Uskoisitko miehen eksää tällaisessa asiassa? Väitti miehen sanoneen, että kokee mun entisen suhteen lapsen riippakiveksi
ja taakaksi, ja ylipäänsä sellaiseksi asiaksi, jonka takia olisi kuulemma aikoinaan miettinyt tosi pitkään, alkaako mun kanssa vakavampaan suhteeseen vai ei. Miehellä oli pitkä (tahattomasti) lapseton avioliitto takanaan, minä 6-vuotiaan totaali-yh kun tapasimme. Ja siis olivat eronneet jo kyllä yli vuosi sitten, eli eksällä ei sellaisesta olisi syytä olla katkera tmv. Mies rakasti muhun tosi kovaa ja halusi edetä nopeasti, itse olin se joka ensin jarrutteli ja pitkään, ja ajattelin automaattisesti että lapseni on miinuspuoli hänelle, vielä kun mulla on aina ollut normi-yh:ta vähemmän ns omaa aikaa kun lapsi ei voi olla koskaan isällään. Mieheni on alusta asti kuitenkin vakuuttanut minulle päinvastaista, ja on ollut tosi ihana isäpuoli mun pojalle koko tämän 3v ajan joka ollaan oltu yhdessä. Nyt odotan meidän yhteistä lasta rv 22 ja ihan muiden asioiden yhteydessä eksä "ohimennen mainitsi" mulle tuon otsikon asian. Tyyliin samalla kun onnitteli vauvasta. Ollaan ns. puolituttuja ja joskus törmätään kaupungilla. Tämä nainen on ollut tosi tärkeä miehelleni, ja yksi hänen parhaista ystävistään, ovat siis eron jälkeenkin pitäneet yhteyttä jossain määrin enkä ole nähnyt asiaa ongelmallisena, luotan mieheeni. Nyt kun hän kuuli tästä mitä tämä nainen sanoi, raivostui tosi paljon vaikka on yleensä kaikessa viilipytty. Sanoi, että katkaisee välit kokonaan, koska nainen "osoitti karvansa joita ei olis uskonut" tmv... Siis, hänen mukaansa vauvasta katkerana keksi tuollaista loukatakseen mua, ja kyllähän se onnistuikin, lähinnä tuli paha mieli siitä, jos mies ei olisi voinut olla mulle rehellinen asiasta. Koska oon aina åitänyt häntä ihmisenä, joka ei puhu edessä toista kun takana... Ja se on yksi niistä piirteistä, joita kunnioitan hänessä eniten. Okei, ehkä tämä kuulostaa pieneltä asialta ja antaa vaan olla kun mennyttä mikä mennyttä... Silti huomasin oikein yllättyneeni miten kovaa tuo sattui, ehkä ne on nämä raskaushormonit tai jotain :I
Kommentit (60)
ainahan ne toisten lapset on haittoja. tuohan itsestään selvää.
Miksi sinun pitäisi jonkun toisen lapsen maksuja maksella?
Kaikkea säkin kelaat. Jos teidän perhe-elämä toimii nyt, niin mitä väliä mitä mies on joskus ajatellut?
Kai nyt jokainen uuteen suhteeseen hypätessään pysähtyy miettimään, mihin ryhtyy. Vaikka mies olisi josksus epäillyt, niin hän on päätöksensä tehnyt.
Ihan yhtä hyvin toki on mahdollista, että exä on vähän tulkinnut tai muotoillut miehen sanomisia. Tyyliin "En tiedä, onko minusta isäpuoleksi" muotoon "inhoan sitä kakaraa".
Aika paperia on suhteenne kun sellaisen ihmisen sanomiset, jolla on vielä motiivia aiheuttaa ongelmia, sitä noin keikuttaa...
Toki jos kaveruutensa vielä tämän jälkeen jatkuu on tilanne toinen.
Lähinnä tulee mieleen, että miehesi on suhteenne alkuaikoina saattanut ihan jo eksää "lohdutellakseen" sanoa jotain , jonka eksä on tulkinnut sitten noin. Joka tapauksessa se, että hän nyt päätti avautua asiasta, kertoo että vauvauutisenne oli hänelle rankka. Varmasti ei ole lapsettomuus ollut helppoa. Sinuna en "suuttuisi" kummallekaan osapuolelle. Onnea vauvasta.
Eiköhän jokainen ihminen suhtaudu kumppanin lapsiin vähän taakkana ainakin välillä. Ihan luonnollista. Toisten lapset on toisten lapsia, näin se vain on. Varsinkin jos kumppani on totaali-yh, niin sehän on todella rajoittava asia elämässä.
Ei tuo tietenkään tarkoita, että mies inhoaisi lasta tai ettei mieli olisi voinut muuttua. Sanoit itsekin, että mies on hyvä isäpuoli, joten turha tuohon on enää takertua.
Tottakai se on ollut miehelle "riippa" että sulla oli lapsi jo valmiiksi. Ja varmasti on sen takia joutunut miettimään että haluaako ryhtyä sellaiseen suhteeseen. Enemmän ihmettelisin jos näin ei olisi ollut.
Mutta on kuitenkin päättänyt ryhtyä ja varmasti ymmärtänyt että lapsi tulee siinä mukana, joten mitäpä sitä sen enempää pähkimään. Mies on valintansa tehnyt, ja valitsi sinut lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
ainahan ne toisten lapset on haittoja. tuohan itsestään selvää.
Miksi sinun pitäisi jonkun toisen lapsen maksuja maksella?
Kaikille miehille ei raha ole elämän keskiö ja "bonuslapsikin" voi olla rakas.
