Teini haluaa yhtäkkiä vaihtaa lukioa!
16v tyttö pääsi siihen lukioon mihin halusinkin. Mutta äsken sanoi että oikeasti olisi halunnut ilmaisutaidon lukioon mutta minä en kuulemma päästäisi muuttamaan yksin niin ei viitsinyt sanoa aiemmin. Nyt haluaa vaihtaa sinne että pääsee pois kotoa ja "omanlaisten ihmisten seuraan" koska ei ole saanut kavereita nykyisestä lukiosta. Minähän en tähän suostu, noin nuoren ei todellakaan ole hyvä muuttaa 200 km päähän kotoa, varsinkin kun lähellä on lukio jossa on jo aloittanut. Mitä ihmettä teen kun nyt se itkee tuolla huoneessaan kun ei saa muuttaa lukioa varten :D
Kommentit (26)
Te jotka inisette jostain pääsykokeista: esimerkiksi tampereen ilmaisutaidon lukioon ei haeta erikseen ilmaisulinjalle, vaan niitä kursseja saa ottaa miten paljon haluaa. Ei siellä ole mitään pääsykokeita.
Mikä siinä on että kaikki teiniprinsessat haluaa johonkin ilmaisulukioon :D menkööt teatteriin tai kuoroon jos ilmaisu kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein, ettei teini pääse yksin asumaan. Siihen yksin asumiseen liittyy vastuuta, eikä pelkkää bilettämistä. Hen.koht olin pentu kun läksin ammattikouluun asuntolaan ja siellä viikot ryypättiin. Aamut oltiin sitten kuin katujyrän alle jääneitä. Omat lapset ei onneksi ole samankohtalon saaneita, kuin itse nuorena ja typeränä.
Kaikki ei ole kuten sinä ja ryyppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monikin muuttaa 16vnä toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Se on sitten 3 huotta hukkaan heitettyä aikaa sille nuorelle eikä motivaatiota ole jos väärä koulu pitää käydä koska vanhemmat käskee. Ihan aiheesta itkee.
Ei kannattaisi muuttaa. Mihin se 3v menee hukkaan, mihin on kiire?
Ei välttämättä ole kiire, mutta sillä teinillä menee motivaatio paikassa jossa ei halua olla. Tietysti voi katsella muita vaihtoehtoja lähempää ja valmistautua hakemaan lukion jälkeen sille alalle minne haluaa. Itselläni meni lukio narkatessa kun vanhempien painostuksesta kävin sen, eikä siitä ole ollut minulle mitään hyötyä. Kannattaisi edes keskustella muista vaihtoehdoista teinin kanssa ja mitä hän tulevaisuudelta haluaa. Ne numerot ja kirjoitustulokset tulevat olemaan paskoja jos lukiossa ei halua olla. Tässä voisi tehdä vaikka niin, että kokeile nyt tuo ensimmäinen vuosi ja katsotaan sitten. Jotenkin turhia kommentteja että 'no itse olin ainakin ihan pentu 16vnä...'. Tämä kyseinen teini ei välttämättä ole ja kyllä sitä vastuuta oppii kun sitä on pakko ottaa.
Onko teinillä teatteritaustaa? Esim. nuoriso- tai kesäteatteria? Jos ei ole niin i tule pääsemään vaikka hakisikin keväällä.