Työkaveri valehtelee, ettei sillä ole puhelinta.
Ei halua kertoa numeroaan, koska ei suostu joustamaan työajoista. Ollaan siis töissä päiväkodissa ja joskus (ei usein!) kun aamuvuorolainen sairastuu, niin olisi tarve soittaa aamulla, että voitko tulla tuntia aikaisempaan vuoroon tmv.
Onko teidän mielestä ok olla kertomatta numeroaan työnantajalle? Edes pomolla ei ole sitä. Juu ja 100 varmasti sillä on puhelin kotona.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Huokaus. Sun työkaveri vaikuttaa samanlaiselta joihin olen työpaikoillani eri päiväkodeissa törmännyt valitettavan usein. Tyypillistä laiskottelua ja vain minimin tekemiseen vääntäytymistä. Omista eduistansa vain kiinni pitämistä. Työajoista, vuosiloman ajankohdasta ym. joustamattomuutta. "Mä olen täällä vaan töissä" -laiskamadon asenne. Joka odottaa pukkarissa jo kolme minuuttia ennen työvuoronsa päättymistä kengät jalassa takki päällä. Puhuu pahaa hoitolasten vanhemmista ja kollegoista, varsinkin meistä varhaiskasvatuksen opettajista kun meillä on" kohtuuttoman paljon osoitettu suunnittelu- ja arviointiaikaa pois lapsiryhmästä".
Pitkähkö ura takana päiväkodeissa enkä enää palaa. Opettajankoulutukseni yliopistolta onneksi on antanut eväät myös muihin töihin.
Maksetaanko päiväkodeissa sitten yleisestikin enemmän kuin pienintä mahdollista näille hoitajatason työntekijöille? Minimipalkalla ei voi odottaakaan enempää kuin minimin tekemistä ja sitoutumista. Ihan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu työkaveri. Olisinpa aikanaa itse tajunnut tehdä samoin.
V* tutti ne jatkuvat puhelut kun olit vapaalla ja yritit kerrankin nukkua rauhassa pitkään. Ja kieltävää vastaustakaan ei meinattu hyväksyä vaan aneltiin ja syyllistettiin jatkuvasti. Vaihdoin alaa.
Ymmärrän lankapuhelinaikana, mutta kännykän voi tosiaan sulkea yöksi.
Kyllä lankapuhelimenkin sai halutessaan hiljaiseksi. Töpseli irti tai luuri pöydälle. Helppoa.
Aina voi antaa "vahingossa" väärän numeron. Helppoa!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään pakkoa kertoa numeroa.
Ei ole pakkoa edes omistaa puhelinta.
Ei pakkoa tulla töihin muina kuin työvuorolistaan merkittyinä aikoina, vaikka se puhelin olisikin ja sen numero olisi annettu työnantajalle.
ja sitten ihmettelit kun sait kenkää, minkä ihmeen takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V* tutti ne jatkuvat puhelut kun olit vapaalla ja yritit kerrankin nukkua rauhassa pitkään. Ja kieltävää vastaustakaan ei meinattu hyväksyä vaan aneltiin ja syyllistettiin jatkuvasti. Vaihdoin alaa.
Puhelimen voi laittaa äänettömälle jos haluaa nukkua rauhassa. Eikä ei-toivottuihin puheluihin ole mikään pakko edes vastata.
Koska iäkkäät vanhemmat ja saattohoidossa ollut eno. Ja tosiaan ei ole jos tietää kuka sieltä soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän lankapuhelinaikana, mutta kännykän voi tosiaan sulkea yöksi.
No en halua sulkea puhelinta yöksi, entäpä jos vanha äiti tai oma lapsi sattuu soittamaan jonkun hädän vuoksi. Mulla vain pomolla on numeroni, työkavereilla ei.
Vierailija kirjoitti:
Huokaus. Sun työkaveri vaikuttaa samanlaiselta joihin olen työpaikoillani eri päiväkodeissa törmännyt valitettavan usein. Tyypillistä laiskottelua ja vain minimin tekemiseen vääntäytymistä. Omista eduistansa vain kiinni pitämistä. Työajoista, vuosiloman ajankohdasta ym. joustamattomuutta. "Mä olen täällä vaan töissä" -laiskamadon asenne. Joka odottaa pukkarissa jo kolme minuuttia ennen työvuoronsa päättymistä kengät jalassa takki päällä. Puhuu pahaa hoitolasten vanhemmista ja kollegoista, varsinkin meistä varhaiskasvatuksen opettajista kun meillä on" kohtuuttoman paljon osoitettu suunnittelu- ja arviointiaikaa pois lapsiryhmästä".
Pitkähkö ura takana päiväkodeissa enkä enää palaa. Opettajankoulutukseni yliopistolta onneksi on antanut eväät myös muihin töihin.
Miksi kaikkien pitäisi tehdä ilmaista työtä palkkatuntien lisäksi? Saatko sinä jonkin hyvän ihmisen mitalin palkkioksesi tuosta pyyteettömästä uhrautumisesta?
Ainakin Iphonessa on se "älä häiritse" toiminto, johon voi valita mitkä numerot ei pääse läpi silloin kun toi toiminto on päällä. Itselläni on ainakin kaikki esimiehien numerot laitettu sille listalle. Ja toiminto on päällä silloin kun en ole töissä, enkä halua ottaa työkeikkoja vastaan. Eivät häiritse ja voin pitää kännykän äänellisellä.
Tämä.
Enkä ole tähän päivään mennessä kuullut yhdestäkään päiväkodista, missä päivystäjälle maksettaisiin päivystyksestä ja siihen vielä korvaus päälle kun hälytys tulee.