Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Söisitkö Kiinassa tehtyjä elintarvikkeita? Osta siis Lidlistä halvinta!

Vierailija
11.09.2019 |

MOT

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Vierailija
2/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskos esimerkkejä Lidlissä myytävistä kiinalaisista elintarvikkeista? Onko niitä paljonkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, esimerkkejä tuotemerkeistä kiitos? Sen verran olen jo muuttanut Lidl-ostokäyttäytymistä, etten osta enää Bergmann-merkkistä lihaa, koska niissä on ollut usein salmonellaa ja liha ei tule Suomesta. Brändi on todella suomalaisen oloinen joten olen joskus ostanut sitä jauhelihaa luullen, että se on suomalaista.

Vierailija
4/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on tuotetietojen mukaan aika paljon suomalaisia elintarvikkeita ja non-food-tuotteita. Olisi tosiaan kiva kuulla ap:ltä, mitä kiinalaisia ruokia on Lidlissä bongannut?

Itse ehdotan: valkosipuli. Niitä samoja kloorivalkaistuja on ympäri Eurooppaa myynnissä kaikissa tavan kaupoissa. En osta enää. Yritän löytää paikallisia valkosipuleita, mikä ei aina olekaan helppoa.

Vierailija
5/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä on tuotetietojen mukaan aika paljon suomalaisia elintarvikkeita ja non-food-tuotteita. Olisi tosiaan kiva kuulla ap:ltä, mitä kiinalaisia ruokia on Lidlissä bongannut?

Itse ehdotan: valkosipuli. Niitä samoja kloorivalkaistuja on ympäri Eurooppaa myynnissä kaikissa tavan kaupoissa. En osta enää. Yritän löytää paikallisia valkosipuleita, mikä ei aina olekaan helppoa.

S-marketissa oli espanjalaisia valkosipuleita.

Vierailija
6/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään haksahdin Lidlin tarjoukseen, jossa myytiin sinistä lenkkiä ja juustoraastetta yhteishintaan 2,50 €. Päätin tehdä tänään jauhelihapizzaa, mutta en tavallisesti osta koskaan valmista juustoraastetta, kun sen voi tehdä halvemmalla itse. Ajattelin että olkoot, tuo lenkki maksaa jo tavallisesti sen 2,50 € ainakin muissa kaupoissa. Kiinalaista krääsää en ole nähnyt Lidlissä.

T. Lidl-mies.

Vierailija
7/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin suklaaseen dipatut pakastekuivatut mansikat: erät tulee vaihdellen eri paikoista, ei siis merkitä pakkauksiin.

Tulkitsin tuon asiakaspalvelun vastauksen niin, että käyttävät halvinta bulkkia eivätkä edes kehtaa kertoa mistä likaviemäristä ne on peräisin.

Vierailija
8/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elintarvikkeista, mutta vaatteista juttua, ei näemmä Lidlin vaatevalmistus kestä lähempää tarkastelua: https://yle.fi/uutiset/3-10672732

Vierailija
9/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään haksahdin Lidlin tarjoukseen, jossa myytiin sinistä lenkkiä ja juustoraastetta yhteishintaan 2,50 €. Päätin tehdä tänään jauhelihapizzaa, mutta en tavallisesti osta koskaan valmista juustoraastetta, kun sen voi tehdä halvemmalla itse. Ajattelin että olkoot, tuo lenkki maksaa jo tavallisesti sen 2,50 € ainakin muissa kaupoissa. Kiinalaista krääsää en ole nähnyt Lidlissä.

T. Lidl-mies.

Meilläkin syödään tänään uunimakkaraa 2,50 eurolla :D

Vierailija
10/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin lapsen ostamaan mansikoita kitumarketista. Lapsi kysyi "Minkä maalaisia?". Vitsinä heitin että olkoon vaikka kiinalaisia.

Yllätyin itsekin, kiinalaisia olivat!

Vierailija
11/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiskos esimerkkejä Lidlissä myytävistä kiinalaisista elintarvikkeista? Onko niitä paljonkin?

Eiköhän kyse ole siitä, että liputtamalla Lidlin valikoiman puolesta edistää esim. brasilialaisen kanan (pakaste-gordon bleut) ja salmonellan puolesta.https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/On6lKk/lidl-kallar-tillbaka-10-000…

Sama pätee moneen muuhunkin tuotteseen. Hintaa poljetaan toimittajien kustannuksella ja jossain vaiheessa siirrytäään sitten siihen kiinalaiseen versioon. Se kun on halpa ja jos asiakas on haluaa tuotteen halvalla, niin sen hän saa. Samalla myös riskin.

