Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työsopimus puuttuu, miten palkka?

Vierailija
09.09.2019 |

Heippa!

Olin siis eräässä yrityksessä töissä yhteensä pari viikkoa 8h työpäiviä, työsopimusta ei tehty sillä kyseisen firman pomo oli työmatkalla, sovimme kuitenkin kaikesta puhelimessa ja hän vaikutti asialliselta ja oli pyytänyt toista työntekijää perehdyttämään minut.

Pomon työmatka ei kestänyt tätä 2vkoa, hän ei siltikään ehtinyt hoitamaan asioita kanssani. Muutenkin asiat yrityksessä tuntui olevan oudosti, joten lopetin siellä. Toimitin postissa pomolle verokortin ja pyysin maksamaan minulle noilta päiviltä kun olin töissä niin palkan.

Palkkaa ei ole kuulunut, minulla on kuitenkin tallessa tekstiviestit jossa olemme pomon kanssa sopineet vuorot jotka tein.
Olen nyt kuullut muualta että tämä pomo jättää palkkoja maksamatta niin en haluaisi kauaa odottaa.

Olenko mokannut siinä kun en ole saanut työsopimusta vai voinko valittaa johonkin tästä pomosta jos en nyt tosiaan palkkaa saa?
Liittoon en kerinnyt tämän 2vkon sisällä liittyä.

Kiitos vastauksista 😊

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, soita vaikka työsuojeluun. www.tyosuojelu.fi löydät työsuojeluviranomaisen valtakunnallisen puhelinnumeron.

Vierailija
2/5 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä opit sen, ettei töitä tehdä ellei ole mustaa valkoisella. Pomo voi hyvinkin vain jättää maksamatta, koska ei ole konkreettista todistetta, että olisit tehnyt ne sovitut vuorot (pelkkä tekstiviesti ei takaa, että olisit tehnyt ne). Kerta et kuulu liittoonkaan niin joko saat tai et saa palkkaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, kiitos ekan kommentin jättäjälle neuvosta, toiselle, jep todellakin opin! Onneks ei kyse kun parista viikosta. -ap

Vierailija
4/5 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mokannut. Toivottavasti saat palkan kuitenkin.

Vierailija
5/5 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä palkan saat, ja voit vaikka heti tulostaa AVI:n sivulta sen lomakkeen, jolla vaaditaan työnantajalta palkanmaksua. Aika usein sen lomakkeen vieminen on riittänyt ilman varsinaista työsuojeluilmoitustakin.

Muista myös Palkkaturva, josta voit hakea palkkaa jos työnantaja on maksukyvytön eikä vain -haluton.