Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vikavirtasuojakytkin laukesi

Vierailija
27.03.2025 |

Osaako joku sanoa pitäisikö huolestua kun asunnon sähkö/sulakekaapin vikavirtasuojakytkin laukesi eli meni siis off asentoon ja osa sähköistä katkesi. Katkoksen yhteydessä päällä oli kahvinkeitin ja kannettava tietokone ja näyttö. Kyseisistä pistorasioista sähköt lähtivät. Nyt en tiedä uskallanko käyttää kyseisiä laitteita jos ne ovat viallisia. Onko sähköiskun vaaraa?

Kytkin vikavirtasuojakytkimen takaisin päälle ja on toistaiseksi pysynyt päällä. Onko kokemuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt myös noin, ja napsautin vaan kytkimen takaisin päälle. Olen ajatellut, että sitä varten nuo kytkimet ovat.

Vierailija
2/12 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää, meillä mennyt ehkä 5 kertaa melkein 15 vuodessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Onko vielä kokemuksia?

Vierailija
4/12 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posliini paras

Vierailija
5/12 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tämä käy kerran 3 vuoteen kun liikaa laitteita on päällä.

Vierailija
6/12 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulakekaapista kuului: "Aaah!".

Vierailija
7/12 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä laukesin,eka kerran vuonna 1945,sain orgut kun näin poltetun kotimökkini.Silloin paloi mulla sulake ja hätäkytkimen kahva jäi käteen ,toisessa oli veltto kulli.

Vierailija
8/12 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sulakekaapista kuului: "Aaah!".

Ruskean talon touhuja.

Vierailija
9/12 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soittaisin Häkeen, palonalku voi jo kyteä seinän sisällä viallisissa sähköjohdoissa. He pystyvät kuvaamaan lämpökameralla rakenteiden sisälle ja varmistamaan että kaikki on kunnossa 

Vierailija
10/12 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö ei riitä kaikille ja ns sulake poksahtaa 

Mulla taas keittiössä jos on mikro ja vedenkeitin päällä ja yritän imuroida lisäksi 

Vierailija
11/12 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyhuvielektroniikan powereina on täysshaiboja kiinahakkureita joiden ensiökonkat/kelat ovat halvinta kuraa. Seurauksena epämääräistä "virtahävikkiä" ja kun tarpeeksi monta hakkuaria vuotaa, kuuluupi 30-30 vvs-naps.

Vierailija
12/12 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse soittaisin Häkeen, palonalku voi jo kyteä seinän sisällä viallisissa sähköjohdoissa. He pystyvät kuvaamaan lämpökameralla rakenteiden sisälle ja varmistamaan että kaikki on kunnossa 

häkeä ei pidä kuormittaa tuollaisella. Ensisijassa (jos huolettaa) voi ottaa yhteyden vaikka sähköasentajaan ja pyytää käymään. jos on vuokralla, niin vuokranantajalle pitää tietenkin kertoa asiasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi