Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monesko parisuhteessa tapettu tämä oli tänä vuonna?

Vierailija
11.09.2019 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9a351293-bbbf-4222-aeaa-754318a18c7b

Suomi on kolmantena Euroopassa tilastossa johon kerätään parisuhteessa tapetut. Silti ketään ei vaikuta kiinnostavan. Kaikenlaisista muista rikoksista kyllä jauhetaan, ihan kärkipoliitikkoja myöten, mutta se ei kiinnosta ketään että joka viikko saa lehdestä lukea näitä. Aivan kuin tämä olisi joku tabu Suomessa.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä persut?

Kirjoittelevat ympärileikkauksista. Tärkeää toki sitäkin vastaan kampanjoida, mutta näissä lähtee henki ja näitä on enemmän.

Nyt kyllä oksettaa kommenttisi. Itse olen opettanut m a a ha n m u u t t a j ia 22 vuotta, ja tiedän, miten tyttöjen ympärileikkaukset vaikuttavat. Et voi kuvitella sitä kipua, mikä heillä on aina kuukautisten aikaan. He pyörtyvät jatkuvasti kivun takia ja lääkkeet eivät auta. He pyytävät että kuolisivat mieluummin kuin kärsisivät. E-pillereitä ym. ei saa ottaa kuukautisten väliin jättämiseksi, vaan menkkojennoitää tulla. Kotona ei anneta särkylääkkeitä edes. Kaikki vaatteet paitsi löysät hameet sattuvat päällä. Istuminen sattuu. Pyörällä ei voi ajaa. Esimerkkejä on minulla tuhansia. Älä siis kehtaa vähätellä aihetta!!!

minäkin olen työskennellyt maahan muuttajien kanssa mutta en nyt ihan ymmärrä miksei sun oppilaat saa apua. Jos esim. emättimen aukko on liian pieni kuukautisvuodolle, se hoidetaan päiväkirurgisesti. Perheen ei tarvitse tietää. Miksei koulunne terveydenhuolto toimi?

”Perheen ei tarvitse tietää”

Kuka hullu ottaa sen riskin, että se saattaa tulla perheen tietoon?

Suurempi riski siinä on että komplikaatiot vie päivystystapauksena sairaalaan. Jos kuukautisvuoto ei poistu kunnolla emättimestä, on mahdollisuus tulehduksiin, jotka voi olla jopa hengenvaarallisia.

Toisekseen jos oppilas menettää tajunsa koulussa, kutsutaan aina ambulanssi. Muuten tapahtuisi virkavirhe.

Missä kirjoitin, että ei kutsuttu? Missä kirjoitin, että ei ole kouluterveydenhuolto hoitanut? Olen tehnyt kaikkeni, tehnyt satoja lasuja ja yrittänyt auttaa. Tytöt eivät uskalla tehdä mitään ilman vanhempien lupaa, ja se sinun pitäisi kyllä tietää, jos muka olet heidän kanssaan töitä tehnyt. Mitään ei tapahdu, pitää vain kuulemma ymmärtää kulttuuria.

T. se opettaja

Vierailija
82/88 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni inhoaa väkivaltaa kaikissa muodoissaan. Hän jopa vaihtoi työpaikkaa koska ei halunnut enää edes pidellä väkisin kiinni potilaita, koska koki sen inhottavana.

T: exmielisairaanhoitajan vaimo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi ilmi tässä vuositapaamisessa, että minunkin työkavereistakin 4 on aviomies yrittänyt tappaa. Kaikki he ovat nyt eronneet ja kaikilla on lapsia. Olimme lomamatkalla ulkomailla ja oma aviomies keskellä yötä aivan yllättäen muuttui väkivaltaiseksi,  huusin henkeni edestä ja hän työnsi minua kylpyhuoneeseen huutaen jotain tappamista koko ajan. Jouduin sairaalaan. En olisi uskaltanut erota ilman mitään tukea. Juuri se ero on vaarallinen, silloin mies sekoaa kokonaan. Näin kauan painajaisia. Sain kuitenkin uuden hyvän elämän. Koko tuttava porukka on koulutettuja virkamiehiä. Väkivaltaa on kaikissa sos.ryhmissä.

Vierailija
84/88 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo maaninen kiltteysjankkaaja voisi pysyä poissa, hän jankkaa tuota muuallakin, häntä on loukattu joskus ja nyt on sitten vaarallinen yleinen naisten vihaaja. Ei kaikki hakkaajat ole bodareita vaan päästään viallisia psykoja. Jos nauttii kiusaamisesta, se ei ole olemuksesta näkyvissä.

Vierailija
85/88 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on täällä outoa porukkaa. Muija pitää panna kylmäksi,  muuten menettää kasvot. Jonkun mielestä naisilla on vain liskon aivot. Taitaa olla siellä vankilassa nyt juuri vapaa nettiaika.  Aivan hirveitä miehiä, naisia pidetään miesten orjina. Onko osa miehistä todellakin syntymästään asti jo sairaita päästään.  Onneksi naisilla on parempi elämänhallinta luonnostaan. Joku selvästi estää keskustelun. Joku toimittaja voisi ottaa asian esille.

Vierailija
86/88 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin triggeröikö suomalaisten naisten voimakas itsenäisyys monia miehiä väkivaltaan. Jos itse on jäänyt mammanmussukan tasolle ja vaimoke on toisenlainen niin se voi ärsyttää.

Vierailija
87/88 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi ilmi tässä vuositapaamisessa, että minunkin työkavereistakin 4 on aviomies yrittänyt tappaa. Kaikki he ovat nyt eronneet ja kaikilla on lapsia. Olimme lomamatkalla ulkomailla ja oma aviomies keskellä yötä aivan yllättäen muuttui väkivaltaiseksi,  huusin henkeni edestä ja hän työnsi minua kylpyhuoneeseen huutaen jotain tappamista koko ajan. Jouduin sairaalaan. En olisi uskaltanut erota ilman mitään tukea. Juuri se ero on vaarallinen, silloin mies sekoaa kokonaan. Näin kauan painajaisia. Sain kuitenkin uuden hyvän elämän. Koko tuttava porukka on koulutettuja virkamiehiä. Väkivaltaa on kaikissa sos.ryhmissä.

Missä ihmeen porukassa sä liikut?

Mä en tunne ketään, joka olisi yritetty tappaa puolison tai kenenkään toimesta. Itse sain joskus turpaan, se oli eka ja vika kerta.

Meinaatko tosissaan, että yhtäkkiä muuttui, ilman mitään ennusmerkkejä?

Vierailija
88/88 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä persut?

Kirjoittelevat ympärileikkauksista. Tärkeää toki sitäkin vastaan kampanjoida, mutta näissä lähtee henki ja näitä on enemmän.

Nyt kyllä oksettaa kommenttisi. Itse olen opettanut m a a ha n m u u t t a j ia 22 vuotta, ja tiedän, miten tyttöjen ympärileikkaukset vaikuttavat. Et voi kuvitella sitä kipua, mikä heillä on aina kuukautisten aikaan. He pyörtyvät jatkuvasti kivun takia ja lääkkeet eivät auta. He pyytävät että kuolisivat mieluummin kuin kärsisivät. E-pillereitä ym. ei saa ottaa kuukautisten väliin jättämiseksi, vaan menkkojennoitää tulla. Kotona ei anneta särkylääkkeitä edes. Kaikki vaatteet paitsi löysät hameet sattuvat päällä. Istuminen sattuu. Pyörällä ei voi ajaa. Esimerkkejä on minulla tuhansia. Älä siis kehtaa vähätellä aihetta!!!

minäkin olen työskennellyt maahan muuttajien kanssa mutta en nyt ihan ymmärrä miksei sun oppilaat saa apua. Jos esim. emättimen aukko on liian pieni kuukautisvuodolle, se hoidetaan päiväkirurgisesti. Perheen ei tarvitse tietää. Miksei koulunne terveydenhuolto toimi?

”Perheen ei tarvitse tietää”

Kuka hullu ottaa sen riskin, että se saattaa tulla perheen tietoon?

Suurempi riski siinä on että komplikaatiot vie päivystystapauksena sairaalaan. Jos kuukautisvuoto ei poistu kunnolla emättimestä, on mahdollisuus tulehduksiin, jotka voi olla jopa hengenvaarallisia.

Toisekseen jos oppilas menettää tajunsa koulussa, kutsutaan aina ambulanssi. Muuten tapahtuisi virkavirhe.

Missä kirjoitin, että ei kutsuttu? Missä kirjoitin, että ei ole kouluterveydenhuolto hoitanut? Olen tehnyt kaikkeni, tehnyt satoja lasuja ja yrittänyt auttaa. Tytöt eivät uskalla tehdä mitään ilman vanhempien lupaa, ja se sinun pitäisi kyllä tietää, jos muka olet heidän kanssaan töitä tehnyt. Mitään ei tapahdu, pitää vain kuulemma ymmärtää kulttuuria.

T. se opettaja

Mutta eihän tuo ole edes asianomistajarikos. Tee rikosilmoitus jos tiedät että lapsi on pahoinpidelty ja aiheutettu ruumiin vamma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi