Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinin pelaaminen ja viikkoraha

Vierailija
06.09.2019 |

Paljonko teidän teini-ikäiset pelaa? Lähinnä ylä-asteikäiset.

Meillä on miehen kanssa eriävät mielipiteet pelaamisesta.
Miehen mielestä poika pelaa liikaa ja saa liian helpolla rahaa minulta.

Ok, poika pelaa paljon. Joka päivä. Tai saattaa välillä olla päivän pelaamatta tai pidempään jos ollaan reissussa jossain mutta pääsääntöisesti päivittäin.

Arkena tekee läksyt ja sen jälkeen pelaa iltaan asti. Kahdeksalta illalla tuo ohjamen alakertaan. Viikonloppuisin ei rajoiteta muttei silti pelaa koko yötä kuitenkaan.

Jos pelaisi yksin niin olisin huolissani mutta kun ne kaverit on siellä pelissä mukana! Tulee puhelimeen soitto että klo se ja se aloitetaan peli ja sitten jutellaan kuulokkeiden välityksellä. Myös englantia "joutuu" puhumaan kun välillä peleissä on tyyppejä muualta maailmasta.
Kavereita ei juuri tapaa irl paitsi koulussa ja kerran viikossa kokoontuu porukalla ja käyvät syömässä. Asutaan suht korvessa eli se ruokapaikka on ainut mitä tässä lähellä oikeastaan on. Asutaan 30km päässä isomman kaupungin keskustasta.
Pari kolme kertaa kuussa poika on kaverin luona.
Itse olen vaan tyytyväinen että 15-vuotias istuu kotona eikä hillu kylillä. Koulukin sujuu keskinkertaisesti.

Jos poika ei saisi pelata eikä saisi rahaa silloin kun menevät syömään niin poikahan tippuisi äkkiä kaveriporukasta pois.
Vähän tekee kotitöitä rahan eteen muttei isänsä mielestä tarpeeksi.
En itse ole tehnyt tuonkaan vertaa teininä mitä poikaa nyt tekee.

No, mielipiteitä ja omia sääntöjänne näistä asioista olisi kiva kuulla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa pelata niin paljon kuin ikinä haluaa, kunhan koulun hoitaa kunnialla. Ja kyllä ne pelaavatkin sekä poika että tytär. Poika paljolti moninpelejä, tytär vain yksinpelejä. Kummastakaan en ole pätkääkään huolissani. Olni itsekin nuorena koodari/pelaajanörtti ja mitään haittaa siitä ei ole minulle ollut. Päinvastoin, tietokoneista tuli ammatti :)

Vierailija
2/8 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaavat lähes kaiken vapaa-ajan. En rajoita kunhan nukkuvat tarpeeksi ja hoitavat koulun kunnialla.

Viikkorahalla ei ole mitään yhteyttä pelaamisen määrään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti ap. Muistele aikaa, kun olit itse 15. Tai kun luokkasi pojat olivat, mitä he tekivät vapas-ajallaan. Naurettavaa olla huolissaan tuollaisesta, teillä ei ole mitään ongelmaa.

Vierailija
4/8 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi vähän elää eikä vaan nököttää neljän seinän sisällä. Peräkammaripoika.

Vierailija
5/8 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pelaa pelikoneilla. Ei olla semmoselle opetettu.

Vierailija
6/8 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti ap. Muistele aikaa, kun olit itse 15. Tai kun luokkasi pojat olivat, mitä he tekivät vapas-ajallaan. Naurettavaa olla huolissaan tuollaisesta, teillä ei ole mitään ongelmaa.

No kun en olekaan huolissani pätkääkään. Mies tuosta pelaamisesta valittaa.

Olen samaa mieltä että pelatkoon niin paljon kun tykkää kunhan koulu hoituu ja nukkuu.

Täällä kyselen siksi kun mies on sitä mieltä ettei kukaan pojan kaveri saa pelata niin paljoa kun meillä saa.

Itse ajattelen että ihan varmaan saa.

Tämä on nykyaikaa ja kuten jo kirjoitin niin ihanaa kun poika viikonloput kotona eikä kännissä kaupungilla.

Ap

Vierailija
7/8 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitäisi vähän elää eikä vaan nököttää neljän seinän sisällä. Peräkammaripoika.

No en usko että tulee peräkammarin poika 😅

On tosi sosiaalinen ja suosittu kaveriporukassa.

Ja kaveriporukka koostuu tavallisista fiksuista teineistä.

Ap

Vierailija
8/8 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä jos saisin lisää kommentteja 😊