Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutkimus: paljon nukkuvat vauvat = pieni ÄO

Vierailija
30.05.2006 |

Uusi väitös ilmestynyt aiheesta! M. Miettunen: Älykkäät lapset ovat kiinnostuneempia ympäröivästä maailmasta, eli eivät nuku niin paljon kuin vähemmän älykkäät. Lisäksi ovat temperamenttisempia ja koetaan " vaikeammiksi" .

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää antaa vähän lohtua ja voimia.

Vierailija
2/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oikeasti mikähän oli taas tämänkin tutkimuksen tarkoitus ja hyöty?! Aiheuttaa pahaa mieltä? Pitäiskö ruveta herättelemään " tyhmiä" vauvoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä on tutkia vaikkapa tuhatjalkaisten pariutumisprosesseja?

Vierailija
4/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne älykkäimmät ihmiset aikuisenakin nuku vähemmän ja varmaankin sellainen omatahtoinen ihminen saa elämässään enemmän aikaan. Paljon nukkuvat ovat sellaisia laiskoja ja tyhmänpulskeita yleensä.

Vierailija
5/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin se joka vastas vaikea lapsi -alotukseen....

Tämä vastaus nyt ihan huumorilla kuitenkin

Vierailija
6/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että erot älykkyydessä tasoittuvat pikkulapsivaiheeseen mennessä. Ja ehkä senkin, että ne paljon nukkuvat lapset voivat olla sitten esim. motorisessa kehityksessä näitä vähemmän nukkuvia edellä.

Vierailija
7/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri on tohtori ja hän nukkuu 10 tunnin yöunia. Tuo on joku suomalainen typerä trauma tuo, että ihmisen pitää herätä kukonlaulun aikaan tekemään otsansa hiessä kelvatakseen. Samoin se, että vaikka tutkimukset todistaa että päiväunet on ihmisille hyväksi, päikkärit nukkuva aikuinen on melkein rikollinen tai ainakin vähintään laiska.

Vierailija:

Eikös ne älykkäimmät ihmiset aikuisenakin nuku vähemmän ja varmaankin sellainen omatahtoinen ihminen saa elämässään enemmän aikaan. Paljon nukkuvat ovat sellaisia laiskoja ja tyhmänpulskeita yleensä.

Vierailija
8/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitillä vaan älykkyysosamäärä laskee ja laskee unenpuutteesta. Tai eihän se äo laske, mutta kyllä tässä on ihan tööt jo kohta seitsemättä kuukautta! Se on muuten ihan totta, että tää on niiiiin kiinnostunut ympärillä olevasta maailmasta, että se ei yksinkertaisesti malta nukkua! Liian paljon nähtävää ja koettavaa. Mutta empä nyt silti tiiä uskonko näihin tutkimuksiin.

Vierailija
9/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse asiassa hän nukkuisi jatkuvasti, jos saisi valita.

Vierailija
10/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi, kivampi tapa ilmottaa että vauva nukkuu päin hevon P****ttä =)))

Meidänki kuopus eilen tarkasteli maailmaa kaksi tuntia keskellä yötä, ei malttaisi nukkua päiväunia tarkastelultaan, menee myöhään nukkumaan ja herää aikasin taas tekemään havaintoja maailmasta ;)

Ja äiti on niin iloinen että kasvaa tästäkin lapsesta älykäs!

Vierailija
11/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tohtorin tutkintoon tarvitsisi olla jotenkin erityisen älykäs... :D Perslihaksia siinä lähinnä vaaditaan - sekä kutsumusta haluta tehdä vuodesta toiseen pätkätöitä alipalkattuna.

Vierailija:

Mun kaveri on tohtori ja hän nukkuu 10 tunnin yöunia. Tuo on joku suomalainen typerä trauma tuo, että ihmisen pitää herätä kukonlaulun aikaan tekemään otsansa hiessä kelvatakseen. Samoin se, että vaikka tutkimukset todistaa että päiväunet on ihmisille hyväksi, päikkärit nukkuva aikuinen on melkein rikollinen tai ainakin vähintään laiska.

Vierailija
12/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan taidan olla tilastojen ulkopuolella:)

Vierailija
13/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no ei ollut mun itse keksimä ilmaus tuo... Neukkutäti sen sanoi, kun valitin, että yöt menee päin v***ua eikä saa nukuttua itse yhtään. " Teidän vauva on kiinnostunut maailmasta, ettei se malta nukkua!"

t.12

Vierailija:

uusi, kivampi tapa ilmottaa että vauva nukkuu päin hevon P****ttä =)))

Vierailija
14/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaikka ylioppilas jos mua olis kiinnostanut, mutkun mun ei tarviinnu todistella kellekkään mitää ja mun pylly puutuu niin herkästi.

Vierailija
15/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ollut varmaan tosi tyhmä lapsena, nukuin vähän väliä ja vielä yli vuoden ikäisenäkin olisin nukkunut 7 tunnin päiväunia :)

Ilmeisesti on sittemmin tasoittunut, koska nykyisin kärsin unettomuudesta ja älykkyysosamääräni on noin 150 :)

Vierailija
16/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän väitteli englanniksi alansa huippuasiantuntijan kanssa, hyvin meni kaiken lisäksi. Hänen artikkeleitaan on julkastu alan ulkomaisissa lehdissä. Mielestäni hän ei voi mitenkään olla tyhmä, mutta ehkä sinä tiedät paremmin...?

Vierailija:

että tohtorin tutkintoon tarvitsisi olla jotenkin erityisen älykäs... :D Perslihaksia siinä lähinnä vaaditaan - sekä kutsumusta haluta tehdä vuodesta toiseen pätkätöitä alipalkattuna.

Vierailija
17/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hän väitteli englanniksi alansa huippuasiantuntijan kanssa, hyvin meni kaiken lisäksi. Hänen artikkeleitaan on julkastu alan ulkomaisissa lehdissä. Mielestäni hän ei voi mitenkään olla tyhmä, mutta ehkä sinä tiedät paremmin...?

Eikä Suomessa ole olemassa minkään tieteen erikoisalan lehdistöä, kaikki ne on ulkomaisia. Ei tuo kerro yhtään mitään. Ihan normaalia toimintaa, ei kerro kenenkään viisaudesta.

Vierailija
18/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen pystyy väittelemään englanniksi hyvällä menestyksellä alan huippuasiantuntijan kanssa? Eihän se siinä sitä paitsi mitään aakkosia latele, vaan pitäähän siinä keskustelussa jotain sisältöäkin olla, oli materiaalit millä kielellä tahansa. Miten tyhmä SINÄ olet?

Vierailija
19/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölöttävä kana, tunneihminen ja vähän bimbo. Hänen kaikki kolme lastaan ovat olleet syö ja nukkuu -tyyppisiä. Äidille on jäänyt paljon aikaa shoppailuun, kynsien lakkailuun ja puhelimessa räpättämiseen.

t. Kade tuttava

Vierailija
20/30 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kyllähän minäkin olisin tohtoriksi, mutta kun..."