Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset eivät soita apua väkivallan uhrille?

Vierailija
09.09.2019 |

Yksi naapuri oli nähnyt vaimon tulevan yöllä autolla asunnolleen. Mies oli autokatoksessa vastassa ja löi häntä muutaman kerran nyrkeillä kasvoihin. Ainakin kerran mies potkaisi vaimoaan vatsaan ja vaimo putosi maahan.

Naapuritalossa asuva todistaja näki ja kuuli tapahtumat makuuhuoneensa avoimesta ikkunasta. Mies oli haukkunut ja nimitellyt vaimoaan huoraksi ja lehmäksi, kun he menivät asunnolleen.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006233282.html

Naapurit sitten vaan tyynenä kuunteli kun toinen m.urh -attin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuon pariskunnan välienselvittelyihin oli jo turruttu.

Vierailija
2/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin rasittaa tämä yleistäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu minulle. Ihan itsesuojeluvaistoahan se on. Tuollainen mies olisi sitten kostoksi tullu minun ovelleni. Ja sitten minun olisi pitäny tampua häntä haulikolla kasvoihin. Olisin joutunut siis vankilaan asiasta joka ei minulle kuulunut pätkääkään.

Vierailija
4/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkureita.

Vierailija
5/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu minulle. Ihan itsesuojeluvaistoahan se on. Tuollainen mies olisi sitten kostoksi tullu minun ovelleni. Ja sitten minun olisi pitäny tampua häntä haulikolla kasvoihin. Olisin joutunut siis vankilaan asiasta joka ei minulle kuulunut pätkääkään.

Tämä. Ette tahdo olla kiltin miehen kanssa yhdessä, mutta kiltin miehen pitäisi lentää paikalle supersankarin viitalla kun jännä miehenne mukiloi teitä? On teillä pokkaa siis ai että!

Vierailija
6/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sanoa, että kulki ohi ja kuuli/näki. Ei tarvitse antaa liikaa tietoja. Jos kävelit nin sanot, että aoit pyörällä ohi jne. koska lehteen laittavat kuitenkin. Silloin rikollinen saa lehdestä väärää tietoa. Eihän se hätäkeskus nää miten olet liikkeellä, et vaan vastaa turhan tarkkaan uteluihin. Ei ole pakko kertoa, että on naapuri 5 b asunnosta.

Vierailija
7/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuon pariskunnan välienselvittelyihin oli jo turruttu.

Minä soiti 4 kertaa samoista naapureista ja erosivat sitten.

Vierailija
8/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta. Tosta pitäis saada kunnon tuomio, siis siitä että ei soita apua. Se kun kuitenkin on laitonta. Kammottavaa ajatella, että jos itse on vaarassa niin ketään ei kiinnosta.

Itse soitan kyllä, se on päivänselvä asia. Esim. yläkerran mies hakkaa vaimoaan, soitin häkeen ja he tasan tarkkaan saivat tietää kuka sinne soitti, kun kävin avaamassa poliisille oven. Ei tulisi mieleenkään jättää soittamatta siksi että pelkäisin.

Vierailija
9/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta. Tosta pitäis saada kunnon tuomio, siis siitä että ei soita apua. Se kun kuitenkin on laitonta. Kammottavaa ajatella, että jos itse on vaarassa niin ketään ei kiinnosta.

Itse soitan kyllä, se on päivänselvä asia. Esim. yläkerran mies hakkaa vaimoaan, soitin häkeen ja he tasan tarkkaan saivat tietää kuka sinne soitti, kun kävin avaamassa poliisille oven. Ei tulisi mieleenkään jättää soittamatta siksi että pelkäisin.

Miten joku henkilö soittaa apua jos ei vaikka kanna puhelinta koskaan mukana? Kaikki ei  kanna luuria mukana. Pullopostiako pitäisi lähettää? Ja jos olisikin puhelin mukana niin autatko puhelinlaskun maksamisessa? Vai ilmaiseksiko meinasit?

Vierailija
10/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku henkilö soittaa apua jos ei vaikka kanna puhelinta koskaan mukana? Kaikki ei  kanna luuria mukana. Pullopostiako pitäisi lähettää? Ja jos olisikin puhelin mukana niin autatko puhelinlaskun maksamisessa? Vai ilmaiseksiko meinasit?

Toivottavasti et ole tosissasi. Jos sulla ei ole puhelinta, etsit apua jolla on se puhelin.

Ps. Häkeen soittaminen on ilmaista.

/10

Vierailija
11/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, miten kylmiä vastauksia täällä on. Ettekö sitten itse toivoisi jonkun hälyttävän apua, jos olisitte pulassa? Tai jos joku läheisenne olisi vaarassa? Kohtele toisia niinkuin haluaisit itseäsi ja rakkaitasi kohdeltavan.

Vierailija
12/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jaa itseäsi vuosikymmenet

2. Huuda kiltihköä miestä apuun!

Vierailija
13/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Jaa itseäsi vuosikymmenet

2. Huuda kiltihköä miestä apuun!

Tiedän, että u.li.miesten aivojen tilalla on laardia, mutta kyllä on jo taidokas suoritus syyllistää naista joka tulee miehensä murhaamaksi. Teidän kaltaisillenne ihmispas.koille on oma paikkansa helvetissä.

Naapureiden sukupuolia ei muuten mainittu. Saattoivat olla naisiakin, jotka eivät tehneet mitään kun ihminen tapettiin. Ihanaa asua Suomessa.

/10

Vierailija
14/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikään soitin poliisit naapuriin, koska nainen otti pataan mieheltään. En taida olla suomalainen kun puutuin asiaan.

Vierailija
15/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLE MINUN ONGELMANI. ITSE OLETTE JÄNNIKSENNE HAAROJEN LEVITTÄMÄLLÄ PYYDYSTÄNEET!

Vierailija
16/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauhea tarina.

Ehkä syy on, että siihen oli totuttu jo, oli soitettu jo monta kertaa, mutta aina tuo nainen palasi miehen luokse?

Tässä voi myös ihmetellä, miksi tämä miesystävä, jonka kanssa nainen petti miestään, ei vastannut tai avanut ovea. Tietysti voi vaan kuitata, että välinpitämätön mies, mutta voi se olla että siihen oli syynsäkin.

Ei mikään syy tietysti oikeuta murhaan, siitä en kommentoi. Vaan pohdin syitä, miksi yksi ei soittanut apua, miksi toinen ei päästänyt sisään.

Vierailija
17/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen naisen ja uuden miesystävän välillä oikein oli tapahtunut kun mies ei päästänyt sisään tai edes vastannut mitään naisen yhteydenottoihin? Outoa.

Vierailija
18/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä saa aina.

Vierailija
19/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastikään soitin poliisit naapuriin, koska nainen otti pataan mieheltään. En taida olla suomalainen kun puutuin asiaan.

No pitäähän naiselle näyttää kaapin paikka jos ovat perseilleet.

Vierailija
20/25 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkisin tuollaista verhon raosta niin naurahtaisin vaan. Siellähän nainen jännä miehineen riehuisi, ei kuulu mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi