Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v lapsi rakastaa metallimusiikkia

Vierailija
11.09.2019 |

Minä ja mieheni kuuntelemme molemmat metallia, joten sitä soi myös kotona usein. Lapsemme on juuri täyttänyt 1v ja hänen lempimusiikkiaan on Amon Amarth. Tanssii, hytkyy ja nauraa kun sitä laittaa soimaan ja itku tulee kun musiikin laittaa pois. Olen käynyt lapsen kanssa vauvakerhossa ja lauluhetken aikana lapsella on vain tympääntynyt ilme naamallaan kun kuuntelee tavallisia lastenlauluja. Kerhon vetäjää on myös tämä naurattanut ja olen sanonut että meillä kotona kuunnellaan vähän raskaampaa musiikkia.
Uteliaisuudesta kysyn että onko tämä miten yleistä, että pieni lapsi rakastaa heviä ja inhoaa lastenlauluja? :D Onko muilla hevarivauvoja? Olen lukenut tutkimuksista joiden mukaan lapsi jo sikiöaikana tottuu siihen musiikkiin, jota äiti ja muu perhe kuuntelee.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odotin esikoista pystyin kuuntelemaan vain raskaampaa musiikkia, muusta musiikista sain pahoinvointia. Esikoinen kuuntelikin kolmevuotiaaksi mielellään oikeastaan vain rokimpaa musiikkia. Lastenlauluja tai perus radiomusiikkia on alkanut kuunnella vasta nyt lähempänä neljää vuotta.

Ei käyty muskarissa 😏

Nuoremmalla ei ole mitään rajoitteita tykkää eniten ehkä tanssimusiikista ja myös lasten lauluista. Toisaalta tanssii myös sähkövatkaimen äänen kuullessaan 😂

Vierailija
2/8 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saan itsekin hevivauvan! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla aika ääriesimerkki valkoisesta roskaväestä. Ei yksivuotias mitään "rakasta", kunhan joutuu pärjäämään niiden asioiden kanssa mitä hänelle viisaat vanhemmat eteen antavat.

Vierailija
4/8 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koiranpennun kanssa tuo juttu, että oli kasvattajan luona tottunut raskaampaan musiikkiin ja rauhoittui, kun sitä laittoi soimaan. Epäilen, että meillä käy vauvan kanssa vähän samoin. Baby Born To Rock -bodyt laitettu jo tilaukseen EMP:ltä. ;D

Vierailija
5/8 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista. Meillä on video 4v. tytöstämme, joka tanssii Immortalin tahtiin😊

Vierailija
6/8 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidatte olla aika ääriesimerkki valkoisesta roskaväestä. Ei yksivuotias mitään "rakasta", kunhan joutuu pärjäämään niiden asioiden kanssa mitä hänelle viisaat vanhemmat eteen antavat.

😂

T: Ap

Vierailija
7/8 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään pahaa ole.

Vierailija
8/8 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään vielä että meillä on muutenkin musikaalinen perhe. Soitan itse pianoa ja mies soittaa rumpuja, kitaraa ja bassoa. Lapsi on tosi kiinnostunut soittimista ja tykkää leikkiä omalla ksylofonilla. Meille on tärkeää että lapsi saa kasvaa musiikin ympäröimänä, koska se on suuri voimavara elämässä. Kyllä mieluummin annan hänelle Swallow the Sunia kuin Baby Sharkia kuunneltavaksi. :)

Hevin vastapainoksi lapsi tykkää anime-tunnusmusiikeista, jotka ovat sitten jo kevyempää musiikkia. Myös monipuolinen kielten kuuleminen äidinkielen lisäksi tekee lapsen aivoille hyvää. Meillä kuulee päivittäin suomea, englantia ja japania.

En ole kiinnostunut siitä olemmeko tämän perusteella "wt-perhe", kuten tuolla joku jo mainitsi. Isäni opetti minulle lapsena, että se joka toista haukkuu, on itse se. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän