Onko kukaan koskaan "jäänyt kiinni" siitä, että on unohtanut maksaa jonkun ostoksen?
Minä olin tänään kolmen lapseni kanssa kaupassa ja he olivat aika vallattomalla tuulella :/
Laitoin ensimmäiseksi kärryyn kaksi paria sukkia. Sen jälkeen olin laittanut laukkuni niiden sukkien päälle ja perään kaikki muut ostokset.
Kun menin kassalle en huomannut enkä edes muistanut, että olin laittanut sukat kärryyn.
Myyjä sitten huomasi asian, kun olin jo pois päin menossa ja kutsui vartian.
Vartija ei meinannut millään uskoa, että kyseessä oli unohdus ja oli jo kutsumassa poliisia.
Vakuuttelin vaikka kuinka, että voin maksaa sukat (yht n 5e) tai sitten jättää ne sinne ja, että kyseessä oli ihan varmasti unohdus, kun lapset kiukkusivat ym.
Lopulta sitten vartija antoi asian olla, mutta kuulema jos minä enää ikinä aion näpistää sieltä kaupasta jotain niin poliisit kutsutaan paikalle ja tämä vanhakin asia otetaan esiin :(
Onko muilla siis kokemuksia siitä, että on unohtanut kärryyn jotain ja on jäänyt siitä kiinni? Miten asiaan suhtauduttiin?
Kommentit (7)
Miksi kukaan varastaisi muutaman sukan, ja maksaisi kaiken muun...? Tuossa ontuu kyllä jo vartijan logiikka aika pahasti.Minä olen kerran kävellyt vahingossa KappAhlista ulos maksamaton paita henkarissa. :D Portit alkoivat soida, mutta myyjä uskoi saman tien, että kyseessä oli vahinko. Ei kai nyt kukaan kävelisi pokkana ulos roikottaen paitaa, jonka aikoo varastaa.
Itse olen ollut kaupassa töissä ja meidät koulutettiin niin että mikäli ostokset on maksettu ja kassaneiti huomaa sen jälkeen että esim. kärryissä/korissa on maksamattomia ostoksia niin silloin se on vartijan homma selvittää. Mutta täytyy sanoa monenlaista nähneenä että kyllä varkaan erottaa sellaisesta jolla on vahingossa jäänyt maksamattomia ostoksia. Esim. eräs asiakas osti ulkoilutakin jonka taskuihin oli sullottu käsineitä yms. ja selitteli tietysti ettei tiedä miksi ne on siellä :) Olisi ollut tietysti halukas siinä vaiheessa maksamaan mutta selvä hommahan se oli. Kyllä ammattitaitoisen vartijan luulisi huomaavan milloin kysymyksessä on varkaus ja milloin ei. Itse olen ollut monesti lastemme kanssa kaupassa ja täytyy oikein skarpata kun menee kassalle ettei niitä tavaroita jää maksamatta sen kaiken sähellyksen keskellä. Ymmärrän siis mistä ap puhuu. Vastaavanlaisia läheltäpiti-tilanteita kun on monesti ollut. :)
Mielestäni se on ihan inhimillistä, käydäänhän sitä kaupassa monta kertaa viikossa. Olisi aika outoa jos ei ikinä mitään olisi mennyt väärään lokeroon, jäänyt käsilaukun alle tms. Mutta kuten joku kirjoitti niin vaikeahan se on tietty vartijan tietää kuka on rehellisesti unohtanut ja kuka epärehellisesti.Mulla on joskus käynyt mm. niin, että rattaissa istuva lapsi oli napannut ISON pehmolelun mukaan ja minä en yksinkertaisesti sitä huomannut. Myyjäkään ei huomannut, se ei hälyttänyt missään portissa. Vasta kun otin lasta rattaista autoon parkkipaikalla, tajusin että voihan vitsit. Silloin tietenkin vein sen pehmon takaisin kassalle anteeksipyynnöin. Jotain yksittäisiä ostoksia muiden seassa on jäänyt maksamatta monta kertaa, yleensä ihan omaa huolimattomuutta ja myyjäkään ei ole huomannut. Joskus esim. vauvakaukalo oli kärryn pohjalla ja sen alle jäi jotain ostoksia. Toisen kerran olin vain yksinkertaisesti lopettanut ostosten nostamisen hihnalle kesken kaiken ja huomasin tämänkin vasta autolla. Eli sattuuhan noita.
Lapsi halusi sen lelun rattaisiinsa ja nukahti kesken kierroksen se pehmolelu kainalossaan. Mä menin kassalle, maksoin muut ostokset ja huomasin vasta parkkiksella nostaessani lasta autoon, että se hemmetin pehmolelu on kärryissä. En menny maksamaan takaisin.
Parikertaa on unohtunut. Huomasin itse kassojen toisella puolen ja palasin maksamaan. Hauskin oli rattaiden päällä ollut vessapaperipaketti, ei kassa huomannut ja minäkin vasta pakatessani. Mutta kiinni ei oo otettu.
Kassa huomasi ja huuteli tytön perään. Kerran itse unohdin kaupassa vaatekaupassa töissä ollessani velottaa tuulipuvun, joka sovituksen yhteydessä jätettiin lapsen päälle. Ei tullut asiakas maksamaan, ei.
Onneksi en ole "jäänyt kiinni" vaan olen itse hoksannut kaupasta lähtiessäni ja palannut maksamaan. Olenkin huokaissut syvään et onneksi kukaan ei huomannut, sillä tarkoitus tosiaan ei ollut varastaa! Valitettavasti kaikkihan noin varmaan vartijalle selittää. Hankala vartijan on tietää kuka puhuu totta.