Mikähän tarve exällä oli se sulle kertoa? Ex avautuu mulle välillä parisuhteestaan ja kumppaninsa lapsista, mutta en ikinä niitä eteenpäin puhuisi.
Minä olen äitipuoli enkä ole miehelleni koskaan sanonut mitä oikeasti ajattelen tilanteesta, koska olen sen koko paketin ottanut ja tämän kanssa on opittava elämään. Tällä haluan sanoa vain sitä, että noi puheet voi pitää paikkaansa...
Ei ole niin pientä huhua ettei siitä puolet olisi totta.
Miehen reaktio kertoo kaiken. Esim. pettäjät reakoi noin voimakkasti, kun heitä epäillään.
En minä kyllä ekaksi miehen exää uskoisi, varsinkin kun ihan selvästi hänellä on motiiveja olla katkera teille. Varmasti voi mielessä kirvellä kun heidän liittonsa oli lapseton ja nyt sinä odotat miehelle lasta.
Vierailija kirjoitti:
Miehen reaktio kertoo kaiken. Esim. pettäjät reakoi noin voimakkasti, kun heitä epäillään.
No kyllä mäkin loukkaannut jos luottamuksella kertomani asia tulee toista kautta vastaan.
Kyllä tuo miehesi ex kuulostaa sellaiselta hirmulta, ettei tainnut olla yksin lapsettomuus syy eroon. Onnea teille tulevasta vauvasta! Kärvistelköön eksä yksin lapsettomana, ei tarvitsisi omaa pahaa oloa levittää, inhottava ihminen.
Kiitos vastauksista. Siis ongelma (jos tässä nyt ongelmaa edes on, kuten sanoin, tiedostan että asia on sinänsä aika pieni ja mennyttä aikaa, mutta koska mulle tuli siitä yllättävänkin paha mieli, on kiva, että voin purkaa sen edes täällä) ei ole se, että mies olisi ajatellut joskus noin tai edes se, että olisi puhunut eksälleen siitä, vaan se, ettei ole ollut mulle rehellinen kun nimenomaan noita keskusteluja käytiin silloin alkuun paljon. Ja edelleen kieltää, että on sanonut mitään tuollaista ja asiasta ei saa enää puhua ja eksän numero meni estoon saman tien jne. En tiedä miten tuota käytöstä pitäis tulkita kun en ole koskaan nähny hänessä aiemmin tuollaista. Ja siis en todellakaan mitään eroa ole tässä ollut tekemässä enkä huutanut tai ollut edes vihainen, vaan kysynyt asiasta sen jälkeen kun sen kuulin. ap
Vierailija kirjoitti:
Ja se toimi. Nyt keskustellaan tuosta exästä ja hänen sanomistaan ja ollaan pettyineitä hänen käytökseen ja mies selvisi kuiville.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas epäilen, että mies on luottanut eksäänsä, jonka kanssa heillä on ollut pitkä historia. On kertonut, että uudessa suhteessa puolison lapsi aiheuttaa omat haasteensa. Eksä on teeskennellyt ymmärtävää ystävää.
Kun ex kuulee vauvauutisen, hän kokee syvää katkeruutta ja huonommuutta. Tyhmänä hän aloittaa ihmissuhdepelin, joka on hyvin läpinäkyvä. "Sinä saat ehkä miehen lapsen, mutta minä olen se sielunkumppani, jolle mies puhuu tunteistaan ja jonka kanssa yhteiselo oli ihanaa. Et voi ikinä tarjota yhtä ihanaa suhdetta/aloittaa puhtaalta pöydältä koska sinulla on jo lapsi edellisestä suhteesta. Vaikka saat miehen kanssa lapsen niin en ole yhtään kateellinen. Minä olen enemmän kuin sinä."
Tosiaan eksä siis paljasti todellisen karvansa. Iloitkaa te nyt vain onnestanne. Ette ole vastuussa aikuisen ihmisen kiukuttelusta, varsinkin joku ex saisi jo itsekin jatkaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Siis ongelma (jos tässä nyt ongelmaa edes on, kuten sanoin, tiedostan että asia on sinänsä aika pieni ja mennyttä aikaa, mutta koska mulle tuli siitä yllättävänkin paha mieli, on kiva, että voin purkaa sen edes täällä) ei ole se, että mies olisi ajatellut joskus noin tai edes se, että olisi puhunut eksälleen siitä, vaan se, ettei ole ollut mulle rehellinen kun nimenomaan noita keskusteluja käytiin silloin alkuun paljon. Ja edelleen kieltää, että on sanonut mitään tuollaista ja asiasta ei saa enää puhua ja eksän numero meni estoon saman tien jne. En tiedä miten tuota käytöstä pitäis tulkita kun en ole koskaan nähny hänessä aiemmin tuollaista. Ja siis en todellakaan mitään eroa ole tässä ollut tekemässä enkä huutanut tai ollut edes vihainen, vaan kysynyt asiasta sen jälkeen kun sen kuulin. ap
Mies jäi kiinni ja syyttää siitä exäänsä. Et voi ihan oikeasti olla noin naiivi, että kuvittelet että mies on "syytön" käytöksen ollessa noin ylimitoitettua ettei edes puhua asiasta? Jos omatunto on puhdas ei siitä tuollaista hikeä kukaan ota vaan jättää asian ihan omaa arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi valheelliseen väittämään pitää suhtautua neutraalisti? Minäkin olisin suuttunut jos minusta levitettäisiin valheita puolisolleni.
Noin helppo oli lyödä kiila väliinne. Sen tulet muistamaan aina, teki tai sanoi mies jatkossa mitä tahansa.