Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten oppia hiihtämään (ja valmistautua tulevaan hiihtokauteen)?

Vierailija
09.09.2019 |

Viime talvena minä päätin, että minusta tulee hiihtäjä.

Nopean googlettamisen jälkeen talsin lähimpään kauppaan, ostin luistelusukset lisävermeineen ja lähes riemusta kiljuen marssin kohti latuja. Polkaisin sukset jalkoihin ja lähdin tarmokkaasti liikkeelle sillä seurauksella, että sukset sulavasti liukuivat ihan jokaiseen mahdolliseen suuntaan paitsi eteenpäin. Riittävästi tapeltuani pääsin kuin pääsinkin etenemään joitain kymmeniä metrejä - ennen kuin tyylikkäästi pyllähdin pyrstölleni.

Kampesin itseni jaloilleni, vilkaisin nopeasti ympärille ja helpottuneena totesin, että räpiköinnilläni ei ollut silminnäkijöitä. Kankut hellinä nitkutin tieni kotiin ja hylkäsin nämä kirotut kapulat varaston pimeimpään nurkkaan pölyttymään. Viimeiset 9 kuukautta olen kolhiintunutta egoani parannellut ja viimein tullut siihen tulokseen, että eipä nuita suksia juhannuskokkoonkaan voi heittää eli kai sitä on annettava tälle minun orastavalle hiihtäjänuralle vielä toinenkin mahdollisuus.

Auttakaa nyt, hyvät ihmiset. Miten tällainen tunari oppisi hiihtämään? Pitäisikö ihan jo turvallisuussyistä levätä vielä tämä tuleva talvi ja keväällä alkaa treenata aluksi rullaluistelua sauvojen kanssa? Hiihtoa en ole koskaan harrastanut, mitä nyt pakolliset koululiikunnat suorittanut aikoinaan. Rullaluistella kyllä osaisin ainakin vielä 10 vuotta sitten, kannattaisiko minun nyt vaikkapa aloittaa siitä sitten?

Mitä muuta hiihtoa avittavaa liikuntaa sitä voisi harrastaa, että tulisi kaikki tarpeelliset lihakset taas tutuiksi ja kunto kohenisi? Kovasti haluaisin oppia tämänkin jalon lajin, sen kun näyttää niin hauskalta ja talvesta nautin. Yhtä komeita mustelmia kuin viime talvena en kuitenkaan enää toivoisi.

Apua?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rähmä, eikö paikalla ole hiihtäjän hiihtäjää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla