka pitäisi auttaa kokonaan.

Pitäisi olla joku automaatti, joka poistaisi vanhan osoitteen kaikista virallisista rekistereistä. Jos niihin ei ilmoiteta uutta osoitetta, niin ainakaan posti ei lähtisi vanhaan osoitteeseen.

Vierailija
14/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vain heittänyt lähimpään postilaatikkoon vai mennyt ihan postikonttorin tiskille? Tiskiltä ne löytävät paremmin oikean osoitteen, koska ne menevät eri kautta lajitteluun (saatepaperin kanssa) kuin postilaatikoiden postit.

Postin omassa paikassa voi mennä, jos ap:n lähin paikka on noutopiste niin ei valitettavasti mene. Noutopiste ei voi tehdä mitään väärin jaetulle postille.

Hyvä ap, vedä kevyesti osoite yli lähetyksistä ja kirjoita "muuttanut" tms. Jos et ylivedä kynällä osoitetta, kirje jaetaan takaisin, koska ne lajitellaan osoitteen perusteella vastaanottajalle koneellisesti.

Voit antaa palautetta lomakkeella, joka menee jakelulle:

https://beta.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/postin-jakelu/pal…

Myös kannattaa tutkia tuo mahdollisuus ilmoittaa maistraatille.

Vierailija
15/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nin muuten jaan aika paljon postia eteenpäin naapureille, postinkantajat ovat melko tumpeloita ilmeisesti

Jos olet lukenut uutisia, niin postinjakajat jakaisivat mielellään itse oikein, mutta kone lajittelee postin päin persettä, sen takia tulee enemmän jakeluvirheitä.

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/postin-tyontekijat-tilastoja-k…

Vierailija
16/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä ei sairaalassa ole voimassaolevaa osoitetta tiedossa se on suunnilleen joku kontrollikäyntikutsu joka lähtenyt massana. Heitä vaan pois. Joka terkkarin saikkuhaku, joka lapsen hammaslääkäri, ihan joka ikinen kerta kun keväiset jossain noissa paikoissa ne kysyy onko tämä sinun osoite tai onko tämä sinun puh.nro.

Se kenelle osoitettu olisi osannut kertoa sinne oikean jos olisi tärkeää.

Vierailija
17/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään soitinkin sairaalaan, mutta heillä kuulemma on tämä osoite siellä tiedoissa, he eivät voi tehdä mitään muutakuin poistaa osoitteen sieltä. 

Osoitteen voisin kyllä sotkea, ainakaan ei olisi minun murheeni enää. Posteljoonia on mahdoton tästä infota, kun posti jaetaan meille todella pitkällä aika välillä, se tulee klo 10-17 välillä. Postilaatikosta en tiedä, mahtaako lukea mitään muutakuin osoitteen, mutta voisin myös koittaa tuota. 

Tiedän, että se on rikos, siksi en avaakaan hänen kirjeitään. Joulukortin luin vahingossa, kun luulin olevan meille, eikä se ollut kuoressa. Vasta luettuani sen ja ihmeteltyäni tekstiä luin vastaanottajan nimen. 

En tosiaan löydä mitään tietoja tästä entisestä vuokralaisesta, Facebookissa laitoin viestiä hänen nimiselleen, joka asuu samassa kaupungissa, josko olisi hänen postiaan, mutten ole saanut vastausta.

-Ap

Vierailija
18/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta linkistä, kokeilen vielä tuotakin! Olen vetänyt osoitteen yli ja kirjoittanut "Väärä osoite" ja silti on tullut takaisin. Nyt voisin yrittää sutata sen ihan kunnolla. 

Yritän vielä sutata kunnolla osoitteen ja vien takaisin, jos vielä tulee tänne sitten odottelen jos saan vastauksen Facebookissa ja heitän pois, jos en saa. En mielestäni voi kyllä enää enempää tehdä. 

Pari kertaa olen meinannut avata kirjeet, mutta onneksi olen huomannut ajoissa, että ollut väärä nimi kuoressa. En todellakaan tahdo saada mitään syytettä kirjesalaisuuden rikkomisesta.

-Ap

Vierailija
19/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli entisen asukkaan postia. Kolme kuukautta palautettiin, sen jälkeen roskiin.

Vierailija
20/38 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoreen teksti "EI ASU" ja jo alkaa tapahtua.

t. postitäti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi