Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lunette koko 1 jäätävän iso!

Vierailija
07.09.2019 |

Ostin Lunette kuukupin kokoa 1. Ensivaikutelma kupista oli, että se on aika brutaalin kokoinen: Ei tule lähellekään puoleenväliä täyteen edes runsaimpana päivänä, vaikka pitäisi sen 12h! Kuitenkaan mitään ongelmaa ei ole ollut sen kanssa, toimii kuten ohjeissa luvattiin ja helppo käyttää.
Oletteko muut joilla niukka vuoto löytäneet jostain pienempiä kuukuppimalleja? Voisi olla ehkä mukavampi käytössä sellainen pieni...

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on kahta kokoa.Se pienempi on lyhyempi.Ymprysmitta on aika sama.Mulla on itsellä ne kummatki koot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kokenut, että se kuppi on kauhean pitkä. Mulla on varmaan aika lyhyt emätin, taaksepäin kallistunut kohtu (en tiedä vaikuttaako se asiaan) ja kuukautisten aikana tää asia vielä korostuu. Ilmeisesti munkin pitää hankkia se pienempi, vaikka olen synnyttänyt. Tai sit joku muu merkki etsiä. Tuntuu todella epämiellyttävältä, kun se melkein puskee sieltä ulos ja hankaa emättimen suulle.

Vierailija
4/16 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, vai kakstoista tuntia pidät tussussa jotain verikippoa. Haluatko toksisen sokkioireyhtymän?

Vierailija
5/16 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika rahikaisella kirjoitti:

Itse olen kokenut, että se kuppi on kauhean pitkä. Mulla on varmaan aika lyhyt emätin, taaksepäin kallistunut kohtu (en tiedä vaikuttaako se asiaan) ja kuukautisten aikana tää asia vielä korostuu. Ilmeisesti munkin pitää hankkia se pienempi, vaikka olen synnyttänyt. Tai sit joku muu merkki etsiä. Tuntuu todella epämiellyttävältä, kun se melkein puskee sieltä ulos ja hankaa emättimen suulle.

Sama täällä! Kaksi lasta olen synnyttänyt, joten ajattelin, että ehdottomasti isompi koko. Mutta sepä tuntuukin ihan liian isolta. Toisaalta se myös tuntuu olevan aika jäykkä. Ehkä ei sen vuoksi sujahda kunnolla paikalleen... Kokeilen vielä, josko se pehmentyisi käytössä ja asettuisi kohdilleen paremmin.

Vierailija
6/16 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kupin saa edes sisään? Täällä av:lla selitetään miten helppoa ja suunnilleen kaikille sopiva kuukuppi on, mutta taitaa olla kaikki synnyttäneitä...?

Vierailija
7/16 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kupin saa edes sisään? Täällä av:lla selitetään miten helppoa ja suunnilleen kaikille sopiva kuukuppi on, mutta taitaa olla kaikki synnyttäneitä...?

En ole synnyttänyt, tunnen kai vaan anatomiani tosi hyvin, niin asettaminen onnistui heti.

Ap

Vierailija
8/16 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voisiko sitten olla että se kuppi ei oikeastaan voikaan olla pienempi, tai muuten on vaarassa ettei pysy sisässä?🤔 Jos kerta 1 ja 2 koko eroavat lähinnä pituudessa eikä niinkään ympärysmitassa?

Vierailija
9/16 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö Meluna vielä kuppeja? Tilasin sieltä vuosia sitten pienimmän mallin niukemmille vuotispäiville. Oli pieni ja lyhyt.

Minulle ongelmaksi muodostui, että pieni kuppi jotenkin alipaineen avulla kiipesi niin ylös kuin pääsi, ja omat lihakseni päättivät puristaa sitä vielä kuin viimeistä päivää. Sain sen neuvoteltua ulos, mutten ole käyttänyt sen jälkeen.

Luneten koko 2 pysyy nätisti paikoillaan, olen käyttänyt niitä vuodesta 2006.

Vierailija
10/16 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävän iso? Erikoinen sanavalinta.

En ihan ymmärrä, miksi sellainen ihminen, jolla on niukat kuukautiset, yleensä tarvitsee kuukautiskuppia. Itse käytän omaani vain runsaimpina vuotopäivinä ja niukkoina päivinä riittää pelkkä side.

Vierailija
11/16 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keittää se uusi kuppi useaan kertaan ja liottaa etikassa, pehmenee huomattavasti.

Aiemmalle kysyjälle: ei se side hautomassa housuissa ole yhtään sen mukavampi vaikka olisi niukat kuukautiset. Mulla ne on ainakin tosi hiostavia ja alkaa haisemaan äkkiä.

Vierailija
12/16 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti, vai kakstoista tuntia pidät tussussa jotain verikippoa. Haluatko toksisen sokkioireyhtymän?

Toksinen oireyhtymä liittyy vain tamponiin. Kuukuppi on hygienisempi eikä se valunut vuoto pääse ilman kanssa kosketuksiin ennen kupin poistamista eli vastaa ihan sitä samaa tilannetta kupin sisällä kuin kohdussakin. Ei se vuoto maagisesti ilmaannu kohdun suulle tipoiksi vaan vuoto valuu hissuksiin kohdun seinämiltä. Kuukuppi ei ole huokoinen kuten tamponi eli mikrobeille on tamponia vähemmän tartuntapintaa.

Vierailija
13/16 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä, miksi sellainen ihminen, jolla on niukat kuukautiset, yleensä tarvitsee kuukautiskuppia. Itse käytän omaani vain runsaimpina vuotopäivinä ja niukkoina päivinä riittää pelkkä side.

"niukkoina päivinä riittää pelkkä side" Siis just siksi haluan käyttää kuukuppia, ettei niitä siteitä tarvisi... :D

Vierailija
14/16 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut myös ongelmia kupin koon suhteen alussa. Käyttöön jäi Luneten pienempi kuppi ja antenni on leikattu täysin pois. On toiminut sekä ennen synnytystä että synnytyksen jälkeen. Ei sen kupin tarvitse täyttyä. Kunhan ei hankaa ja voi unohtaa sen olemassa olon tyhjennysten välillä. Käytän kuppia viimeisten tuhrujenkin aikana, vaikka kupin pohjalle kertyy vain tippa rusehtavaa valkovuotoa. Siteet ja pikkuhousunsuojat hiostavat ja alkavat herkemmin haista. En jaksa räplätä niitä joka vessakäynnillä saati halua tuhlata rahaa ja luontoa epämukavuuden hankkimiseen. Kuppi on hygieeninen oikein huollettuna, joten käytän sitä jopa varoiksi asennettuna ennen vuodon alkua, jos esim. matkustan tai uin niin, että vuorokauden sisään on odotettavissa vuodon alku.

Vierailija
15/16 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kupin kanssa voi esim. käydä uimassa tai nukkua alasti. Kuppia voi lisäksi pitää sen 12h putkeen, samaa sidettä ei viitsi niin kauan hautoa housuissa, vaikka vuodon puolesta ei tarvitsisi vaihtaa. Minulla on ollut sama kuppi 5 vuotta, eli on tullut paljon halvemmaksi ja ekologisemmaksi ostaa 1 kuukautiskuppi kuin kymmeniä paketteja siteitä.

Vierailija
16/16 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toksinen oireyhtymä liittyy vain tamponiin. Kuukuppi on hygienisempi eikä se valunut vuoto pääse ilman kanssa kosketuksiin ennen kupin poistamista eli vastaa ihan sitä samaa tilannetta kupin sisällä kuin kohdussakin. Ei se vuoto maagisesti ilmaannu kohdun suulle tipoiksi vaan vuoto valuu hissuksiin kohdun seinämiltä. Kuukuppi ei ole huokoinen kuten tamponi eli mikrobeille on tamponia vähemmän tartuntapintaa.

Maailmassa on yksi TSS tapaus tähän mennessä, jonka Brittinainen oli saanut kuukautiskuppia käyttämällä. Eli on super harvinaista, mutta mahdollista. Mutta sitä ei kerrottu, että oliko tämä kyseinen nainen unohtanut tyhjentää sen kovin pitkäksikin aikaa. 12 Tunnin tyhjennysväliä ei saa joka tapauksessa ylittää.