Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Suomen terveydenhuolto muka hyvää?

Vierailija
08.09.2019 |

Minua ei olla otettu tosissaan moneen kertaan. Minut käännytettiin monta kertaa kotiin vatsakipujen takia, koska ei kuvattu ja mitään ja sitten yhdellä kertaa tuli niin kovat kivut että viimein kuvattiin ja kappas vain, umpisuoli oli kerennyt jo puhjeta. Tuonkin olisi voinut estää jos olisi aikaisemmin voitu kuvata.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäistapauksen mokaaminen ei vielä tee koko järjestelmästä huonoa. Itselläni on kahden valtion terveyden huollosta kokemusta ja Suomi voittaa mennen tullen.

Vierailija
2/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kyllä. Arvauskeskusten jonot ovat tehveydenhuollon häpeäpilkku, mutta esimerkiksi työterveyshuolto ja erikoissairaanhoito on hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen terveydenhuolto on huippuluokkaa. Se vaan on eri asia päästä sen piiriin, koska alkupää (terveyskeskuslääkärit yms) junnaa.

Vierailija
4/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintalaatusuhteelta se on hyvä, mutta muuten keskinkertainen.

Vierailija
5/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa mitään muuta niin paljon kuin julkista terveydenhoitoa. Liikaa huonoja kokemuksia, välinpitämättömyyttä ja törkeää kohtelua.

Jos saisin valita, käyttäisin vain yksityisen puolen lääkäripalveluita. Rahatilanne pitää toistaiseksi huolen, ettei ole varaa valita. :(

Vierailija
6/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
7/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En inhoa mitään muuta niin paljon kuin julkista terveydenhoitoa. Liikaa huonoja kokemuksia, välinpitämättömyyttä ja törkeää kohtelua.

Jos saisin valita, käyttäisin vain yksityisen puolen lääkäripalveluita. Rahatilanne pitää toistaiseksi huolen, ettei ole varaa valita. :(

Pssttt! Ne on ihan samoja lääkäreitä.

Vierailija
8/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään erityistä valittamista Suomen (julkisesta) terveydenhuollosta, joten kyllä mä voisin sanoa sitä hyväksi :)

Vierailija
9/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoissairaanhoidon potilaille on hyvä, muidenkannattaa siirtyä yksityissairaanhoidon asiakkaiksi. Tai sotten hyväksyä että käännytetään, pompotetaan ja ignoroidaan.

Erikoissairaanhoidon potilaanakin kannattaa mielummin tilata taksi kuin ambulanssi.

Vierailija
10/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen terveydenhuolto on kehittyneiden länsimaiden heikoin. Suurin ongelma on siinä että terveydenhoidon piiriin ei pääse ainakaan kasvukeskuksissa.

Vierailija
11/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain osa on. Ne parhaat ovat yksityisellä, keskinkertaiset molemmissa ja huonoimmat julkisella.

Vierailija
12/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ihan samoja sentään. Vai onko ne jotain klooneja?

Vierailija
13/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset 20 vuotta Suomen terveydenhuolto on mennyt alas kuin lehmän häntä. Itse olen asunut useammassakin keski-Euroopan maassa, ja jopa niissä on kaikki parempaa kuin meillä nykyään. Mun mielestä on muuten erittäin hälyttävää, että Turkissakin julkinen terveydenhuolto hakkaa Suomen! Turkki kun monesti mielletään ihan kehitysmaaksi.

Vierailija
14/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmat lääkärit etenee yksityiselle puolelle töihin, jossa on tarkemmat kriteerit koska halutaan tarjota parhainta mahdollista lääkäripalvelua.

Julkiselle puolelle jää ne huonommat yksilöt.

Vierailija
15/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole lähetetty jatkotutkimuksiin, vaikka olen saanut henkeä uhkaavan kohtauksen, joka ehdottomasti kuuluisi tutkia. Siis käypä-ohjeenkin mukaan kuuluisi tutkia myös aivan kaikki epäselvätkin tapaukset. Lääke purkki kouraan ja kotiin. Työterveys ei ole lainkaan kiinnostunut asiasta.

Vierailija
16/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt oikeasti mietitään niin onhan meillä täällä yleisesti ottaen hyvin asiat terveydenhuollossa. Täydellistä ei ole missään ja vaikka noin ei olisi saanut AP tapahtua eikä huono asiakaspalvelu ikinä oikein, on hyvä muistaa että ihmisiä ne lääkärit ja hoitajatkin ovat.

Toki on näitä tapauksia että ei ole päästy hoitoon ajoissa vaikka olisi pitänyt ja ne ovat ikäviä tapauksia. Lähtökohtaisesti täällä ei kuitenkaan ole tarkoitus jättää ihmisiä hoitamatta ja olla välinpitämättömiä. Minutkin on käännytetty sairaanhoitajan toimesta ensiavussa ja lääkäri sitten seuraavana päivänä totesi kun vihdoin sinne pääsin että ehdottomasti olisi pitänyt päästä. Näissä tapauksissa pitää ottaa selville kuka on käännyttänyt ja pistää palautetta. Olen saanut pääosin julkisella hyvää hoitoa enkä sanoisi että järjestelmä täällä olisi huono. Suomessa sairauksien hoito myös maailman huippuluokkaa ja kenekään ei tarvitse pelätä että kuolee syöpään siksi ettei ole vara maksaa hoitoja ja lääkärikäyntejä.

Vierailija
17/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin. Mutta incitamentit ihan eri.

Itse maksava on aina parempi ihminen joka puhuu totta ja jonka vaivat ovat todellisia, ilnaisasiakas on valehteleva nilkki joka on vain huumeiden perässä ja jota kuuluu estää ekä tarvitse kuunnella mitään mitö se sanoo.

Vierailija
18/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paremmat lääkärit etenee yksityiselle puolelle töihin, jossa on tarkemmat kriteerit koska halutaan tarjota parhainta mahdollista lääkäripalvelua.

Julkiselle puolelle jää ne huonommat yksilöt.

Nyt on kyllä aikamoinen yleistys. Olen saanut itse yksityiseltä monta kertaa huonoa palvelua ja samoin on pari tuttavaanikin sekä sisko. Yksi tuttava kuoli syöpään kun yksityisellä ei otettu oireita vakavasti ja kun meni julkiselle niin ottivat heti sisään mutta oli jo liian myöhäistä.

En silti sano automaattisesti yksityistä huonoksi. On myös hyviä kokemuksia. Sama pätee julkisella. Niitä huonoja ja hyviä lääkäreitä on molemmissa. Jos törmää huonoon, on palautetta annettava.

Vierailija
19/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono, tai ainakin täällä missä mä asun. Yks s#######n arvauskeskus. Täytyy itse tietää mikä sulla on, ja tehdä ensin itse itselle diagnoosi, varata aika ja senkin saat pahimmillaan kuukauden parin päähän johon mennessä oireet ovat joko loppuneet tai pahentunee, kun pääset sinne niin ei siitäkään taaskaan tullut h****n hurskaammaksi. Varsinkin kun nuorena vanhempi soitti, että olisivat järjestäneet jotain kautta psyykalle, että alkaisin siellä käymään koska silloin mielenterveyteni oli huonossa kunnossa kiusaamisen ja monen muun syyn takia. Pääsinkö? En. Vastaus oli aika lähellä tätä, että : "Valitettavasti nyt ei pääse, koska on liian täynnä!". Tuo oli siis vastaus pari neljä vuotta sitten. En edelleenkään päässyt ole, sen paremmin kyllä soitellut ja jdellut pääsisikö. En edes saanut masennuslääkkeitä, viakka itsariakin yritin. Ei siinä auttnau muu ku käydä sekasin chatissa jonottamasssa, ynnä muuta kun koulussa ei ollut ketään kelle jutella. Ja en edes viitsi kertoa miloaisia koulussa nekin ihmiset oli... kamalia. Vähöttelivät asioita, eivät tehneet ja auttaneet yhtään mitään.

Oma vanhempi muutamia vuosia sitten joutui leikkaukseen tyrän takia. sitä ennen oisko ollu puolivuotta, vai pari kk ennen(?) rupes välil käymään lääkärissä kipujen tms takia. Antoivat närästys-lääkkeitä, eivätkä vaivautuneet kuvaamaan tai mitään. Kesällä sitten naapurilta piti pyytää kyytiä sairaalaan, koska meillä ei ollut omaa autoa. No hän vei mutsin sinne tyksiin, ja vasta sitten totesivat että se olikin tyrä. No eipä muutaku saman päivän aikana leikkaukseen, ja sen jälkeen hoitaja oli ihmetellyt miksei aikaisemmin päässyt. Kiva vanhemman oli siinä selittää, että ei hänkään sille kitään voi, että yhdet arvauskeksuksessa tehneet mitään ja että lopulta oksentelu, yms tosiaan meni siihen että joutui menemään sairaalana. Varmaan aikaisemmin mennyt, jos olisi meilläkin tuttavia ja sukulaisia ketkä mua hoitais, mutta ku kaikilla ei oo sellasia niin sitten naapuri jonkin aikaa hoisi mua sitten. Siis viikon se oksenteli, ja tällee.

Että hyvä on suomen terveydenhuolto. Jep, tälleen! Happy jee!

Vierailija
20/32 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain osa on. Ne parhaat ovat yksityisellä, keskinkertaiset molemmissa ja huonoimmat julkisella.

Ei nyt ihan. Tietysti voidaan miettiä mitä tarkoitetaan parhaimmilla. Mutta jos raakaa ammattitaitoa taudeista ja vaivoista haetaan niin parhaimmat löytyy tutkimussairaaloista eli Meilahti jne.

Mistä sitten ystävällisimmät ja parhaimmat kuuntelijat jne löytyy niin mene ja tiedä.