Miksi asiakaspalvelijoiden täytyy
Olla hymy korvilla ja vääntää juttua, jos se ei tule heiltä luonnostaan?
Kävin Lindexillä ostoksilla. Menin liikkeeseen, myyjä moikkasi ja kysyi ystävällisesti tarvitsenko apua. En tarvinnut, myyjä vielä huikkasi että sano jos tarvitset apua. Löysin tarvitsemani ja menin kassalle. Kassalla oli toinen työntekijä, hieman ehkä väkinäisellä hymyllä jutteli kuinka ihania nämä syksyn uutuudet ovatkaan ja eivätkö olekin kauniita värejä. En tykkää jutella vieraiden ihmisten kanssa, mutta jos joku minulle puhuu niin totta kai vastaan kohteliaasti. Heti kun avasin suuni, myyjän hieman väkinäinen hymy kääntyi resting bitch -naamaksi ja hiljaa taitteli ostokseni pussiin. Aivan kuin myyjä olisi sulkenut minut vain pois :D
Mulle riittää että asiakaspalvelijat sanovat moi, tarvitseeko apua, sano jos tarvitsee, hei, kiitos hei hei ja ostoksieni summan. Ei tarvitse jutella, vaivaannuttavaa jos sitä väkipakolla vääntää. Jos luonnostaan tulee small talk, niin se on eri asia.
Kommentit (33)
Joku epäsosisiaalinen yrmy mennyt kassalle ja loukkaantunut kun joku on puhunut hänelle? Niin suomalaista.....
Vierailija kirjoitti:
Joku epäsosisiaalinen yrmy mennyt kassalle ja loukkaantunut kun joku on puhunut hänelle? Niin suomalaista.....
Älä muuta sano. Joku sosiaalinen yrmy mennyt kassalle ja kun asiakas vastaa ja juttelee niin ollaan niin loukkaantuneita.. Niin suomalaista.
mä en kestä niitä jotka huikkaa hei-hei tervehdykseksi ku se kuulostaa enempi bye-bye tyyliseltä
Vierailija kirjoitti:
Ukko36 kirjoitti:
Mistä te asiakkaat tiedätte, mikä tulee keneltäkin luonnostaan?
Ihmisiä on erilaisia, kyllä se small talk voi tulla syvältä sydämestä, vaikka ilmiasu ei vastaisikaan amerikkalaisista elokuvista opeteltua mallia.
Hirveen kiva kun toinen sanoo, mitä toinen sisällään tuntee.
Mä olen myyjä ja kyllä ihan aidosti tarkoitan sitä mitä sanon. Saatan tokaista että eikö olekin kivoja värejä tullut (vaikka kassalla), jos joku pahoittaa siitä mielensä niin voi voi. Ihan normaalia jutustelua se on. Jos olisin myrtsinä hiljaa, niin siitäkin valitettais 😁😎
No joo, mutta kun asiakas vastaa sinulle niin kai nyt vastaat takaisin.
"Upeita uutuuksia! Eikö olekin upeita syksyn värejä!"
"Joo on, siksi nämä ostinkin. Yleensä ei löydy mistään näinä väreinä, niin ihana että tulee syksy ja syksyn värit taas muodissa"
Sitten myyjän ilme muuttuu resting bitch -naamaksi, ei katsokaan, ei vastaa, aivan hiljaa taittaa vaatteitani kassiin. Kunnes sanoo summan ja kiitos hei.
Tämän takia lähdin kaupan alalta 6 vuotta sitten eikä ole ikävä tullut vieläkään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään aidosta käytöksestä. Jos myyjä on aidosti peruskohtelias eikä hymy korvissa tekopirteänä, niin se on paras vaihtoehto. En pidä siitä väkinäisestä hehkuttamisesta hampaat irvessä...
Tää. En tiedä onko Lindexilläkin nyt jotkut ohjeet miten pitäisi kohdata asiakkaat? Työtä pitäisi tehdä omana itsenään. Muuten ei ole luontevaa ja asiakkaanakin tulee kummallinen ja vaivaantunut olo :D
Juuri näin. Varsinkin myyjän pitää tehdä työtä omalla persoonallaan, ja kaikenlaiset ketjukohtaiset ohjeet joilla pakotetaan tiettyyn muottiin ovat hiukan enemmän kuin vähän vaarallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko36 kirjoitti:
Mistä te asiakkaat tiedätte, mikä tulee keneltäkin luonnostaan?
Ihmisiä on erilaisia, kyllä se small talk voi tulla syvältä sydämestä, vaikka ilmiasu ei vastaisikaan amerikkalaisista elokuvista opeteltua mallia.
Hirveen kiva kun toinen sanoo, mitä toinen sisällään tuntee.
Mä olen myyjä ja kyllä ihan aidosti tarkoitan sitä mitä sanon. Saatan tokaista että eikö olekin kivoja värejä tullut (vaikka kassalla), jos joku pahoittaa siitä mielensä niin voi voi. Ihan normaalia jutustelua se on. Jos olisin myrtsinä hiljaa, niin siitäkin valitettais 😁😎
No joo, mutta kun asiakas vastaa sinulle niin kai nyt vastaat takaisin.
"Upeita uutuuksia! Eikö olekin upeita syksyn värejä!"
"Joo on, siksi nämä ostinkin. Yleensä ei löydy mistään näinä väreinä, niin ihana että tulee syksy ja syksyn värit taas muodissa"
Sitten myyjän ilme muuttuu resting bitch -naamaksi, ei katsokaan, ei vastaa, aivan hiljaa taittaa vaatteitani kassiin. Kunnes sanoo summan ja kiitos hei.
Niin, sinä koet asian niin. Myyjä ei välttämättä ole tarkoituksella ollut tyly. Te ette oikeasti edes tajua, miten töykeitä ja vaikeita jotkut asiakkaat on. Tosiaan, mitä tahansa teet niin aina sieltä löytyy mielensäpahoittaja.
Terv. Myyjä
On myös ohjeita mitä pitää noudattaa. Jos mysteryshopperi tulee ja saat 0 pistettä, niin eipä ole kovin mukavaa. Joten tiettyjä asioita odotetaan meiltä. Ei tarvitse olla feikki, mut tietyt asiat on pakko kysyä. Ei se ole myyjien vika.
Vierailija kirjoitti:
On myös ohjeita mitä pitää noudattaa. Jos mysteryshopperi tulee ja saat 0 pistettä, niin eipä ole kovin mukavaa. Joten tiettyjä asioita odotetaan meiltä. Ei tarvitse olla feikki, mut tietyt asiat on pakko kysyä. Ei se ole myyjien vika.
Ihan yksi ja sama onko se myyjän vain ketjun johdon vika, mutta epämiellyttävää asiakaspalvelua se kuitenkin on.
Tarvitsetko kiireellisen lainan velkojen selvittämiseksi vai tarvitsetko pääomalainaa parantaaksesi yritystäsi? Pankit ja muut rahoituslaitokset ovat hylänneet teidät? Tarvitsetko lainan vakauttamista tai asuntolainaa? Älä etsi enää, kun olemme täällä, jotta kaikki taloudelliset ongelmasi olisivat menneisyyteen. Ota yhteyttä sähköpostitse:
oceanfmortgages@gmail.com
oceanfmortgages@gmail.com
Tämä on Ocean Finance -kiinnitykset. Tarjoamme lainoja kiinnostuneille kohtuullisella 2%: n korolla. Valikoima vaihtelee 5 000,00 dollarista enintään 100 000 000,00 dollariin.