nenäkannuun suolaliuos
Tyhmä kysymys mutta pitääkö suola lisätä jo keittäessä vai vasta keitettyyn veteen?
Kommentit (12)
Miksi vesi edes pitäisi keittää? Minä laitan nenäkannuun lämmintä vettä hanasta ja lisään pienen tilkan suolaa.
Minä en keitä vettä vaan otan hanasta kädenlämpöistä. Nenäkannua olen käyttänyt jo vuosikausia.
Ei vettä suomessa tarvi keittää. Lasket vaan hanasta about 37 asteista. Suolankaan tarvi olla hienonnettua, vaan karkea merisuolakin liukenee kun malttaa vähän kauemmin heilutella.
Vierailija kirjoitti:
Minä en keitä vettä vaan otan hanasta kädenlämpöistä. Nenäkannua olen käyttänyt jo vuosikausia.
Riittäisikö se suola tappamaan fowlerin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi vesi edes pitäisi keittää? Minä laitan nenäkannuun lämmintä vettä hanasta ja lisään pienen tilkan suolaa.
Ei suositella, koska lämpimässä käyttövedessä elää paljon bakteereja. Jopa legionellaa. Huonomman hygienian maissa myös alkueläimiä, ameboja.
Kannattaa vähän miettiä, mitä sinne aivojen vieressä olevaan onteloon laittaa.
Mä käytän suoraan hanasta kädenlämpöistä vettä. Miksi keität veden?
Vierailija kirjoitti:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tappaja-ameeba-soi-nenakannun-ka…
Koska lämpimän vesijohtoveden mikrobiologinen puhtaus ei aina ole hyvällä tasolla.
Varmuuden vuoksi keitän ja keitän suolan kanssa, onko tehon kannalta eroa?
Enpä ole koskaan keittänyt, vaan lämmintä vettä laitan suoraan hanasta. Huuhtelen hyvin käytön jälkeen. Silloin tällöin pesen nenäkannun astianpesuaineella ja kuumalla vedellä.
Asuisitte lämpimässä ja kosteassa, niin voisitte lopettaa kannuleikit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tappaja-ameeba-soi-nenakannun-ka…
Koska lämpimän vesijohtoveden mikrobiologinen puhtaus ei aina ole hyvällä tasolla.
Luuletko, että suomalaisessa vesijohtovedessä on tappaja-ameeboita?
Suola liukenee veteen lämpötilasta riippumatta.