Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Patikointiretkillä häiritsee se, kun kaikki muut siellä tuvissa ja nuotiopaikoilla tuntuu olevan jotain ihmeen superproeränkävijöitä ja itse

Vierailija
08.09.2019 |

arvon siinä sitten, että mites nämä puut nyt saadaankaan syttymään...

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on joskus aloittanut patikoimisen. Kukaan ei ole syntynyt eräjormana.

Vierailija
2/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Vähän välineurheilua joillakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudut itseesi vähättelevästi ja muihin turhan kadehtivasti. Luultavasti olette kaikki suunnilleen saman tasoisia eräjormia. Laitatte trekkeriä toisen eteen niin maisema vaihtuu. Puut syttyvät kun sytyttää ne. Jotkut viilaavat grammoja, joidenkin varusteet on hankittu hinta etusijalla jne.

4/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitus tekee mestarin. Kohta olet supereräilijä itsekin.

Mä olen kanssa varmaan näyttänyt urpolta kun olen tutustunut pohjoisiin metsiin ja suomalaisiin käytäntöihin (olen retkeillyt ennen sademetsissä ja Andeilla). Mutta nopeasti sitä oppii.

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
5/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paiskaan muovikassista makkarat tulille. Jokainen taaplaa tyylilläänä. Älä vertaile itseäsi muihin! Ulkona, luonnossa liikkuminen on mukavaa.

Vierailija
6/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytykettä mukaan niin syttyy. Sanomalehtipaperi on hyvää.

Vierailija
7/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten niillä on vaan Norronan vaatteet ja näyttää siltä.

Vierailija
8/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensaa mukaan niin syttyy kunnolla.

Vierailija
9/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kotoa mukaan valmiiksi palavia puita. Ei tarvitse kuin ottaa puut repusta ja laittaa kaminaan.

Vierailija
10/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttele kokenutta. Keksi joku tekosyy miksi et halua tehdä tulta. Muista että tärkeintä on mitä muut ajattelevat sinusta.

Vierailija
11/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kuljen patikoimassa ihan tavan ryysyissä, reppu on 20 vuotta vanha eikä ole peliä eikä vehkeitä muuta kuin ihan välttämätön. Olen aina tullut toimeen loistavasti, se on taidoista eikä välineistä kiinni (tiettyyn takaan asti).

Vierailija
12/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytysnestettä vaan hirveästi notskiin ja muovipussista lenkkimakkaraa tulelle. Sitten vielä avaat kaljatölkin, niin jo välineurheilijoilta naama venähtää.

Vierailija
13/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa välittämässä siitä mitä muut sinusta ajattelevat ja keskity vain oman puunsytyttelyysi.

Jos paikalla on asiallisia ihmisiä heiltä voi kysyä vinkkejä ja mielellään kertovat.

Vierailija
14/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa jos joku suhtautuu notskipaikalla jumalauta siihen jonakin kilpailuna. Siis joku kokenut eränkävijä. Eikö siellä enemmänkin kuuluisi auttaa kykyjensä mukaan heikompiaan?!!

Vierailija
15/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on pukeutunut sään mukaan eikä roskaa.

Vierailija
16/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttele kokenutta. Keksi joku tekosyy miksi et halua tehdä tulta. Muista että tärkeintä on mitä muut ajattelevat sinusta.

Kuoritakkivalmistajan logo on hyvä näkyä samaan aikaan kun muistelet Tamokin tähtiöitä silloin vuonna 1994.

Vierailija
17/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vinkki sinulle tulentekoon: opettele tekemään kiehinen.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kiehinen

Vierailija
18/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräjormat ovat kyllä ihan oma ihmistyyppinsä. Taisin tajuta, että omasta tyttärestäni tulee sellainen, kun hän pikkutyttönä nukkui kesät koiran kanssa kaksistaan teltassa pihalla. 

Vierailija
19/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos se etiketin vastaista sytyttää nuotio/kamina/saunankiuas marinoliin kastetulla vessapaperilla?

- kyselee kyseistä keinoa käyttänyt eräjorma

Vierailija
20/39 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujautat sytytyspalan sinne nuotion pohjalle. Puut löyhästi päälle ja ihan prona sytyttelemään vaan. Kiehisiä voi vuoleskella näön vuoksi myös siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi