15-vuotias kissa kusee ympäri taloa
Kommentit (13)
Semmoiseksi ne kissat vanhemmiten tulee. Aika viedä piikille ja ottaa uusi kissa.
Voi olla ihan vain virtsatieinfektiokin. Vie hyvänen aika se kissa lääkäriin.
Virtsatieinfektio. Myös munuaisvaivat ovat yleisiä vanhoilla kissoilla.
Stressi ja likainen potta voivat aiheuttaa pissaamista vääriin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ihan vain virtsatieinfektiokin. Vie hyvänen aika se kissa lääkäriin.
Ei noin vanhaa kissaa enää kannata paljon alkaa hoitamaan. Loppu on lähellä ja uusia kissoja saa ilmaiseksi.
Käy ostamassa ensihätään Urinary-ruokaa sille eläinlääkäristä. Sitä käytetään lääkkeenä jos virtsavaivoja, voi olla virtsakiteitäkin
Mulle on sanottu että johtuu "vanhuudenhöperöstä". Itse olen miettinyt sitä että merkkaa paikkoja, kun vanhemmat pitää kissalle saunan ikkunaa auki että pääsee vapaasti liikkumaan, niin muutaman kerran on tullut sisälle asti vieras kissa.
ap
Virtsateissä saattaa olla jotain. Myös nivelrikko voi olla mahdollinen, eli laatikolle kipuaminen on kivuliasta. Ja, kyllä kissoistakin voi tulla vanhuuden höppänöitä.
Eläinlekuriin siitä.
Tai sitten on sydämen vajaatoiminta, minkä takia nestettä kertyy ja valuu hallitsemattomasti.
On aika harvinaista, että 15-vuotias kissa olisi vanhuudenhöperö. Vanhinkissani eli yli 20-vuotiaaksi, eikä se ollut mitenkään höperö, eivätkä muutkaan, jostka ovat eläneet keskimäärin 16-18-vuotiaiksi. Vaikka kissoilla vanhemmiten dementiaa esiintyykin, niin pissailevalla kissalla ei ilmeisesti siitä ole kyse, vaan jostain muusta.
Ap, voisitko ottaa asiaksesi viedä kissan lääkäriin? Jotenkin ymmärsin,että kissa ei ole sinun, vaan vanhempiesi?
Vanhoilla kissoillani todettiin kilpirauhasen liikatoiminta ja munuaisten vajaatoiminta.
Hoidettiin pari vuotta kumpaakin. Ruoka piti ostaa eläinlääkäriltä, mutta tulivat lopulta niin kipeiksi, että oli pakko päästää autuaammille metsästysmaille.
Kun nuori kissa juo ja pissaa tosi vähän, nämä sekä joivat että pissasivat paljon näiden vaivojensa takia.
Kissa eläinlääkäriin nyt. Eivät ne valita, mutta pissailu sinne tänne on juuri oire siitä, että kipeitä ollaan ja todennäköisesti myös sattuu.
Oisko eläinlääkäri mitään?