Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko joskus käyneet esim. naapurin tai muun tutun asuntonäytössä silkasta uteliaisuudesta?

Vierailija
11.09.2019 |

Itse kävin oman ensiasuntoni näytössä 10 v oman muuttoni jälkeen. Oli samaan aikaan nostalgista ja hämmentävää, ja vähän noloa kun en tietenkään ollut ostoaikeissa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uteliaisuus riivaa, voi katsoa kuvat Etuovesta tai Oikotieltä. Paikale ei tarvitse vaivautua.

Vierailija
2/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos uteliaisuus riivaa, voi katsoa kuvat Etuovesta tai Oikotieltä. Paikale ei tarvitse vaivautua.

Nääh, kuvat kertoo niin vähän ja ne otetaan vain edustavista kuvakulmista.

Kyylä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
4/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kävin pari vuotta sitten kun yläkerran kämppä oli myynnissä. Se meni vähän noloksi se tilanne kun olin ainoa katselija siellä ja välittäjä oli tietysti innokas sen asunnon myymään. Melkein jo pistin nimen paperiin mutta sitten onneksi tajusin paeta paikalta.

Vierailija
5/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen käynyt.  

Ensimmäisellä kerralla sanoin suoraan esittelijälle että "olen utelias naapuri, jolla on samanlainen asunto".  En sanonut että olen ehkä myymässä asuntoani.  Välittäjä oli tyytyväinen tunnustukseen ja saattoi keskittää paukut muihin katsojiin.

Toisella kerralla kävin katsomassa syntymäkotitaloani.  Olin myynyt sen kymmenkunta vuotta aikaisemmin. 

80-luvulla olin ostamassa ensiasuntoani.  Silloin se oli vielä kovaa työtä.  Täytyi synkronoida esittelyajat ja ajoreitit.  Silti päivässä ei ehtinyt katsoa kuin ehkä kuusi kohdetta.  Nyt on niin paljon helpompaa kun tiedot on netissä. 

Sitten voisikin alkaa puhumaan siitä, miten välittäjät eivät tajua asioiden tärkeyttä.  Maaseutukaupungeissa ei esitellä pihaa juuri ollenkaan.  Piha (ja sauna, takka ja terassi) on oikeastaan ainoa syy muuttaa Helsingistä pienempään kaupunkiin etätöitä tekemään tai eläkettä suorittamaan.  Kellarin tai vintin pohjaa ei ole.  Sen sijaan vessanpöntöstä on kuvia ja tyhjistä seinistä moneen kertaan.  Myös tiedot salaojista, putkiremontit, ikkunat ja tiedot muista tehdyistä remonteista, katon viimeinen huolto, ulkomaalaus yms. puuttuvat.  Sen sijaan mainitaan kyllä jonkun induktiolieden hankintavuosi.

Vierailija
6/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku perhe möi vanhaa kansakoulua keskeltä-ei-mitään, käytiin katsomassa. Oli aika hitokseen creepy, varsinkin kellaritilat jotka oli valtavat.

Vierailija
7/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mutta tässä meidän taloyhtiössä (35 asuntoa) on nuori nainen, joka käy katsomassa kaikki myyntiin tulevat asunnot. Uteliaisuudesta, vertailun vuoksi.

Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa. Kun en kerran ole muuttamassa minnekään.

Vierailija
8/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuovesta seuraan kotikaupunkini tarjontaa, mukava katsoa puolituttujen sisustukset. Pieni maaseutukaupunki kyseessä.

Jännä myös huomata, että oma koti on laadukkaasti sisustettu, monen paljon enemmän tienaavan kotiin verrattuna. Saankin oaljon kehuja kotini sisustuksesta.

Vierailija
9/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyläilen kyllä etuovesta/oikotiellä naapuruston myynti-ilmoituksia ja muitakin kohteita ihan huvin vuoksi. Näyttöihin en ole kehdannut turhaan mennä.

Vierailija
10/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etuovesta seuraan kotikaupunkini tarjontaa, mukava katsoa puolituttujen sisustukset. Pieni maaseutukaupunki kyseessä.

Jännä myös huomata, että oma koti on laadukkaasti sisustettu, monen paljon enemmän tienaavan kotiin verrattuna. Saankin oaljon kehuja kotini sisustuksesta.

Ei ne kehtaa haukkuakaan ;)

Vierailija
11/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt mutta nyt tekisi mieli mennä katsomaan kun naapurirapussa myydään kaksiota todella korkealla hintapyynnöllä. Hp samaa luokkaa kuin yleensä 4h+k tällä alueella.

Vierailija
12/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Etuovi on melkoinen juorukalenteri. Monta eroa on tullut ennakoitua ennen kuin on julkista tietoa :D

Vierailija
13/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, naapureiden muutamankin kerran. 

Eli kyseessä ei ollut uteliasuus heidän kotiinsa sinänsä. Olin itsekin myyntiaikeissa ja vertailun vuoksi. 

Eli missä kunnossa on. Ei sitä noista kuvista näe. 

Vierailija
14/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostin nykyisen kämppäni, näytössä oli melkein koko talon vanhukset uteliaisuuttaan. Täytyyhän sitä tulla nuuskimaan, kun kerrankin voi ihan luvan kanssa.

Vierailija
15/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myimme niin, että vaan yksityisnäytöt. Halusin välttää uteliaisuuttaan tulevat tutut.

Vierailija
16/16 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kävimme mieheni kanssa katsomassa Helsingin Mannerheimintiellä mieheni lapsuudenkodin alapuolella olevaa asuntoa. Olisi hyvin sopinut kahden aikuisen kodiksi, mutta liikenteen melu ei ollut mieleeni.

Silloin aikoinaan asunnossa asui vanhempiensa lisäksi kolme lasta ja kotiapulainen. Ei 50- luvulla ollut jokaiselle lapselle omaa huonetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi