Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnostaako Kari Tapio-elokuva?

Vierailija
08.09.2019 |

Itseäni ei kiinnosta. Jotenkin mennyt maku poikiensa julkisuuden himoon. Ihan hyvä (käännös)iskelmien laulaja sinänsä, mutta onhan niitä muitakin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. En aio käydä katsomassa. Muistan, kun oli esiintymässä aikoinaan eräässä yökerhossa ja kun oli lopettanut esiintymisen alkoi tanssia ja kuherrella erään "kaunottaren" kanssa. Julkisesti. Kaikki sen näkivät ja tiedän et meno ollut samaa aina kun vaimo ei ollu mukana.

Vierailija
22/41 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hvetin Kari Tapio?

Vierailija
24/41 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuks aika vähän biisejä: 15 kesää, olen suomalainen, taistelija, myrskyn jälkeen. Siinä ne.

Aika moneen kertaan on sitten nuo neljä kappaletta levytetty, kun Kari Tapio tehnyt 450 eri äänitettä.

Vierailija
25/41 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa pettymys lukea, että pojat itse ovat tämän leffankin takana. Pitäisikö poikien hankkia jo omat elämät. Alkaa tuntua kiusalliselta kuolleiden vanhempiensa jatkuva pönkittäminen julkisuuteen. Antaisivat levätä rauhassa. Jo se Kari Tapion kuvalla mainostettu sinivalkoinen satavuotias Suomi-kiertue tuntui kummalliselta, kun artisti on ollut kuolleena jo vuosia ja kiertueella esiintyi ihan muut laulajat. Kappaleet on tosiaan ihan muiden säveltämiä ja sanoittamia jotakin Myrskyn jälkeen-biisiä lukuunottamatta. Eihän Kari Tapiolla ole niihin mitään yksinoikeutta ollut. Toki hieno laulaja oli, ja on paikallaan soittaa hänen levyjään, mutta jääköön se hänen omakseen, eikä poikien elämän jatkeeksi.

Vierailija
26/41 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin Karin 70-luvun alussa kun hän työskenteli kirjaltajana erään kustantamon palveluksessa. Erittäin symppis ja visuaalisesti lahjakas kaveri oli juuri vaihtamassa päätoimisesti lauluhommiin.

Vierailija
27/41 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/41 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas Kari Tapiolla oli aivan ihana ääni ja kitaristi.

Haukutte ja herjaatte nyt kuolleen henkilön elämäntapoja.No ei hän toki kaikessa ollut esimerkillinen,petti ja ryyppäsi enemmän tai vähemmän.Mutta ovat pojat sen kertoneet monessakin tilanteessa kuinka hyvä isä heillä pohjimmiltaan oli.Hän paikkasi tehneitä erehdyksiään ja tuki lapsiaan heidän kasvaessaan monin eri tavoin.

Hänellä on ulkopuolinen lapsi,,,no kuinka monella on.

Heillä meinasi jossain vaiheessa tulla ero,mutta vaimo itse tuli takaisin ja siitä asti olivat yhdessä kuoloon asti.Käsittääkseni Kari ei pystynyt lopettamaan ryyppäämistä mutta pettämisen lopetti.

En tarkoita,että puoltaisin virheitään mutta ajattelen kokonaisuutena,en itsekään ole ollut täydellinen,vaikka nainen olenkin.Me naisethan aina olemme täydellisiä.

Kari Tapio oli kaiken lisäksi just olennoltaan mies minun makuuni.

Tapio Rautavaarasta en voi saada huonoa kuvaa senkään vertaa.Ei tietääkseni pettänyt vaimoaan,alkoa kului jonkin verran,mutta oli todellinen moniosaaja ja tyttäret ovat muistaneet kiittäen.Kun Tapsa yllättäen kuoli,oli se järkytys niin perheelle kuin muillekin.

Reijo Taipaleesta en edes tajua,miksi hänet sotkettiin tähän.Taipale kuoli äskettäin ja perhe puhui hänestä juuri perinteisenä perhettään kunnioittaneena ja rakastaneena isänä ja puolisona.

Täällä on taa säänessä katkerien kanssasisarien kuoro.Eikös tässä pitäisi samalla sit haukkua Laila Kinnunen,Annikki Tähti,Maikki Länsiö jne jne.Viina ym maistui niillekin.

Vierailija
29/41 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva oli hyvä ja koskettava ja jokainen maalaisjärkeä käyttävä varmasti tajuaa, ettei yhteen elokuvaan ole tarkoitus mahduttaa koko elämäntarinaa, vaan antaa kuva joidenkin kuvaavien tapahtumien perusteella siitä, millainen ihminen julkisuuskuvan takana on. On varmasti totta, että sairaus nimeltä alkoholismi muokkasi elämää, ja jossain haastattelussa tms. Kari sanoikin että tietyt viinanhuuruiset ajat olivat hirveää ja se siitä. Tuskinpa kukaan alkoholiin kiinni jäänyt sellaista on itselleen toivonut. Pettämistä en hyväksy, mutta ihmisiä tässä vaan kaikki kuitenkin ollaan. Ja se että kirjoitetaan että pojat rahastavat isänsä maineella. Mitä hittoa? Itse ainakin olen kiitollinen, että sain nähdä lähipiirin näkemyksen Karista näin elokuvan kautta, kun hänen laulujaan paljon kuuntelen. Kuuntelen myös Janin lauluja. Ja niistä saa voimaa jaksaa arjessa. Kyllä ne pojat on ihan varmasti samanlaisia duunareita kuin isänsäkin, jalat maassa. Ihmisten on vaan helppo arvostella, ei kunnioiteta toisia. Usein vaan ne, jotka osoittelevat sormella muka-tietäväisinä, eivät ole itse joutuneet nöyrtymään elämänkoulun edessä eivätkä mieti välttämättä kovin henkisiä asioita. Janilla on muuten mielestäni laulun lahja, ja toivon että hän tekisi lisää omaa musiikkia.

Vierailija
30/41 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli hyvä ja koskettava elokuva. Hyvät näyttelijät. Elokuvaa katsoo tietysti eri tavalla, kun on elänyt kyseiset ajat. Yllättävää oli se, että Liisa-vaimo ei ollutkaan avuton nyhverö, vaan piiskasi miestään eteenpäin.

Vierailija
31/41 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sen tv:stä katsoa, jos näytetään. Pinnallista shaibaa varmaan juoposta avioparista. Saihan sillä laulamisella toki elintasoa mutta elämänlaatu koko perheellä varmaan oli vähän niin ja näin.

Vierailija
32/41 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama joku Karita Pio. Ei kiinnosta.

Vierailija
33/41 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Se teko-Dannyn mukaistuva peruukki on pakko nähdä isolta kankaalta...

Vierailija
34/41 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuunnellut Karia jo parikymmentä vuotta, hänellä oli mielestäni kaikkien aikojen hienoin ääni. No Elvis oli toki jees, mutta suomalaisista artisteista aivan paras. 

Kari ei silotellut julkisuuskuvaansa, hän ei esittänyt mitään. Oli avoin ja myönsi myös virheensä. Arvostan.

Elokuva oli loistava, ei mitään kaunistelua vaan reilusti tiskiin se mitä on tapahtunut. Voisin katsoa toiseenkin kertaan.

Vierailija
35/41 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Olen samaa mieltä nro 34 kanssa. Mun mielestä Kari miehistä ja Paula Koivuniemi naisista on parhaat suomalaiset sielukkaat äänet ja sivulauseessa mainittakoon vielä että tuo Jani J:n esittämä Extrapallo on tosi hyvä biisi. Hänellä on mahdollisuuksia vaikuttavaan äänenkäyttöön halutessaan. Se vaan on että jotkut laulajat saa useimmista lauluista jotain esiin, kun on persoonallinen ääni. Toiset voi laulaa ns puhtaasti mutta persoona puuttuu.

Vierailija
36/41 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras Kari Tapion pojista on Jiri Jalkanen, parempi muusikkokin kuin isänsä koskaan

En edes pysty pitämään Karia varsinaisesti muusikkona. Lauloi hyvin, mutta muiden tekemiä biisejä. Ja usein juuri näitä käännösiskelmiä. Tosin niitähän ne kaikki artistit yhteen aikaan lauloivat ja yleisö luuli biisejä heidän omiksi. Aikaa ennen internetiä...

Kari Tapio sanoitti paljon noita käänösiskelmiä itse. Sanoittihan se muutakin.

Vierailija
37/41 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Sisuviina on parempi.

Vierailija
38/41 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin leffan äskettäin ja Matti Ristinen sai hahmoon kyllä hyvin "Tapiomaisuutta": maneerit, ääni ja ulkonäössäkin riittävää samankaltaisuutta, samanlaiset nauravat silmät. Nuoreksi Kariksi olisi myös voinut valita jonkun hiukan yhdennäköisemmän. Lymi on hyvä. Kaunistelematon, ihan koskettava leffa. Dannyä varmaan ketuttaa, mikäli on nähnyt elokuvan :'D Kuin sketsihahmo tuo hänen esittäjänsä ja D. kuvataan melkoisena leuhkana k.päänä.

Vierailija
39/41 |
24.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten nämä tähdistä kertovat elokuvat kehdataan tehdä mahdollisimman helpolla, ilman mitään omaa panosta. Kuin kuvitettuja wikipedia-artikkeleita. Lasketaan, että 200 000 ihmistä tulee kuitenkin katsomaan, mitäpä tuohon mitään syvempää keksimään. Tuttuja lauluja ja viinaa, siinäpä se.

Mihin on kadonnut ohjaajien ja käsikirjoittajien kunnianhimo?

Vierailija
40/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kohdalla Ristinen painaa aisaa sisään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän