Kuinka monta etunimeä lapsellasi on?
Omallani on kaksi. Mielestäni kolmea nimeä ei saa sointumaan hyvin. Kolme etunimeä tekee nimestä myös tosi pitkän.
Tää vaan mun mielipide, mitäs mieltä olet itse?
Kommentit (14)
Ensimmäinen nimi on pitkä, toinen lyhyt ja kolmas taas pitkä.
Sointuu tosi kauniisti, kun ekassa nimessä on kaksi tavua, toisessa yksi tavu ja kolmannessa kolme tai neljä tavua.
Mutta makunsa kullakin, kyllä minun puolestani saatte muut antaa vaikka vain yhden etunimen tai sitten kaksi enkä katso asiakseni puuttua siihen millään tavalla...
Olisin halunnut kolmannenkin, koska molemmat nimet ovat kaksitavuisia. Olisi mielestäni vaatinut vielä kolmitavuisen kuulostaakseen hyvältä, mutta mies ei tykännyt ehdotuksestani (isoisäni nimestä), joten annoin olla.
ensimmäinen etunimi/kutsumanimi oli yhteinen päätös.
toisesta nimestä tuli niin kova riita, että päätettiin laittaa kummankin ehdotus.
yhteen ne sopii ja sointuu hyvin, ainakin meistä!
Tajusitte kuitenkin mitä Ap tarkoitti.
Ensimmäinen nimi ei ole sama kuin etunimi.
Sisältää myös toiset ja kolmannet ja vaikka neljännet nimet.
Samoin Väestörekisterikeskuksen nimipalvelussa haetaan ETUNIMIÄ ja Sukunimiä. Etunimi voi siis olla toinen nimikin...
Toisella ja kolmannella on kaksi etunimeä.
vaikka meillä ortodokseilla ei pitäisi olla kuin yksi nimi.
Olen aina luullut, että etunimeksi sanotaan vain sitä ihan ensimmäistä. Kiitos kun korjasitte ja anteeksi minun moka! :)
Eli meidän tytöllä on siis kolme etunimeä ;)
t.6
Vierailija:
17 harvinaista, että joku täällä myöntää " mun moka"
Oon ihan yllättynyt.
Kolme nimeä tuntuu usein vähän siltä ettei oikein olla osattu valita mitkä nimet laitetaan.
Samoin miehelläni. Eli meidän 5 hengen perheessä on vaivaiset 6 etunimeä... (itselläni siis kaksi)