Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako työnantajille kertoa, jos on työkyvyttömyyseläkkeellä

Vierailija
09.09.2019 |

Jos on työkyvyttömyyseläkkellä, kannattaako työnantajille kertoa töitä hakiessa? Ei varmaan mitään tsänssejä saada töitä, jos on rehellinen? Oletteko kertoneet?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se työnantajalle kuuluu...

Vierailija
2/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystyt töihin, jos olet työkyvyttömyyseläkkeellä?

Miksi haet töitä, jos olet työkyvyttömyyseläkkeellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko sä sellaista työtä jota voi tehdä jonkun rahasumman verran kk?

Vierailija
4/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko saada rahaa. En tule toimeen tällä vajaalla tonnilla, kun vuokrakin pitää maksaa yksin. On vielä monta tonnia opintolainaa maksamatta. Pystyisin ehkä vähän aikaa tekemään jotain osa-aikatöitä, jos ei ole liian kiireinen ja stressaava työpaikka ja mun annetaan tehdä sitä omaan tahtiin. Ap

Vierailija
5/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhönottoon liittyy kai terveystarkastus. Siellä huono terveys tulee kuitenkin esiin ja voi olla, etteivät katso soveltuvaksi töihin.

Vierailija
6/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro. Ei työnantajat palkkaa vajaakuntoisia.

Vierailija
7/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tulee ongelmia siinä vaiheessa, jos työtä onkin enemmän ja työnantaja haluaa muuttaa osa-aikatyön kokoaikaiseksi. Olen itse ollut samassa tilanteessa ja selvästi työnantajat ottivat varman päälle, jos vaikka viiden vuoden kuluttua työtä olisikin enemmän tarjolla.

Vierailija
8/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertonut työhöntulotarkastuksissa masennuksestani. En vaan uskalla, jos työt tyssää siihen heti alkuunsa.

Vierailija
9/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin vanhempi kertoisin: työnantajalta poistuisi pelko työntekijän eläköitymisestä. Nuorempana en kertoisi. Tosin voisi joutua selittämään sivutuloverkokirjaa, tai sitä että sen erikseen joutuu hakemaan eikä tulekaan automaattisesti työnantajalle. Olen samaa itse näin tk-eläkeläisenä pohtinut.

Vierailija
10/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata!

Mulla eri juttu. Olin sisällä vuokrafirmassa, tykkäsivät minusta ja tarjosivat eri töitä yms, mutta sainkin toista kautta työn.

Kiitin vuokrafirmaa kuinka mukavia olivat ja saivat minut motivoituneeksi hakemaan itsekin työtä, koska oikeasti niin hyvin hoitivat työnsä!! Kiittivät kuinka mukavasti sanottu yms.

Olin 2vk uudessa työssä ja lopetin työt johtuen työpaikan sisäisistä ongelmista. Käyn terapiassa ja kerroin tästä hänelle ja voivottelin etten nyt saa enää töitä. Hän ehdotti, että kerro asiasta sille kivalle vuokrafirmalle. Totuus on aina parempi kuin valhe. Kyllä he sen ymmärtää.

Eli kerroin vuokrafirmalle, että lopetin työt ja kerroin oikean syyn heille.

Laittoivat vain viestiä, että hae heidän nettisivujen kautta hommia.

Ei ole enää heiltä tullut työtarjouksia.

Ehkei kannata ihan kaikkea kertoa, sen minä opin. Mutta onneksi lähden ensi vuonna opiskelemaan.

Vierailija
11/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko saada rahaa. En tule toimeen tällä vajaalla tonnilla, kun vuokrakin pitää maksaa yksin. On vielä monta tonnia opintolainaa maksamatta. Pystyisin ehkä vähän aikaa tekemään jotain osa-aikatöitä, jos ei ole liian kiireinen ja stressaava työpaikka ja mun annetaan tehdä sitä omaan tahtiin. Ap

Aika harvassa työpaikassa voidaan tehdä töitä "omaan tahtiin".

Vierailija
12/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintolainassahan on valtion takaus. Jos olet pysyvästi eläkkeellä, niin silloin otat yhteyttä Kelaan ja selität tilanteesi lainan suhteen. Se tuo tilanteeseesi helpotusta.

Vierailija
13/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ap hakenut asumistukea? 

Vierailija
14/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän sama tilanne. Haluaisin osa-aikatyötä, vaikkapa 10-15 tuntia/viikko. Sen verran uskoidin jaksavani tehdä. Miten verokortti, pitääkö se antaa työnantajalle, siitähän näkee eläkkeelläolon?

Vierailija
15/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu, olen hakenut asumistukea, mutta tulot jää silti alle tonniin. Olen määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Ei kai Kela sentään mun lainoja maksa? Eikö pitäisi ensin olla luottotiedot menetetty? 

Ap

Vierailija
16/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on tuurista kiinni miten käy.

Minulla ei osatyökykyisyys haitannut 3 ensimmäistä esimiestä.

Sitten tuli sellainen esimies, jolle ei osatyökykyisyys kelvannut. Ilmoitti vaan tylysti, että jos ei voi tehdä kokopäivätyötä, ei tarvitse tehdä mitään.

Siihen firmaan en varmasti pääse takaisin ennenkuin esimies taas vaihtuu.

Vierailija
17/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalle kannattaa kertoa, jos et ole työkyvytön enää.

Vierailija
18/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu juu, olen hakenut asumistukea, mutta tulot jää silti alle tonniin. Olen määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Ei kai Kela sentään mun lainoja maksa? Eikö pitäisi ensin olla luottotiedot menetetty? 

Ap

Ei tarvitse luottotietojen menetystä. Määräaikaisen eläkkeen piti muistaakseni kyllä kestää viisi vuotta. Itse tiedät parhaiten, että onko työllistyminen realistinen tavoite.

Vierailija
19/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa työpaikassa voidaan tehdä töitä "omaan tahtiin".

Ehkä tuossa tarkoittettiin sitä ettei hengitetä koko ajan niskaan. Esim. siivouksessa voi olla 2,5 tunnin työaika päivittäin yhdessä kohteessa ja se on se aika jolloin kohde pitää olla siivottuna. Aika lailla ns. omaan tahtiin saa kuitenkin tehdä. Toisia stressaa jo pelkästään muiden seura ja kuvitteellinen arvostelu töiden tekemisestä. Silloin yksin tehtävä työ on hyvä vaihtoehto.

Siivoustyötä voi löytyä osa-aikaisesti vaikkapa 10-15h viikko. Samoin lehtien jakajiksia haetaan usein viikonloppuvuorojen lomittajia, kassatyökin voi olla mahdollista jos se sopii muuten.

Vierailija
20/31 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelalle kannattaa kertoa, jos et ole työkyvytön enää.

Mitä tämä Kelalle kuuluu?

Mistä päättelit ettei AP olisi enää työkyvytön?

Työkyvyttömyyseläkkeelle joutuu jos työkykyä on jäljellä alle 40%. Työkyvytön ihminen voi tehdä töitä Max 40% täydestä työajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme