Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesten hormonaalinen ehkäisy läpäissyt testivaiheen koehenkilöillä

Vierailija
10.09.2019 |

USA:ssa on tänä vuonna testattu miesten ehkäisypilleriä 30 koehenkilöllä, ja sen käyttö on todettu turvalliseksi kuukauden ajan käytettäessä. Pidempi testausaika on suunnitteilla seuraavaksi.

Pillerin vaikutus perustuu siihen, että sen sisältämä muunneltu testosteroni vähentää miehen sperman tuotantoa, mutta ei kuitenkaan alenna libidoa eli seksihaluja.

Koehenkilöt raportoivat vain lievistä sivuvaikutuksista. Näitä olivat väsymys, akne ja päänsärky. Viisi miestä kertoi, että heidän seksuaaliset halunsa vähenivät hieman ja kahdella miehellä oli lieviä erektiovaikeuksia, mutta seksin harrastaminen ei silti vähentynyt kellään. Kukaan ei myöskään lopettanut pillerin käyttöä sivuvaikutusten takia.

Lähde: https://businesstech.co.za/news/lifestyle/307016/a-male-birth-control-p…

Aiemmin on aina sanottu, ettei miesten hormonaalinen ehkäisy voi toimia, sillä sivuvaikutukset olisivat kestämättömiä. Vihdoinkin näyttää siltä, että asia edistyy!

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet että miehet alkaa tuota käyttää? ”Voi olla ettei sulla enää seiso mutta ehkä semmosta ei tulekaan!”

Vierailija
2/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aiemmin on aina sanottu, ettei miesten hormonaalinen ehkäisy voi toimia, sillä sivuvaikutukset olisivat kestämättömiä. Vihdoinkin näyttää siltä, että asia edistyy!"

Itse asiassa jatkuvasti kuulee väitteitä että miesten hormonaalinen ehkäisy olisi jo saatavilla mutta sitä ei ole otettu käyttöön koska siinä on samanlaisia sivuvaikutuksia kuin naisten ehkäisypillereillä. Ja miesten kohdalla nämä eivät muka kävisi laatuun vaikka naisten kohdalla kyllä.

Mutta kuten huomaamme, kehittely jatkuu ja saamme tämän ehkä joskus markkinoillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet että miehet alkaa tuota käyttää? ”Voi olla ettei sulla enää seiso mutta ehkä semmosta ei tulekaan!”

Oletko joskus lukenut tavallisen särkylääkkeen mahdollisen haittavaikutuslistan? Jos pelkäisit saavasi jotain niistä, et ottaisi buranaa enää ikinä.

Vierailija
4/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena en luottaisi, ellei oltaisi vakisuhteessa, johon lapsi ei olisi katastrofi.

Naisena kun itse joudun sen kantamaan kropassani, haluan myös itse tietää varmasti, että olen muistanut jokaisen pillerin ottaa.

Vierailija
5/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko joskus lukenut tavallisen särkylääkkeen mahdollisen haittavaikutuslistan? Jos pelkäisit saavasi jotain niistä, et ottaisi buranaa enää ikinä.

Tässä on kyse miehisyydestä eikä ole pakko valita kipu tai lääke.

Vierailija
6/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käyttäähän monet naisetkin pillereitä vaikka ne vähentävät halukkuutta. Luulisi että miehille kelpaisi kun ei tarvitsisi pelätä isäksi tuloa.

Vierailija
7/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava uutinen! Mä lopetan pillereiden popsimisen sinä päivänä kun nuo pillerit saadaan markkinoille. :) Tätä on odotettu!

Vierailija
8/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämän tabletin kehittäjät itse kokeillut kyseistä lääkettä? Tämä herra Wang voisi itse tosijaan kokeilla ensin tuota lääkettä ja sitten vasta laittaisi muut miehet kokeilemaan kyseistä lääkettä.

Itse en miehenä tule koskaan käyttämään kyseistä lääkettä. Piuhat menee heti poikki kun se on mahdollista. 0 lasta teen.

M28

Vierailija
9/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain tapauksessa pitää kyllä valita että seksittömyys tai lääke... Se ehkäisy kun on useimmiten hyvä hoitaa ja aina nainen ei sitä voi hoitaa.

Vierailija
10/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noistahan on puhuttu, että haittavaikutukset ovat naisia suurempia. Hyvä jos tuo tulee markkinoille, sillä en todellakaan tahdo enää maksella yksiäkään elatusmaksuja toiselle puolelle suomea, siks että kumi hajosi.

Vierailija
11/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle pilleri -> miehen halukkuus vähenee hieman. Naiselta pois pillerit -> naisen halukkuus nousee.

Tämän jälkeen voivatkin sitten olla edes jollain tavalla samalla alueella.

Vierailija
12/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava uutinen! En tosin usko yhdenkään miehen vakuutteluihin "kyllä minä syön pillereitä".

Vierailija
13/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämän tabletin kehittäjät itse kokeillut kyseistä lääkettä? Tämä herra Wang voisi itse tosijaan kokeilla ensin tuota lääkettä ja sitten vasta laittaisi muut miehet kokeilemaan kyseistä lääkettä.

Itse en miehenä tule koskaan käyttämään kyseistä lääkettä. Piuhat menee heti poikki kun se on mahdollista. 0 lasta teen.

M28

Miksi sen pitäisi itse sitä koittaa? Kai ymmärrät, että tuollainen lääke käy ihan tolkuttoman testiprosessin läpi, ja sen markkinoille saaminen kestää vuosia? Miksi juuri Wangin pitäisi sitä kokeilla?

/7

Vierailija
14/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain tapauksessa pitää kyllä valita että seksittömyys tai lääke... Se ehkäisy kun on useimmiten hyvä hoitaa ja aina nainen ei sitä voi hoitaa.

Oikeasti kuvittelet että miehet pistävät itsensä alttiiksi jollekin sivuvaikutuksille jottei nainen tule raskaaksi? Voi sinua hölmöä! Mies sanoo että aina voi tehdä abortin.

Vierailija
15/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä tämän tarkoitusta vai suojaako tämä siis myös sukupuolitaudeilta?

Korvaako tämä lääke siis kondomin? Jos ei korvaa niin mihin tätä lääkettä mahdollisesti tarvitaan?

Tulevaisuudessa siis molemmat osapuolet syö lääkkeitä ja kondomia pitää myös käyttää jatkossakin? Kondomi suojaa sukupuolitaudeilta sekä ehkäsee raskautta erittäin hyvin.

Ehkäisypillerit ei ole läheskään yhtä luotettava ehkäisy menetelmä kuin vanha kunnon kortsu.

Vierailija
16/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivinen asia. Nainen ei voi enään tehdä vahingossa lasta.

Vierailija
17/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä tämän tarkoitusta vai suojaako tämä siis myös sukupuolitaudeilta?

Korvaako tämä lääke siis kondomin? Jos ei korvaa niin mihin tätä lääkettä mahdollisesti tarvitaan?

Tulevaisuudessa siis molemmat osapuolet syö lääkkeitä ja kondomia pitää myös käyttää jatkossakin? Kondomi suojaa sukupuolitaudeilta sekä ehkäsee raskautta erittäin hyvin.

Ehkäisypillerit ei ole läheskään yhtä luotettava ehkäisy menetelmä kuin vanha kunnon kortsu.

Oisko vaikka se, että nyt mieskin voi omalla lääkityksellään ehkäistä raskauksia. Kun nainen syö pillereitä, mies ei voi koskaan tietää syökö oikeasti, tai muistaako ottaa oikeaan aikaan, tai oksentaako sen ulos, tai tai tai...

Suurin syy itselleni siihen, että odotan tätä kuin kuuta nousevaa, on kuitenkin se että pääsen itse vihdoin eroon pillereistä. Ne ovat vaarallista kamaa. Nyt on miehen vuoro hoitaa ehkäisy.

Näitä pillereitä ei siis ole tarkoitettu tautien ehkäisyyn. Se hoidetaan edelleen kumilla. Mutta aika monet hoitavat ehkäisyn parisuhteessa tälläkin hetkellä vain naisen syömillä pillereillä.

P.S. Kumi ei tosiaankaan ole mikään varma ehkäisy. Se hajoaa ja lähtee paikaltaan tosi helposti.

/7

Vierailija
18/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko vaikka se, että nyt mieskin voi omalla lääkityksellään ehkäistä raskauksia. Kun nainen syö pillereitä, mies ei voi koskaan tietää syökö oikeasti, tai muistaako ottaa oikeaan aikaan, tai oksentaako sen ulos, tai tai tai...

Suurin syy itselleni siihen, että odotan tätä kuin kuuta nousevaa, on kuitenkin se että pääsen itse vihdoin eroon pillereistä. Ne ovat vaarallista kamaa. Nyt on miehen vuoro hoitaa ehkäisy.

Näitä pillereitä ei siis ole tarkoitettu tautien ehkäisyyn. Se hoidetaan edelleen kumilla. Mutta aika monet hoitavat ehkäisyn parisuhteessa tälläkin hetkellä vain naisen syömillä pillereillä.

P.S. Kumi ei tosiaankaan ole mikään varma ehkäisy. Se hajoaa ja lähtee paikaltaan tosi helposti.

/7

Miksi miehen pitää syödä pillereitä mutta sinun ei pidä? Kumi on kylläkin kaikista luotettavin ehkäisy sekä kumi suojaa parhaiten sukupuolitaudeilta.

Miksi sinä naisena vaadit mieheltä ehkäisyä mutta sinä et itse suostu käyttämään ehkäisyä?

Melko sairas viesti sinulta.

Vierailija
19/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/7

Miksi miehen pitää syödä pillereitä mutta sinun ei pidä? Kumi on kylläkin kaikista luotettavin ehkäisy sekä kumi suojaa parhaiten sukupuolitaudeilta.

Miksi sinä naisena vaadit mieheltä ehkäisyä mutta sinä et itse suostu käyttämään ehkäisyä?

Koska olen syönyt näitä pillereitä nyt 10 vuotta, joka päivä. Mieheni taas on syönyt päänsärkylääkettä pari kertaa vuodessa, jos tarve on vaatinut. Siksi hänen pitää syödä välillä. Kun hän on syönyt 10 vuotta, voimme taas vaihtaa. :)

Itse en kumiin luota. Niinä aikoina kun käytimme pelkästään kumia, sain syödä jälkiehkäisyjä useamman vuodessa. Varmuuden vuoksi. Eivät nekään mitään varsinaisia terveyspillereitä ole, jos eivät e-pilleritkään.

/7

Vierailija
20/81 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/7

Koska olen syönyt näitä pillereitä nyt 10 vuotta, joka päivä. Mieheni taas on syönyt päänsärkylääkettä pari kertaa vuodessa, jos tarve on vaatinut. Siksi hänen pitää syödä välillä. Kun hän on syönyt 10 vuotta, voimme taas vaihtaa. :)

Itse en kumiin luota. Niinä aikoina kun käytimme pelkästään kumia, sain syödä jälkiehkäisyjä useamman vuodessa. Varmuuden vuoksi. Eivät nekään mitään varsinaisia terveyspillereitä ole, jos eivät e-pilleritkään.

/7

Miksi sinä syöt e-pillereitä?

Viestisi perusteella taidat olla trolli.