Vierailija
12/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama pätee moneen muuhunkin tuotteseen. Hintaa poljetaan toimittajien kustannuksella ja jossain vaiheessa siirrytäään sitten siihen kiinalaiseen versioon. Se kun on halpa ja jos asiakas on haluaa tuotteen halvalla, niin sen hän saa. Samalla myös riskin.

Ainakin maitotuotteista (ruokakermat jne.), Lidl maksaa suomalaiselle toimittajalle enemmän kuin kotimaisen duopolin edustajat.

Vierailija
13/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko joku oikeasti että S- ja K- ovat jotenkin "parempia" tässä suhteessa.

Lidlissä on tosi niukasti kiinalaisia elintarvkkeita ;-( Kielitaitoisena ja maassa asuneena ostaisin niitä mielelläni. Ja asumisvuosieni aikana 99% elintarvikkeistani oli kiinalaista ;-)

Vierailija
14/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko joku oikeasti että S- ja K- ovat jotenkin "parempia" tässä suhteessa.

Lidlissä on tosi niukasti kiinalaisia elintarvkkeita ;-( Kielitaitoisena ja maassa asuneena ostaisin niitä mielelläni. Ja asumisvuosieni aikana 99% elintarvikkeistani oli kiinalaista ;-)

Aaa, okei. Ja kertoisitko, miksi nimenomaan Kiinasta tulevia elintarvikkeita hylätään niin paljon? https://yle.fi/uutiset/3-5056056

Kielitaito ja maassa asuminen eivät näköjään korreloi tiedon kanssa.

Vierailija
15/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin maitotuotteista (ruokakermat jne.), Lidl maksaa suomalaiselle toimittajalle enemmän kuin kotimaisen duopolin edustajat.

Lähde tälle, muuten on pelkkää huhua. Luuleehan osa edelleen, että maitotuotteet tulisivat Valiolta, vaikka nykyään on ties mikä meijeri kierrossa. Valio oli vain alussa.

Vierailija
16/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syönpä hyvinkin. Matkaan vielä varta vasten aasialaiseen kauppaan, että voin ostaa esimerkiksi kunnollisia nuudeleita.

Vierailija
17/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistäköhän löydät paikallisia valkosipuleita ympäri vuoden?

Mulla on usein espanjalaisia, kiinalaisia kloorivalkaistuja en osta. Niiden moraali on mulle sama kuin melamiiniskandaali, enkä luota niiden elintarvikkeisiin siksi. Enkä yhtään ihmettele, miksi kiinalaiset ostavat elintarvikkeita, jotka on tuotettu mahdolllisimman kaukana Kiinasta.

Vierailija
18/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin eilen Lidlissä. Ostin suomalaista maitoa, suomalaista ingmariinia, suomalaisia jauhoja, suomalaista leipää, suomalaista sokeria, suomalaisia tomaatteja, suomalaista kurkkua, suomalaista perunaa, suomalaista porkkanaa, suomalaista parsakaalia, suomalaista ruusukaalia ja suomalaisia munia.

Lisäksi ostin espanjalaista oliiviöljyä, kolumbialaisia banaaneja sekä kahvia joka väittää olevansa Pauligin mutta joka ei varmastikaan ollut Suomessa kasvatettua.

Vierailija
19/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama mitä maata se on. Suomalainen tuote ihan paska ja kauheen kallis. Mä en osta ikinä!

Vierailija
20/31 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin eilen Lidlissä. Ostin suomalaista maitoa, suomalaista ingmariinia, suomalaisia jauhoja, suomalaista leipää, suomalaista sokeria, suomalaisia tomaatteja, suomalaista kurkkua, suomalaista perunaa, suomalaista porkkanaa, suomalaista parsakaalia, suomalaista ruusukaalia ja suomalaisia munia.

Lisäksi ostin espanjalaista oliiviöljyä, kolumbialaisia banaaneja sekä kahvia joka väittää olevansa Pauligin mutta joka ei varmastikaan ollut Suomessa kasvatettua.

Siihen Pauligin kahviin ei olekaan merkattu hämäävästi Suomen lippua, koska Pauligilla on moraalia. Hämäyskulttuuria oli aikoinaan Lidlin tuotteissa, joissa lihan alkuperä oli jotain tanskalaista, saksalaista, brasilialaista tms.ja jotka oli valmistettu Suomessa. Makkaroissa ja lihavalmisteissa sai sitten etsiä alkuöerästä jollain pienellä präntillä. Ei taida olla enää, vai onko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi