Uskoisitko miehen eksää tällaisessa asiassa? Väitti miehen sanoneen, että kokee mun entisen suhteen lapsen riippakiveksi
ja taakaksi, ja ylipäänsä sellaiseksi asiaksi, jonka takia olisi kuulemma aikoinaan miettinyt tosi pitkään, alkaako mun kanssa vakavampaan suhteeseen vai ei. Miehellä oli pitkä (tahattomasti) lapseton avioliitto takanaan, minä 6-vuotiaan totaali-yh kun tapasimme. Ja siis olivat eronneet jo kyllä yli vuosi sitten, eli eksällä ei sellaisesta olisi syytä olla katkera tmv. Mies rakasti muhun tosi kovaa ja halusi edetä nopeasti, itse olin se joka ensin jarrutteli ja pitkään, ja ajattelin automaattisesti että lapseni on miinuspuoli hänelle, vielä kun mulla on aina ollut normi-yh:ta vähemmän ns omaa aikaa kun lapsi ei voi olla koskaan isällään. Mieheni on alusta asti kuitenkin vakuuttanut minulle päinvastaista, ja on ollut tosi ihana isäpuoli mun pojalle koko tämän 3v ajan joka ollaan oltu yhdessä. Nyt odotan meidän yhteistä lasta rv 22 ja ihan muiden asioiden yhteydessä eksä "ohimennen mainitsi" mulle tuon otsikon asian. Tyyliin samalla kun onnitteli vauvasta. Ollaan ns. puolituttuja ja joskus törmätään kaupungilla. Tämä nainen on ollut tosi tärkeä miehelleni, ja yksi hänen parhaista ystävistään, ovat siis eron jälkeenkin pitäneet yhteyttä jossain määrin enkä ole nähnyt asiaa ongelmallisena, luotan mieheeni. Nyt kun hän kuuli tästä mitä tämä nainen sanoi, raivostui tosi paljon vaikka on yleensä kaikessa viilipytty. Sanoi, että katkaisee välit kokonaan, koska nainen "osoitti karvansa joita ei olis uskonut" tmv... Siis, hänen mukaansa vauvasta katkerana keksi tuollaista loukatakseen mua, ja kyllähän se onnistuikin, lähinnä tuli paha mieli siitä, jos mies ei olisi voinut olla mulle rehellinen asiasta. Koska oon aina åitänyt häntä ihmisenä, joka ei puhu edessä toista kun takana... Ja se on yksi niistä piirteistä, joita kunnioitan hänessä eniten. Okei, ehkä tämä kuulostaa pieneltä asialta ja antaa vaan olla kun mennyttä mikä mennyttä... Silti huomasin oikein yllättyneeni miten kovaa tuo sattui, ehkä ne on nämä raskaushormonit tai jotain :I
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen reaktio kertoo kaiken. Esim. pettäjät reakoi noin voimakkasti, kun heitä epäillään.
No kyllä mäkin loukkaannut jos luottamuksella kertomani asia tulee toista kautta vastaan.
Ja eikö silloin olla loukkantuneita sille kertojalle, eikä kieltäydytä puhumasta oman rakkaan puolisonsa kanssa?
Luulen, että mieheen iski kauhea menettämisen pelko. Jos on jo lapsettomuutta taustalla, ja vihdoin odottaa sitä kauan kaivattua lasta ja muutenkin elämä hymyilee, sitten yllättäen jostain menneisyydestä tulee tällainen "isku". Voi kieltää myös siksi, että ajattelee sen suojelevan paremmin sitä raskaana olevaa rakasta puolisoa kuin alkaa kaivella vanhoja , sekä myös voi itsekin kauhistua silloisia ajatuksiaan nyt jo niin rakkaasta bonuslapsesta. Mene ja tiedä.
Mikä on entisen suhteen lapsi? Jos se suhde on entinen, niin kai lapsikin.
Jos taas kyse on sinun lapsestasi, niin miksi kyselet niiltä, jotka eivät ole asianosaisia.
Ei ole koskaan tullut mieleenkään etteikö mieheni pitäisi lastani jonkin asteisena riippakivenä, kun hänellä ei vielä ollut sitä kokemusta millaista on olla suhteessa naisen kanssa jolla on lapsi. Ja varmasti hän on jonkun ystävänsä kanssa tästä keskustellut, mutta pelkäsi puhua siitä minulle ettei se karkoita minua.
se on ihan älytön riippakivi kun kodissa juoksentelee joku ylimääräinen joka hankaloittaa kaiken ruuanlaitosta matkustamiseen ja juopotteluun.
En yhtään ihmettele. Jos joskus haksahtaisin lapselliseen mieheen, kokisin hänen tenavansa valtavaksi taakaksi. Siksi en tapailekaan lapsellisia miehiä.
Suurin osa uusperheellisistä käy näitä tuntoja läpi. Ja suurin osa myös kokee puolisonsa lapset jollain tavalla raskaiksi, aikakin välillä. Se on inhimillistä. Miehesi on voinut tuntea näin suhteen alussa ja on ohimennen maininnut exälleen. Jos nyt kaikki on hyvin ja kohtelee lastasi hyvin, ei ole mitään ongelmaa. Ajoitus, jolla ex asian sinulle mainitsi, kertoo vain, että vauvauutinen kirpaisi häntä ja hän halusi iskeä takaisin. Huonosti toimittu, mutta aika inhimillistä sekin. Uusperhevertaistukihenkilönä sanoisin, että jos tuo oli pahinta ko. exän suunnalta, niin olet päässyt onneksi vähällä.
Minä olen joutunut tuollaisen ihan samanlaisen panettelun uhriksi kuin miehesi nyt. Paha mielihän siitä tietenkin tuli sekä minulle, jota paneteltiin että sille, joka ne jutut joutui kuuleemaan. Ja asiasta oli aika vaikea puhua, koska jutut oli todellakin käännetty ihan eri muotoon ja vedetty eri yhteyteen kuin miten ne oli sanottu.
Meilläkin oli kuitenkin jo pitkä suhde takana, joten saatiin kuitenkin ihan kohtuullisen helposti asia keskenämme selvitettyä. Ja sanojan tarkoitus oli tietenkin saada kiilaa väliimme, mutta siinä kävi klassisesti juuri päin vastoin: Me hitsauduimme entistäkin tiukemmin yhteen.
Eli voitimme vaikeudet yhdessä. Särö ei syntynyt meidän välillemme vaan panettelijan ja mieheni välille. Loppujen lopuksi panettelija teki oikeastaan palveluksen minulle paljastamalla ilkeytensä niin, että miehenikin sen ymmärsi. Miehen läheisestä oli nimittäin kyse.
Lapsellinen ajatuskin etteikö tuollaista asiaa mietittäisi ennen kuin aletaan suhteeseen. Vai menitkö itse suin päin suhteeseen miettimättä mitään ja eikö ollut mitään väliä millainen mies elämäänne tulee kunhan on joku?
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen ajatuskin etteikö tuollaista asiaa mietittäisi ennen kuin aletaan suhteeseen. Vai menitkö itse suin päin suhteeseen miettimättä mitään ja eikö ollut mitään väliä millainen mies elämäänne tulee kunhan on joku?
Lue koko ketju, pointti ei ollut tuo
Pääsääntöisesti "parisuhdemarkkinoilla" miehet, joilla ei ole omia lapsia, pitävät naisen lapsia riippakivenä tai esteenä tapailulle. Kuulemma esim se, että lapsen takia eksä on mukana kuvioissa, on deal breaker. Joten pidän uskottavana sitä, että mies on joskus noin sanonut ja ajatellut. Mutta mielipidehän on selkeästi siitä muuttunut, koska on ap:n kanssa suhteeseen alkanut. Yrittäisin vaan unohtaa tuon ja keskittyisin raskauteen yms.
Luin vasta nyt ketjua eteenpäin, eli mies valehtelee... Ymmärrän pettymyksen, vaikea tilanne... /51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole niin pientä huhua ettei siitä puolet olisi totta.
Valitettavasti on myös ihmisiä, jotka keksivät vaikka minkälaista tarinaa aiheuttaakseen muille ongelmia. Joidenkin pahantahtoisuus on niin voimakasta, että mikä tahansa on mahdollista.
Miksi mies olisi ollut pahantahtoisen eksän kanssa parhaita ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap olisi voinut selittää jutun pointin aloituksessa. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole niin pientä huhua ettei siitä puolet olisi totta.
Valitettavasti on myös ihmisiä, jotka keksivät vaikka minkälaista tarinaa aiheuttaakseen muille ongelmia. Joidenkin pahantahtoisuus on niin voimakasta, että mikä tahansa on mahdollista.
Miksi mies olisi ollut pahantahtoisen eksän kanssa parhaita ystäviä?
Pahantahtoiset osaavat usein olla hyvin kaksinaamaisia. Eli maireita toisille ja ilkimyksiä toisille. Tai yhtenä päivänä yhtä ja toisena toista.
Voi toki olla, että eksän pahantahtoinen puoli ei ole ennen ollut aktiivinen. Vaan se on aktivoitunut lapsettomuudesta kehittyneen katkeruuden myötä ja tullut ilmi nyt ap:n raskauden kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap olisi voinut selittää jutun pointin aloituksessa. -eri
Voi huoh. Johan se selitti. Ja uudelleen vielä ketjussa, jotta hitaampikin tajuaisi. Se LUETUNYMMÄRTäMINEN. - eri
Ainahan toisen miehen lapsi perheessä on riippa, ei siitä mihinkään pääse.
Lapsi ei ole mitään sukua uudelle miehelle, etkä sinäkään ole sukua miehelle, vaan hänen vaimonsa.
Nämä ovat asioita jotka pitää ymmärtää ja käsittää, uudessa suhteessa ja puhua selväksi.
Ketään ei voi pakottaa pitämään kenestäkään, mutta asiallinen suhtautuminen ja hyvät välit kuuluvat hyvään käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei ole mitään sukua uudelle miehelle, etkä sinäkään ole sukua miehelle, vaan hänen vaimonsa..
Voi apua teitä taas :DD Toivon tosiaan ettei mun mies ainakaan ole ex-vaimolleen sukua xD
Kai nyt miestä harmitti kun ex kertoi hänen luottamuksella uskomiaan asioita sinulle. Meilläkin on exän kanssa ollut jonkinlainen politiikka mitä nyxille puhutaan tai exille. Me ollaan kuitenkin se alkuperäinen perhe lastemme kanssa ja kaikki muu on sitten satelliitteja sen ympärillä. Mitään kiinnostusta minulla ei ole ollut exään pariinkymmeneen vuoteen, ex yhä väittää rakastavansa jollain tapaa. Luottamista ei tietenkään saa pettää.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt miestä harmitti kun ex kertoi hänen luottamuksella uskomiaan asioita sinulle. Meilläkin on exän kanssa ollut jonkinlainen politiikka mitä nyxille puhutaan tai exille. Me ollaan kuitenkin se alkuperäinen perhe lastemme kanssa ja kaikki muu on sitten satelliitteja sen ympärillä. Mitään kiinnostusta minulla ei ole ollut exään pariinkymmeneen vuoteen, ex yhä väittää rakastavansa jollain tapaa. Luottamista ei tietenkään saa pettää.
:D :D :D
Tai no, sääli uusia puolisoitanne. Minä ja lapseni emme todellakaan ole mitään satelliitteja miehen entisen ydinperheen ympärillä. Meidän perhe on mies, miehen lapsi, minä, minun lapsi. Perheeseemme ei kuulu kummankaan exät. Miehen exällä on sama käsitys kuin sinulla. Jätämme hänet surutta ulkopuolelle asioistamme ja välillä kyllä vähän naureskelemme, kun koittaa puuttua asioihin, jotka eivät hänelle kuulu. On siinä sääliäkin. Toivottavasti löytää joskus uuden kumppanin ja parempaa tekemistä. Itse en puutu exäni uuden perheen asioihin. Exäni vaimo lapsineen sekä minun lapseni on hänen perheensä. En minä. En ole edes satelliitti.
Eksä ei pysty käsittelemään sitä ettei itse saanut miehen kanssa lapsia. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Tuskin mies olisi kanssasi alkanut lapsiakaan tekemään jos sinun lapsesi olisi hänelle taakka. Teot puhuvat enemmän kuin sanat eli se että mies on halunnut kanssasi olla, hän on ollut ihana isäpuoli lapsellesi ja halunnut vielä yhteisen lapsen kanssasi sillä ajatuksella että olette perheenä yhdessä hamaan tulevaisuuteen. Ihan sama mitä se ex länkyttää siinä.