Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on työhaastattelu ja kun googletin

Vierailija
07.09.2019 |

Kyseistä työnantajaa, niin tuli sivutolkulla negatiivista juttua liittyen palkkaan, palkanmaksuun, ilmapiiriin ja työturvallisuuteen. Kieltämättä meni vähän maku ja nyt mietin, että mitä teen?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymrsmy kirjoitti:

Itse meni töihin huonomaineiseen yritykseen ja kadun sitä koko loppuelämäni. Siis omakin maine meni siellä tapellessa. Suomessa saman alan ihmisset tuntevat toisensa ja varsinkin pienemmisää kaupungeissa.

Tein saman virheen. Mutta onneksi olen hakemassa nyt töitä kaukaa.

Vierailija
22/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten käyttäydyn haastattelussa, kun en ole enää kovin kiinnostunut?

Vastailet ympäripyöreästi, vähän vastahakoisesti. Tai olet tyly. Myöhästyt vähäsen haastattelusta. Jätät kertomatta oleellisen työkokemuksen. Heität ison palkkatoiveen. Onhan noita keinoja.

Minun ei siis tarvitse kikkailla te-toimiston takia mitään, olen opiskelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne ja otat puheeksi nuo netistä löytämäsi asiat. Tuleepa ehkä ainakin hauska haastattelu.

Vierailija
24/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastailet ympäripyöreästi, vähän vastahakoisesti. Tai olet tyly. Myöhästyt vähäsen haastattelusta. Jätät kertomatta oleellisen työkokemuksen. Heität ison palkkatoiveen. Onhan noita keinoja.

Niin? ei nuo mitenkään te-toimistoon liity.

Vierailija
25/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIkä ongelma asiassa sitten on? Voit vaikka soittaa firmaan ja sanoa ettet olekaan kiinnostunut. 

Työhaastattelu tapauksessa on tilanne, jossa tasavertaisesti työnantajan kanssa harkitsette, tuleeko diiliä. Myös sinulla on oikeu esittää kysymyksiä ja vaikka kieltäytyä tarjotusta paikasta.

Vierailija
26/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäydy haastattelussa ääliöksi. Muuta ei tarvi.

Vierailija
27/33 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ oikeasti kiinnostaa, voit hyvin kysyä itsellesi tärkeistä asioista. Esim. miten työturvallisuusasiat otetaan teillä huomioon, miten lisät täällä kertyvätkään, onko bonusjärjestelmää, minkälainen työterveyshuolto, mitä muita etuja tarjotaan, minkälainen työilmapiiri jne.

Vastauksista voi päätellä jotain ja jos firmalla ei nää asiat suju, eivät he palkkaa näitä kysyjää.

Vierailija
28/33 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painotat kaikkea mikä on ollut netissä ruodittavana ja ole erityisen innostuntu niistä. Ei ne ketään ota venettä keikuttamaan.

Vierailija
29/33 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä haastattelussa hankkimassa neuvottelukokemusta! Itsekin kävin kerran yhdessä haastattelussa, jossa hyvin pian selvisi, että en halua ko. paikkaan töihin. Käytin kuitenkin haastatteluajan loppuun tehokkaasti, ja kummallisesti kyllä, itsetuntoni nousi haastattelun aikana, sillä en ollut enää se epätoivoinen työnhakija, vaan muuten vaan utelias. Suosittelen! Löydät uusia puolia itsestäsi. Kysele ja haasta itsekin haastattelija. 

Vierailija
30/33 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettakaa aina työpaikka minne olette menossa haastatteluun.

Vierailija
31/33 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostaisin kissan pöydälle eli kysyisin asiasta. Se on rohkeaa asioiden selvittämistä ja suoruutta, mikä on ihan arvostettava piirre. Paljon kertoo sitten se, miten sulle vastataan.

Hyvissäkin firmoissa voi tilanteet mennä solmuun mutta niitä myös ratkaistaan. Mikä on tämän firman tarina? Selvitä se.

Jos siellä on edelleen asiat päin p:tä, tuskin he sinua palkkaavat.

Vierailija
32/33 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa teen?

Käyt. Teet parhaasi. Jos sinut valitaan, voit siinä vaiheessa kieltäytyä.

Ota vaikka työhaastatteluharjoituksena todellisen tuntuisessa ympäristössä :D

Jos he antavat hyvän kuvan itsestään, tee samoin. Älä anna sen näkyä, ettet luota heihin.

Vierailija
33/33 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet varma ettet paikkaan halua mennä, niin ilmoittaisin suoraan että ”Työtilanteeseeni on tullut muutoksia, ja joudun sen takia perumaan haastattelun. Kiitos kuitenkin mahdollisuudesta ja hyvää syksyn jatkoa!” tai muuta vastaavaa.

Tarvitsen oikeasti työn, enkä tiedä mikä kaikki jutuista on totta ja mikä ei. Mistä voisinkaan tietää. En haluaisi heti pilata hommaa, mutta kun en tiedä mitä teen...

Kun oikeasti työn tarvitset, mene sillä asenteella, että pidät puolesi. Älä alistu mihinkään - siis jos saat sen paikan - vaan tee työsuojeluviranomaiselle ilmoitus heti ensimmäisestä myöhässä olevasta palkasta, samoin kaikista muista ongelmista. Parhaassa tapauksessa heittävät sinut koeaikana pihalle etkä saa karenssia.

Mutta muista irtisanomispykälä työsopimukseen, jos on on määräaikainen! Ja määräaikainen kannattaisi tehdä, jotta pääsisit eroon jos osoittautuu mahdottomaksi.