Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaisessa työelämässä kostetaan jättämällä tervehtimättä?

Vierailija
09.09.2019 |

Onko kansakunta kasvanut ala-asteen jälkeen ollenkaan? Aikuiset ihmiset pitää mykkäkoulua jos on tehnyt jotain väärin tai vahingossa loukannut. Jätetään vastaamatta tervehdykseen ja kahvihuoneessa istutaan mahdollisimman kauas. Kun asiasta ei puhuta niin jää ihan arvailuksi että mistähän tässä on taas kyse. Parin viikon tai kuukauden päästä välit voivat olla taas itsestään korjaantuneet, sen huomaa tällaisista yksityiskohdista. Mutta asioista EI koskaan puhuta suoraan! Naurettavaa! Tervehtiminen kuuluu työelämässä sellaiseen koodistoon, että niin tehdään vaikkei ihmisestä erityisemmin pidä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olenko ainoa jonka työpaikalla on tällaista?

Ap

Vierailija
2/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen huomannut, mutta mielestäni suomalaiset eivät ole jääneet ala-asteen tasolle vaan yläasteen tasolle.

Mainitset tuon että asioista ei työelämässä sanota suoraan. Totta. Mutta kyllä monet ala-asteella on vielä rehellisiä. Yläasteella useammat valehtelee ja kieroilee.

Lisäksi, vaikka suomalaiset on hirveän itsekkäitä ilkimyksiä, niin heillä on myös todella voimakas tarve kuulua jengiin. Ei tietenkään samaan jengiin luuserisurkimuksien kanssa vaan samaan jengiin muiden ilkimysten kanssa. Eli todella voimakas tarve tulla hyväksytyksi joukkoon. Ja siis tuo tarve on voimakkaampi yläasteikäisissä kuin ala-asteikäisissä.

Eli suomalaiset eivät ole ikuisia lapsia. Suomalaiset ovat ikiteinejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aina tervehtinyt iloisesti ja isolla äänellä kaikkia työkavereita tyyliin "huomenta Pirkko!". Erittäin harvoin ei tervehditä takaisin. Sen enempää en viitsi muiden tekemisiä miettiä.

Vierailija
4/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus alakoulussa oli tuollaista. Ei sen jälkeen.

Vierailija
5/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut. Outo tapa, peruskohteliaisuus puuttuu.

Vierailija
6/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kuuluu tervehtiä. Monessa paikkaa ei tervehditä. Johtoa myöden ei ole käytöstapoja.

Työpaikkailmapiirikyselyynkään ei voinut vastata rehellisesti, koska toimipaikalla oli 2 henkilöä.

Vierailija
7/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta sinulla on kakkaa perseessä

Vierailija
8/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska osa ihmisistä on heikkoja ja sivistymättömiä. He tajuavat sen mutta ovat niin paskahalvaantuneita etteivät uskalla tehdä parannusta. Ja siksipä minä olenkin päätätnyt tuhota teidä suomalaiset poliitiikan keinoin. Kärsikää.

Vierailija
9/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu ihan työpaikan pohjapiirroksestakin. Itse en ainakaan aamuisin lähde tekemään mitään kunniakierrosta ympäri toimistoa aamuja toivotellen, vaikka kivaahan se olisi. Jos joku sattuu lähietäisyydelle niin huikkaan huomenet.

Vierailija
10/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienen työpaikan esimies ja puutun heti jos tuollaista lapsellista käytöstä esiintyy. Peruskohteliaisuus pitää kaikilla olla selvyys, kotona voi sitten kiukutella jos siellä joku viitsii katsella.

Vierailija
11/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pienen työpaikan esimies ja puutun heti jos tuollaista lapsellista käytöstä esiintyy. Peruskohteliaisuus pitää kaikilla olla selvyys, kotona voi sitten kiukutella jos siellä joku viitsii katsella.

Miksi pitää olla kohtelias idiootille joka on tehnyt menneisyydessä paljon pahaa? Ihan todellista pahuutta.

Vierailija
12/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla kohtelias idiootille joka on tehnyt menneisyydessä paljon pahaa? Ihan todellista pahuutta.

Nyt täytyy sanoa, että meidän työpaikalla ei ole idiootteja eli en osaa vastata. Vapaa-aika ei kuulu työnantajalle ja töissä käyttäydytään yhdessä sovittujen sääntöjen puitteissa.

Vierailija
13/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tervehtii, tutuista 95 prossaa. Usein näkee, että ajatukset on nyt aika kaukana tilanteesta, etenkin aamuisin.

Vierailija
14/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tervehtii, tutuista 95 prossaa. Usein näkee, että ajatukset on nyt aika kaukana tilanteesta, etenkin aamuisin.

Unohtui lisätä, että annan heille silti anteeksi enkä valita edes täällä.

Vierailija
15/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos puutut.

Minun esimieheni puolestaan jättää tervehtimättä jos hänellä on huono päivä tai työntekijän naama ei jostain syystä miellytä. Kiukkuinen mulkoilu, tiuskiminen ja tavaroiden kolistelu on sen sijaan arkipäivää. Tuntuu tosi hienolta tehdä töitä aikuisen kanssa, joka on huostikasvatetun 8-vuotiaan tasolla.

Vierailija
16/20 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/20 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rfgrw

Vierailija
18/20 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielle tervehtimiseen ja tervehdysten väkisin hokeminen on aivan kauheaa, ellei kumpikin sitä todella halua. Se on ahdistavaa monille ihmisille, ovat ehkä uupuneena tulossa jostain reissusta, vaikka olisit kuinka sosiaalinen. Oikealla hetkellä huomioidaan kun on kiireetöntä. Se että sinulla on huonot välit jonkun kanssa ei liity tervehtimiseen jokaisessa tapauksessa, vain osassa. Eli pitäisi keskittyä siihen, että ne tietyt henkilöt ensin suuttuvat ja sitten ovat muka hyvää pataa, mitä jos et enää ole sen henkilön kanssa vain tekemisissä, joka ei pidä sinusta? Etsi ne mukavat. Joskus paikan vaihto tarpeen. Onko väliä mitä he toisista ajattelevat todella, pelejä pelatessaan

Vierailija
19/20 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on esimieheltä alistavaa, kontrolloivaa ja negatiivista. Liika tervehtimisen pakko johtaa uupumukseen että kenet nyt pitäisi huomioida, pokkuroida ja ei keskitytä itse asiaan. Lapsellisuus voi olla joskus esimiesten suunnalla vanhoissa käsityksissä, joita ei ole päivitetty ottamaan muidenkin tunteet huomioon - siis muiden kuin tervehdystä vaativien.

Vierailija
20/20 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up