Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hemoglobiini 82, onko kovin huono? Aihetta huoleen?

Vierailija
10.09.2019 |

Selvisi että hemoglobiinini on 82. Nyt en tiedä onko se kovin paha tai huolestuttavan huono. Mistä se voisi johtua?
Olen kyllä ollut erittäin väsynyt ,mutta ajattelin sen vain johtuvan työkiireistä.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se huolestuttavan huono. Ainakin synnytyksen jälkeen alle 80 on verensiirron raja. En tiedä, mistä se voi sinun kohdallasi johtua.

Vierailija
2/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö rautatabletteja, jos sinulla on huono hemoglobiini. Obsidanit auttoivat minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On surkea. Onko mitattu rautavarastoja? Ne kertoo enemmän kuin hemoglobiini.

Vierailija
4/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö monipuolisesti tai onko syömätottumuksissasi ollut rajua muutosta?

Vierailija
5/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sen verran huono, että syy pitäisi nopeahkosti selvittää (selvitykset varmaan ovat jo meneillään?) Raudanpuute korjaantuu rautaa syömällä, mutta raudanpuutteen syykin pitää selvittää, ellei ole ilmeinen, kuten runsaat kuukautiset. Tai voihan kyse olla muustakin syystä johtuvasta anemiasta.

Vierailija
6/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se huolestuttavan huono. Ainakin synnytyksen jälkeen alle 80 on verensiirron raja. En tiedä, mistä se voi sinun kohdallasi johtua.

En mä mitään verensiirtoja saanut, vaikka hb oli synnytyksen jälkeen 76. Käskettiin vaan juoman vettä ja ostamaan apteekista rautatabletteja.

Vierailija
7/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan keski—ikäinen ,lapseton nainen. Ei tietääkseni mitään sairauksia. Paitsi nyt taitaa olla. Onko sisätautilääkäri nyt se joka pitää tavata?

Vierailija
8/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri varmaan määrää jatkotutkimuksia, ellei sulla ole jotain tosi selkeää syytä matalalle hb. Mulla oli synnytyksen jälkeen kotiinlähtiessä 84 ja olin aika väsynyt, ei kuitenkaan tullut siitä sen kummempaa. Mulla normaalistikin 90-110 runsaista menkoista ja hyytymistekijöistä johtuen.

Vierailija
9/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan keski—ikäinen ,lapseton nainen. Ei tietääkseni mitään sairauksia. Paitsi nyt taitaa olla. Onko sisätautilääkäri nyt se joka pitää tavata?

Ei ensimmäiseksi. Terveyskeskuksessa aloitetaan selvittelyt ottamalla rautakokeet, vitamiinit ym. Ja täydellinen verenkuva, eli tarkistetaan, onko vain Hb matala vai onko valkosoluissa ja verihiutaleissakin ongelmaa. Sitten jatkotutkimukset tuon alustavan selvittelyn perusteella, aika usein tulee lähete sisätautilääkärille kyllä.

Vierailija
10/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hemoglobiini laskenut eli mitä se on ollut aikaisemmin. Kuinka nopeasti se on laskenut ja laskeeko edelleen?

Vierailija
11/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hemoglobiini laskenut eli mitä se on ollut aikaisemmin. Kuinka nopeasti se on laskenut ja laskeeko edelleen?

On kait laskenut muutan tiedä miten nopeasti. 1,5v sitten oli kuitenkin 120.

En tiedä laskeeko edelleen kun kuulin vasta tuosta 82 toissapäivänä.

Mitään lääkäriä ole nähnytkään, enkä tiedä mistä aloittaisin tässä.

Vierailija
12/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pitäisi syödä paljon punaista lihaa kuukautisten takia. Maksaa ja muita sisäelimiä myös. Vegeilyn promoaminen johtaa raudan, d3-vitamiinin ja muiden ravinteiden puutokseen. Ruotsissa jo kolmannes teinitytöistä on todettu rauta-arvoiltaan vajaiksi.

Vierailija
13/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi tietää, mistä aloittaa? Kuka otti tuon hemoglobiiniarvon sinulta? Oletettavasti joku terveydenhuollon ammattilainen? Se on hänen vastuullaan tulkita tulokset ja järjestää tarvittavat jatkotutkimukset.

Vierailija
14/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäukolla oli vastaava hemoglobiini,kun helikobakteeri oli tehnyt vatsahaavoja.Mies oli vuotaa kuiviin sisäänsä.

Vierailija
15/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten pitäisi syödä paljon punaista lihaa kuukautisten takia. Maksaa ja muita sisäelimiä myös. Vegeilyn promoaminen johtaa raudan, d3-vitamiinin ja muiden ravinteiden puutokseen. Ruotsissa jo kolmannes teinitytöistä on todettu rauta-arvoiltaan vajaiksi.

Olen vegaani ja hemoglobiini on 156. On pysynyt suurin piirtein samana ties miten pitkään.

Vierailija
16/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitat lääkärille. Itse ehkä mittauttaisin hb muutaman päivän päästä uudelleen ja samalla muita kokeita.

Vierailija
17/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi tietää, mistä aloittaa? Kuka otti tuon hemoglobiiniarvon sinulta? Oletettavasti joku terveydenhuollon ammattilainen? Se on hänen vastuullaan tulkita tulokset ja järjestää tarvittavat jatkotutkimukset.

Turha jäädä odottamaan että joku toinen ottaisi sinusta vastuun oli ammattilainen tai ei.

Vierailija
18/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testi tehtiin ei-Suomessa,sattumalta, ja tekijä kyllä oli sairaanhoitaja. Mutta ei hän kyllä mitään jatkotutkimuksia voi alkaa minulle järjestää.

Vierailija
19/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet heti huomenna apteekkiin ostamaan rautaa ja vedät sitä muita tutkimuksia odotellessa, tuo on huolestuttavan alhainen arvo.

Aloita rauta jo heti huomenna!

Vierailija
20/63 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. En ole syönyt lihaa vuosikymmeniin ja muutama kuukausi sitten hemoglobiini oli 144. Samoin muut arvot viitearvojen sisällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi