Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla sellainen iho, joka "ei tykkää hoidosta"? (Liittyy kosmetologilla käynteihin.)

Vierailija
10.09.2019 |

Kävin säännöllisesti kosmetologilla erilaisissa kasvohoidoissa, kunnes kyllästymisen ja tiukan rahatilanteen takia jätin käynnit välistä kokonaan. Huomasin tuona useamman kuukauden aikana, että ihoni oli aivan hyvässä kunnossa. Aloin tässä nyt miettimään, kun tuon tauon jälkeen olen käynyt taas muutaman kerran kasvohoidossa ja naamani on taas innostunut näppyilemään, että mitähän ihmettä tässä nyt tapahtuu.

Ihoni on siis pintakuiva ja rasvoittuva, aika vaikea tapaus. Kun "ramppasin" kosmetologilla kuukausittain, oli naamassani aina (melkein joka aamu) uusia näppyjä. Nyt pitkän tauon aikana naamani oli rauhallinen. Olin siis käymättä kosmetologilla liki vuoden ja nyt olen käynyt taas muutamassa hoidossa. Naamani on taas alkanut ärtyilemään ja pukkaamaan finniä.

Useinhan puhutaan siitä ihon puhdistumisesta, kun aloittaa jonkin uuden hoitorutiinin, mutta tämä ei nyt mielestäni voi olla sellaista. Kuten jo selitin, kävin vuosia kosmetologilla säännöllisesti ja aina vaan pukkasi finniä tulemaan. Olisihan noin pitkässä ajassa pitänyt ihon jo puhdistua. Sitten ilman kosmetologin hoitoja iho onkin rauhallinen... nyt taas näppyilevä kosmetologin hoitojen jälkeen.

Voiko tämä olla mahdollista, vai onko mulla nyt joku omalaatuinen kuvitelma tässä menossa? :D Voiko mun iho olla vaan sellainen, että se ei tykkää tuollaisista hoidoista? Meneekö huuhaa-kuvitelmiksi?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä luulet että ihon alaiset liat poistuu? Kakan kautta vai sen ihon läpi?

Vierailija
2/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut sama. Paras on kun pesen vaan naaman saippualla enkä laita edes mitään voiteita. Heti jos alan hoitaa ihoa jollain, tulee näppyjä tai punoitusta tai milloin mitäkin. Minulla rasvoittuva iho, joka kuivuu korkeintaa joskus kovilla pakkasilla aavistuksen poskista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho hoitaa kyllä itsensä, apuna kannattaa käyttää korkeintaan vettä ja neutraalia saippuaa. Kaikki ylimääräinen aiheuttaa epätasapainoa, jolloin iho luonnollisesti reagoi näpyillä yms. Sitten jos tarpeeksi kauan toteuttaa tuota epätasapainoa tulee siitä uusi normaali ja iho kukoistaa, ja jos taas silloin jättää hoitamatta tulee uusi epätasapainotila, näpyt yms.

Vertaa hiuksiin ja niiden rasvoittumiseen. Mitä enemmän hoidat sitä enemmän ne vaativat sitä hoitoa.

Vierailija
4/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaminen pilasi kasvojeni ihon täysin. Nyt 10 vuotta myöhemmin en käytä mitään ihonhoitotuotteta. Suihkussa pesen saippualla ja annan olla. La roche p.. sensitiivisen ihon aurinkorasvaa käytän silloin tällöin.

Vaikka iho ei ikinä palaudu, on se parempi kuin vuosiin.

Vierailija
5/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt mitään hoitoja ja ihoni on oikein hyvä. Mutta en minä paljoa meikkaakaan. Rasvauksenkin hoidan suun kautta. Jos näpyllä tarkoitat finniä, niin sellainenkin oli viimeksi teini-iässä. 

En suosittele hoitamaan tervettä ihoa. Sellaista likaakaan en iholle laittaisi, mitä ei vedellä saa pois. 

Vierailija
6/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikalla lähtee ihottumat. Oikealla ruokavaliolla lähtee ne ihonalaiset ongelmat.

Vierailija
7/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihoa tarvitse ylenmäärin hoitaa. 

Joskus kuorin ihoani ja s eteke enemmän pahaa kuin hyvää. Ruokavaliosta huolehtiminen on parasta ihon hoitoa.

Vierailija
8/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kutsun ihotyyppiäni vaativaksi. Eli juurikin noin, että ei tykkää liiallisesta hoidosta. Tukkeutuu ilmeisesti helposti, minkä takia iholle kasautuvat voiteet/aineet ehdoton nou nou. Kevyt luomukasvovoide, kevyt mineraalimeikkivoide, illalla vaahtoputsari ja noin kerran kahdessa viikossa kuorinta ja savinaamio. Nyt pitänee ottaa kosteuttavia tuotteita syksyä ja talvea kohti mukaan. Öljymäiset meikkivoiteet, kasvovedet ja useavaiheiset kosteutukset ei sovi tähän ihoon ei millään. Aknen hoitoon (ihan diagnoosi) auttoi, kun jätin puunauksen ja menen ihan minimitasolla, mutta esim. säännöllinen kuorinta on ihan ehdoton. Epäilen, että iho uusiutuu tavallista nopeammin, minkä takia kuorinta tärkeää jottei iho ala tukkiutua.

Vierailija
9/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vasta fabulous fourty something -blogia, kun mainos johdatti sinne ihonhoitoaiheiseen juttuun. Bloggaaja kertoi, että käy "vain" näissä hoidoissa, Turussa sairaalassa ab (!) ja käyttää vain vähiä tuotteita.

Ja voi jestas, mikä määrä käsittelyä ja kemikaaleja iholle! Ja lopputulos, no joo... Hän on siis vasta jotain nelikymppinen?!

Tämä tukee kokemuksia ja näkemyksiä siitä, että vähemmän on enemmän.

Vierailija
10/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutussa sairaalassa siis, ei Turussa! Hän siis puhui jotain, että käy niissä hoidoissa omassa tutussa sairaalassaan. Tietysti, jos iho on oikein sairas...

Vierailija
11/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit hoitoihin, jos ihosi oli ihan hyvä? Koska niin "kuuluu tehdä"? Eihän tuossa ole mitään järkeä. 

Itse olen kokeillut pari kertaa kosmetologia juuri siksi koska siitä niin puhutaan että se kuuluu asiaan ja itsensä hoitamiseen. Yhtään mitään hyotyä en huomannut. Olen jättänyt vuosia sitten myos kaiken kuorimisen ja naamiot pois, ja tadaa, iho on parempi kuin koskaan. Pelkkiä mainosten uhreja tässä ollaan, ja jos/kun huomaat että hoidot on ihan huuhaata tai jopa haitallisia, niin älä hyvä ihminen enää mene sinne! Ei turha rassaaminen hyvää tee.

Vierailija
12/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihoa ylipäätään pitäisi "hoitaa", jos siinä ei ole mitään vikaa? Eipä yllätä, että ylimääräinen sörkkiminen ja kaiken maailman seerumeilla, yövoiteilla ja kasvovesillä läträäminen ei tee hyvää.

Vierailija
13/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt varmaan väärissä hoidoissa. Toisaalta eipä niissä mikään pakko olisi ylipäänsä käydä. Voisin kuvitella monien hoitojen olevan aivan liian rajuja herkälle iholle eli iho vain ärtyy. Liian hoitavat tuotteet ja naamiot taas voivat tukkia siihen taipuvaisen ihon.

Minulla on rasvainen iho, johon tulee mustapäitä. Minulle jokin kovempi kuorinta ja puhdistus on välillä ollut ihan hyvä. Mutta kaikki riippuu ihotyypistä. 

Ja turha on kuvitella, että kosmetologi toteaisi, että et tarvitse tätä hoitoa tai tämä ei sovi. Rahat pois vain. Eivät varmasti ensimmäisenä ole kyseenalaistamassa hoitojensa tarpeellisuutta. 

Vierailija
14/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tällainen iho. Meikkinä käytän vain kulmakynää, ripsaria, ja joskus punaista huulipunaa. Iholle en laita koskaan meikkiä, enkä ole ikinä käyttänyt esimerkiksi meikkivoidetta. Vesipesu, kasvovesi ja kasvoöljy ovat riittäneet ja vuosia. Terveellisiä rasvoja saan ruoasta. Syön paljon kuitua, teen ruoat tuoreista aineksista ja juon vettä kahdesta kolmeen litraa päivässä.

Ennen tykkäsin kuoria ja käyttää erilaisia kasvonaamioita ihan vain hemmottelun vuoksi, mutta nopeasti huomasin, että ne aiheuttavat ihossani ongelmia ja punoitusta, jota piti sitten meikata piiloon. Kierre oli valmis.

Vierailija
15/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menit hoitoihin, jos ihosi oli ihan hyvä? Koska niin "kuuluu tehdä"? Eihän tuossa ole mitään järkeä. 

Itse olen kokeillut pari kertaa kosmetologia juuri siksi koska siitä niin puhutaan että se kuuluu asiaan ja itsensä hoitamiseen. Yhtään mitään hyotyä en huomannut. Olen jättänyt vuosia sitten myos kaiken kuorimisen ja naamiot pois, ja tadaa, iho on parempi kuin koskaan. Pelkkiä mainosten uhreja tässä ollaan, ja jos/kun huomaat että hoidot on ihan huuhaata tai jopa haitallisia, niin älä hyvä ihminen enää mene sinne! Ei turha rassaaminen hyvää tee.

Hemmottelun vuoksi ja koska siitä aikaisemmin ehti tulla jo sellainen rutiini. Nyt olen kyllä näiden muutaman kerran jälkeen tullut siihen tulokseen, että hemmottelen itseäni jotenkin muuten. Kyllä tässä on itselle jo tarpeeksi todistusaineistoa, että ihoni reagoi hoitoihin päinvastaisesti kuin olisi tarkoitus.

Vierailija
16/16 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hemmottelun vuoksi ja koska siitä aikaisemmin ehti tulla jo sellainen rutiini. Nyt olen kyllä näiden muutaman kerran jälkeen tullut siihen tulokseen, että hemmottelen itseäni jotenkin muuten. Kyllä tässä on itselle jo tarpeeksi todistusaineistoa, että ihoni reagoi hoitoihin päinvastaisesti kuin olisi tarkoitus.

Nautitko hoidoista oikeasti, vai onko se hemmottelua koska "naisen kuuluu hemmoitella itseään erilaisilla hoidoilla". Kannattaa tunnistaa ja erottaa toisistaan markkinoinnin ja yhteiskunnan aiheuttamat odotukset, sekä se mistä oikeasti nautit. Vaikea kuvitella että nautit jostain jonka lopputulos huonontaa oloasi/ihoasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan