Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erosta asiaa

Vierailija
09.09.2019 |

Liittomme on ollut vuosia kuollut, molempien rakkaus on kadonnut johonkin taivaan tuuliin. Ollaan yritetty puhua, mutta mies ei tahdo erota vaan jatkaa. Perusteina, että arki on helpompaa, talous turvatumpaa, lapsille helpompaa. Kumpikaan lapsista ei ole enää ihan pikkulapsi-iässä. Itse ajattelen, että elämällä on vielä jotain annettavaa ja haluaisin uskoa, että ei olla ihan ikäloppuja vielä kumpikaan. Itse en välttämättä uutta suhdetta, avo/avioliitosta puhumattakaan, edes halua. Enemminkin niin, että tulee, jos on tullakseen. Millä saan miehen käsittämään, että tämä rakkaudeton liitto on yhtä kauheaa kuin vaikkapa joku järjestetty avioliitto; jonkun/joidenkin asioiden pakottamana ollaan saman katon alla. Tiedostan eron aiheuttaman tuskan lapslle, silti en vaan pääse tästä yli enkä ympäri.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia teillä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo, turvattu arki on todella iso asia. Nykyajan ilmiö tämä että kun ei enää himota puoliso, aletaan suunnittelemaan eroa jotta saataisiin uudelleen elää se rakastumisen hurmio. Samantien voisit lapsesi polkea suohon ellei heidän olosuhteillaan ole sinulle merkitystä.

Saattaa jopa käydä niin että kun raskaat vuodet on takana, aikaa parisuhteelle löytyy taas ja puolisosta löytyy taas niitä ominaisuuksia joihin aikanaan rakastuit. Meille ainakin kävi niin.

Jos eroat, et koskaan tule tietämään.

Vierailija
4/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia teillä on?

11v. ja 18v. Liittoa takana reilu 25vuotta.  Vanhempi opiskelee, mutta asuu vielä kotona.

Vierailija
5/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa voi hakea yksinkin. 

Vierailija
6/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten mielestäkin varmaan ihana rakastava ilmapiiri vanhempien välillä.

Vierailija
7/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, haluatko vaihtaa oman tyytymättömän olotilasi lastesi onnettomaan oloon? Kannattaa miettiä tätä ihan vakavasti ja toimia sen mukaan, kumpi on tärkeämpää.

Vierailija
8/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa voi hakea yksinkin. 

Voi toki, mutta haluaisin säilyttää edes jonkunlaisen puheyhteyden mieheen.  Hän ei ole ihminen helpoimmasta päästä ja edelleen hiukan pelkään hänen alkavan ns. hankalaksi. Diplomaatin taitoni ovat himppasen koetuksella...

Vierailija
9/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, haluatko vaihtaa oman tyytymättömän olotilasi lastesi onnettomaan oloon? Kannattaa miettiä tätä ihan vakavasti ja toimia sen mukaan, kumpi on tärkeämpää.

Mutta eikö vanhempien hyvä olo heijastu lapsiin? Jos on vuosikausia paha olla eikä suhde toimi niin toisiko ero helpotuksen..? .ei ap.

Vierailija
10/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestetyt avioliitot ovat onnellisempia pitkällä aikavälillä. Tässä on monelle pohdittavaa, myös aplle.

Vierailija
11/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tällaista itsepetosta, jota eroa suunnittelevat uskottelevat itselleen ja muille. Oikeasti lapset eivät yleensä juurikaan kiinnitä huomiota vanhempiensa suhteen tilaan, ellei se ole jatkuvaa äänekästä tappelua tms. Ero sen sijaan tuntuu lapsen elämässä hyvin konkreettisella tavalla, ja lähes aina elämänlaatua heikentävästi. Yleensä lapset viimeiseen asti toivovat vanhempiensa pysyvän yhdessä. Ja ovat siinä aivan oikeassa. 

Vierailija
12/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tällaista itsepetosta, jota eroa suunnittelevat uskottelevat itselleen ja muille. Oikeasti lapset eivät yleensä juurikaan kiinnitä huomiota vanhempiensa suhteen tilaan, ellei se ole jatkuvaa äänekästä tappelua tms. Ero sen sijaan tuntuu lapsen elämässä hyvin konkreettisella tavalla, ja lähes aina elämänlaatua heikentävästi. Yleensä lapset viimeiseen asti toivovat vanhempiensa pysyvän yhdessä. Ja ovat siinä aivan oikeassa. 

Tää on varmaan usein totta. Ja kun he ovat aina eläneet arkea, jossa vanhemmilla on etäiset välit. Ystäväni kysyi, että aavisteleeko lapset jotain tai ovat he vaistonneet jotain. Sanoin, että enpä usko, tilanteessa ei ole mitään poikkeavaa heidän näkökulmastaan. Ainoastaan se, että olen äärimmäisen surullinen, ahdistunut ja stressaantunut. Äänekäitä riitoja ei ole ollut eikä ole nytkään. ap

Vierailija
13/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas toivoin vanhempieni eroa vuosien ajan, alkaen ehkä 7-vuotiaasta. Ei ollut väkivaltaa tai alkoholismia, ihan vaan kylmä ja rakkaudeton ilmapiiri (joka ei kohdistunut minuun kylläkään). Eli en allekirjoita väitettä.

Vierailija
14/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas toivoin vanhempieni eroa vuosien ajan, alkaen ehkä 7-vuotiaasta. Ei ollut väkivaltaa tai alkoholismia, ihan vaan kylmä ja rakkaudeton ilmapiiri (joka ei kohdistunut minuun kylläkään). Eli en allekirjoita väitettä.

Erosivatko he lopulta? Miten kaikki meni?  ap

Vierailija
15/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät eronneet, ovat yhdessä edelleen (lähestyn itse kolmeakymmentä). Asuvat pääasiassa eri kerroksissa ja viettävät erillistä elämää saman katon alla. Jeesus tietää, miksi.

-13

Vierailija
16/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät eronneet, ovat yhdessä edelleen (lähestyn itse kolmeakymmentä). Asuvat pääasiassa eri kerroksissa ja viettävät erillistä elämää saman katon alla. Jeesus tietää, miksi.

-13

Saanko kysyä, millaista on sinun oma elämä nyt? Oletko parisuhteessa tms? Mua kovasti kiinnostaa ihan oman elämäntilanteen takia, mutta myös ammattini puolesta. ap

Vierailija
17/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-13

Saanko kysyä, millaista on sinun oma elämä nyt? Oletko parisuhteessa tms? Mua kovasti kiinnostaa ihan oman elämäntilanteen takia, mutta myös ammattini puolesta. ap

Olen avoliitossa, ja vieläpä onnellisessa sellaisessa. Koen ehkä niin, että itse ainakin tiedän millaisessa suhteessa en koskaan suostuisi olemaan. Olen nähnyt millaista helvettiä se on koko perheelle, jos vanhemmat eivät tule toimeen.

Lapsuuteni oli siis pääasiassa onnellinen, sain paljon rakkautta ja kaiken mitä ikinä keksin tarvita tai pyytää. Kotona oli siistiä, ruoka oli hyvää ja matkusteltiin paljon. Kesät vietettiin mökillä. Mutta kyllä sitä kaikkea kalvoi se helvetin kylmyys, vaikka ei se lapsuuttani pilannut kuitenkaan.

-13

Vierailija
18/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan lapsi toivo vanhempiensa olevan onnettomia ja vain hänen takiaan yhdessä. Jos se on eronneiden puolustuspuhetta, että lapset kärsivät vanhempiensa kylmästä liitosta, niin ihan yhtälailla se on itsensä huijaamista ajatella että perhe kannattaa pitää koossa hinnalla millä hyvänsä ja että se olisi lapsille aina parasta. Uskalluksen puutetta se suurimmaksi osaksi on, lapsia on vaan kätevää käyttää tekosyynä ja kiillottaa samalla sädekehäänsä kuinka ydinperhe on se ainoa tie tarjota lapsilleen muka tasapainoinen elämä.

Mitäs sitten kun ne lapset ovat lähteneet kotoa? Silloinkin vielä meinaatte sinnitellä yhdessä väkisin ”lasten takia”?

Vierailija
19/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-13

Olen avoliitossa, ja vieläpä onnellisessa sellaisessa. Koen ehkä niin, että itse ainakin tiedän millaisessa suhteessa en koskaan suostuisi olemaan. Olen nähnyt millaista helvettiä se on koko perheelle, jos vanhemmat eivät tule toimeen.

Lapsuuteni oli siis pääasiassa onnellinen, sain paljon rakkautta ja kaiken mitä ikinä keksin tarvita tai pyytää. Kotona oli siistiä, ruoka oli hyvää ja matkusteltiin paljon. Kesät vietettiin mökillä. Mutta kyllä sitä kaikkea kalvoi se helvetin kylmyys, vaikka ei se lapsuuttani pilannut kuitenkaan.

-13

Kiitos vastauksesta. Ihanaa, että sulla on kaikki kohdillaan. Koen, että meillä on juuri noin kuin sulla on ollut lapsuudessasi; mitään ei oikeastaan puutu, molemmat rakastaa lapsia hirmuisen paljon, heidän kanssaan ja heidän eteen tehdään paljon asioita, molemmilla on hyvä suhde kumpaankin lapseen. Aikuisten välit vaan ovat mitä ovat. Alunperin oltiin aivan väärät toisillemme, mutta eihän tätä katua voi koska meillä on kaksi ihanaa lasta. Voisin ihan hyvin kuvitella meidät elämään seuraavat 20-30 vuotta kahdessa eri kerroksessa...Paitsi, jos nyt muutan suuntaa.

Vierailija
20/34 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan lapsi toivo vanhempiensa olevan onnettomia ja vain hänen takiaan yhdessä. Jos se on eronneiden puolustuspuhetta, että lapset kärsivät vanhempiensa kylmästä liitosta, niin ihan yhtälailla se on itsensä huijaamista ajatella että perhe kannattaa pitää koossa hinnalla millä hyvänsä ja että se olisi lapsille aina parasta. Uskalluksen puutetta se suurimmaksi osaksi on, lapsia on vaan kätevää käyttää tekosyynä ja kiillottaa samalla sädekehäänsä kuinka ydinperhe on se ainoa tie tarjota lapsilleen muka tasapainoinen elämä.

Mitäs sitten kun ne lapset ovat lähteneet kotoa? Silloinkin vielä meinaatte sinnitellä yhdessä väkisin ”lasten takia”?

Tämän ajatuksen ulostin miehelleni...että kumpikaan lapsista ei myöhemmin tule kiittämään siitä, että heidän takiaan jatkettiin. Aikamoinen painolasti viattomille ihmisille. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi