Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liiallinen mustasukkaisuus existä

Vierailija
06.09.2019 |

Ongelmani on, että olen todella mustasukkainen miesystäväni entisistä kumppaneista. Tämä vaikuttaa negatiivisesti suhteeseemme. Mitään "oikeaa" syytä mustasukkaisuudelleni ei ole, kumppanini ei ole missään tekemisissä edellisten kumppaniensa kanssa. Hän myös tuntuu aidosti välittävän minusta ja sanoo minun olevan juuri sellainen nainen, jota on aina toivonut. Minua siis haittaa se, että miesystävälläni on ollut muita ennen minua. Haluaisin päästä mustasukkaisuudesta eroon, koska muilta osin suhteemme on toimiva. Mutta miten? Onko muilla ollut samanlaisia tunteita? Miten niitä voisi yrittää työstää?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat nyt vaan sen pääs pois perseestäs. 

Vierailija
2/25 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ja kokemus auttaa. Siis ei kokemus muista vaan kokemus siitä, että sinua rakastetaan pysyvästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin mustasukkaisuutesi näkyy? Uteletko koko ajan mieheltä existä, vertaatko heitä itseesi, stalkkaatko heitä, ajattelet heitä, nalkutat miehelle/vaadit häntä koko ajan kertomaan kuinka ihana, upea ja paras kaikista olet vai mitä? Pakotatko miehen valehtelemaan menneisyydestään, kadottamaan kaikki mitä silloin hankki ja unohtamaan kaiken mitä on silloin tehnyt ja missä on ollut?

Onko sinulla omia ystäviä ja oletko heidänkin asioista ja muista ystävistä yhtä sairaan mustasukkainen? Haluatko, että sinulla on koko ajan päätösvalta kaikkien läheistesi tekemisiin ja olemisiin sekä tietenkin historiaan?

Sairasta tuo on joka tapauksessa ja kaikkein parasta olisi, että mies jättäisi sinut nopeasti ja juoksisi kauas. Ei tuollaisen naisen kanssa voi elää ja olla, et ansaitse miestä.

Ammattiauttaja voisi olla aika hyvä juttu sinulle.

Vierailija
4/25 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin mustasukkaisuutesi näkyy? Uteletko koko ajan mieheltä existä, vertaatko heitä itseesi, stalkkaatko heitä, ajattelet heitä, nalkutat miehelle/vaadit häntä koko ajan kertomaan kuinka ihana, upea ja paras kaikista olet vai mitä? Pakotatko miehen valehtelemaan menneisyydestään, kadottamaan kaikki mitä silloin hankki ja unohtamaan kaiken mitä on silloin tehnyt ja missä on ollut?

Onko sinulla omia ystäviä ja oletko heidänkin asioista ja muista ystävistä yhtä sairaan mustasukkainen? Haluatko, että sinulla on koko ajan päätösvalta kaikkien läheistesi tekemisiin ja olemisiin sekä tietenkin historiaan?

Sairasta tuo on joka tapauksessa ja kaikkein parasta olisi, että mies jättäisi sinut nopeasti ja juoksisi kauas. Ei tuollaisen naisen kanssa voi elää ja olla, et ansaitse miestä.

Ammattiauttaja voisi olla aika hyvä juttu sinulle.

Mustasukkaisuuteni ei näy oikeastaan mitenkään, se on vain oman pääni sisällä, eikä miesystäni varmastikaan sitä tiedä eikä huomaa. Mietin kyllä paljon miesystäväni edellistä elämää. Mustasukkaisuuteni aiheuttaa minun tunteisiini epävarmuutta, mies on minun suhteeni hyvin varma. Ystävyyssuhteissani en ole koskaan ollut mustasukkainen. Ammattiapua olen miettinyt, mutta toivoisin että pystyisin jotenkin muulla tavoin käsittelemään tätä asiaa.

-ap

Vierailija
5/25 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei kannata olla eksistä mustasukkainen koska kaikki harrastaa irtosuhteita. Kaikilla on eksiä vaikka kuinka paljon.

Vierailija
6/25 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus herää tuntemus, ettei kaikki ole kohdallaan, vaikka päällisin puolin asiat ovat hyvin. harvoin intuitio pettää.

Vierailija
7/25 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia, ei ongelma ole suhteessa tai niissä ex puolisoissa, vaan omassa itsetunnossa mm. lapsuuden traumoista voi johtua tai jos aiemmin on ollut vaikka suhteessa narsistin kanssa...

Vierailija
8/25 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikanaan eräs rakkaus, johon en ihan osannut heittäytyä, kun en jaksanut uskoa siihen, että olisin hänelle jotenkin erityinen. Hän oli kuitenkin menevä ja haluttu enkä osannut ajatella hänen pystyvän pysähtymään aidosti kohdalleni. Taustalla oli omat itsetunto-ongelmat lapsuudenkodista, missä en saanut rakkautta ja huolenpitoa. En kuitenkaan koskaan kertonut tätä hänelle tai osoittanut asiaa mitenkään.

Myöhemmin olin yli vuosikymmenen kestävässä suhteessa, missä koin tulevani täysin hyväksytyksi ja rakastetuksi ja nyt osaan luottaa siihen, että minäkin olen rakkauden arvoinen. 

Ihan sairasta haukkua kaikkia ihmisten kokemuksia ja ajatuksia sairaiksi! Tuskin kukaan täällä elää täysin tyylipuhtaasti elämäänsä. 

Vierailija
9/25 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa ajatusleikkiä, jossa mies pettää sinua ihan nykyisyydessä. Onko siinä sävyeroa sun mielessä? Jos tuntuu yhtä pahalta eikä pahemmalta se ajatus, niin kannattaa käydä keskustelemassa omista kiintymyssuhdetraumoista.

Ihan yhteiseen arkeen heittäisin paljon sellaista mikä on vain teidän kahden juttu. Uusi yhteinen lempiruoka, paikka, harrastus. Luo sitä inside-fiilistä mikä tekee hyvän ystävän kanssakin olemisesta erityisen yhteenkuuluvuuden.

Vierailija
10/25 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, ap.

Yrität pärjätä itseksesi tämän asian kanssa, mutta huomaatko, että jo tänne kirjoittaminen kertoo totuuden: tarvitsisit oman itsesi ulkopuolelta tulevaa näkökulmaa ongelmaasi.

Mene ammattiauttajalle. Oletko opiskelijaterveydenhuollon/ työterveyshuollon piirissä? Toisaalta parin psykologikerran satsaus yksityisellä voi olla isokin satsaus jopa tulevaisuuteen.

Yritän siis sanoa, että luota itseesi. Tai vaikka et luottaisikaan, sano itsellesi, että et ole sen huonompi ihminen, jos haet apua ongelmaasi. Panostat itseesi ja se jos mikä on arvokasta elämässä, koska sillä on aina vaikutuksia myös läheistesi elämään.

Tsemppiä!

Vierailija
11/25 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista!

Itsetuntoni on melko huono ja luultavasti tämä mustasukkaisuusongelma johtuu siitä. Mistä sitten huono itsetuntoni johtuu, sitä en tiedä. Lapsuudessani ei ole mitään traumoja, kun joku sitäkin ehdotti syyksi. Tajuan myös, että nykyhetkessä tapahtuva pettäminen olisi paljon pahempi ja eri asia kuin exien olemassaolo.

Mutta kun joku kommentoi, että nykyään kaikki harrastavat irtosuhteita, niin se ei kyllä pidä paikkaansa. Minullekin tämä nykyinen miesystäväni on ensimmäinen seurustelukumppanini.

-ap

Vierailija
12/25 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se Sika jolla on olemassa historia

Vierailija
13/25 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otit käytetyn miehen, kun uusiakin on tarjolla?

Vierailija
14/25 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa itse haikailet entisiä kumppaneitasi ja oletat että kaikki muutkin tekee samoin.

Vierailija
15/25 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annatko yhtä rakentavia neuvoja kumppanillesi ja ystävillesi, kun he puhuvat ongelmistaan? Tunnen tällaisia ihmisiä enkä pidä heistä.

Vierailija
16/25 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko itselläsi exiä? Millainen suhde sinulla on heihin? Mitä heistä ajattelet? Tietääkö kumppanisi heistä?

Vierailija
17/25 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa itse haikailet entisiä kumppaneitasi ja oletat että kaikki muutkin tekee samoin.

Aika usein tämä on se juttu. Vaikka mies olisi kuinka ihana, niin joku vanha ihastus voisi olla ihanampi. Tai kun on tinderissä saanut selata satoja ukkoja, niin mistä sitä tietää, jos siellä eteen sattuisi joku tosi makea tyyppi?

Vaikka mies olisi ensimmäinen seurustelukumppani, niin ei se sitä tarkoita, että mielenkiinto muista loppuisi. Ja jos itse ajattelee näin, niin miksi mies ei ajattelisi myös? Tai koska hänellä on ollut exiä, jotka ovat olleet miehen mielestä aikanaan tosi ihania, eihän hän olisi heidän kanssaan muuten alkanut olemaan, niin mitä luultavimmin he ovat miehen mielessä vieläkin. He voivat olla myös appivanhempien, miehen sisarusten ja ystävien mielessä.

On se hankalaa. Kuinka vanha olet ap? 17?

Vierailija
18/25 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei kannata olla eksistä mustasukkainen koska kaikki harrastaa irtosuhteita. Kaikilla on eksiä vaikka kuinka paljon.

Kaikki ei harrasta irtosuhteita.Eikä mulla ole montaa exääkään.

Vierailija
19/25 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikanaan muuten tunsin jotakuinkin samoin, kun oli ensimmäinen kumppani. Melkein sanoisin, että kyseessä oli tottumattomuutta ja ihan alun epävarmuutta. Se sitten laimeni omalla ajallaan pois, itsekseen. Tottakai sitä itseään vertaa edeltäjiiinsä ja miettii, että miksi eksistä on tullut eksiä. Jos mies on jättänyt --> voinko olla olematta varpaillaan -tai- mies on tullut jätetyksi --> mies ei ole edes halunnut erota ja saattaa kaivata eksäänsä. Molemmissa siis on puolensa.

Melkein sanoisin, että anna ajan kulua. Kipeää kärvistelyähän tuo on, mutta helpottaa aikanaan. Huomaat sitten jossain vaiheessa, että nuo tunteet ovat jääneet taakse ja eikä taivas tipahtanut niskaasi. 

Vierailija
20/25 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annatko yhtä rakentavia neuvoja kumppanillesi ja ystävillesi, kun he puhuvat ongelmistaan? Tunnen tällaisia ihmisiä enkä pidä heistä.

En kirjoittanut ohjetta, mutta mielestäni se oli ihan kelpo ohje tähän asiaan. Ap:n kurjalla itsetunnolla on aika huono yrittää saada hyvää aikaan ja ennen pitkää mies tuskastuu tuollaiseen persuksissa päätään pitelevään mustasukkaisen nyhveröön.

Jos ap ei ole sinut itsensä kanssa, niin miten hän voisi olla sinut miehen kanssa? Jos miehen pitää alvariinsa toistella ap:n olevan paras kaikista, niin joku nätti päivä mies sanoo, että hän ei ole todellakaan paras, vaan ehdottomasti huonoin ja ikävin pettymys mitä olla voi. Pää siis pois persiistä, selkä suoraksi ja itsetunto oikealle kohdalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi