Yle: Heteronaiset nääntyvät metatyön alle!
Ja tämä on valkoisen lihaasyövän heteromiehen syy!
Ala lesboksi tai vähintään vaihda miehesi maahanmuuuttajiiin!
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö metatyötä ollut olemassa silloin kun me oltiin lapsia, vai onko se alkanut uuvuttaa vasta sen jälkeen kun naiset ovat menneet täysipainoisesti työelämään?
Eli naiset huolehtivat edelleen yhtä paljon lapsista ja kodista kuin ennenkin, mutta käyvät nykyään lisäksi vielä kodin ulkopuolella töissä?Ei ollut samassa mitassa.
Nykyään on kaiken maailman jatkuvaa säätöä päiväkodin, koulun, hammashoitolan, terveystarkastusten yms yms yms kanssa.
Samaan aikaan kun ne on paljon hankalammin saavutettavissa kuin aiemmin.
Mitä säätöä?
Mun lapsella on kerran vuodessa hammaslääkäri, terveystarkastus samoin kerran vuodessa, päiväkodilla/koululla on kerran vuodessa vanhempainilta, kerran vuodessa joulujuhla, kerran vuodessa kevätjuhla ja sit yksi vanhempainvartti.En ole kokenut noita raskaiksi asioiksi, saati säätämiseksi?
Eihän noin harvoin tapahtuvat asiat edes näy arjessa mitenkään.Mulla on jo pelkkiä vanhempainiltoja tän ekan kuukauden aikana kuusi. Lapsia kaksi.
Niin siis tässä taas ilmeisesti omat valinnat taustalla?
Harrastusten vanhempainiltoja?Koulujen.
Okei, no harvassa koulussa on yhdelle luokalle kolme vanhempainiltaa kuukauden aikana, eli tuo ei ole mikään perustilanne
Nykyinen opsi edellyttää että niitä on useita lukuvuoden mittaan.
Niihin EI ole pakko mennä.
Ei kaikkiin mutta kyllä ne pitää käydä läpi ja arvioida minne menee jne. Ja välillä on pakko mennä ihan kaikkiin, että lapsen etu tulee ajettua.
Etu? En käynyt läheskään kaikissa vanhempainilloissa, mutta kummasti kumpikin lapseni kirjoittivat ylioppilaiksi hyvin arvosanoin. Samoin jatko-opiskelut sujuvat hyvin.
Vanhempainilloissa ei käydä läpi yhden lapsen etua, vaan puhutaan yleisesti luokan asioista.Eli sulla ei ole hölkäsen pöläyksen tieto nykykoulusta?
Kyllä minä ainakin tiedän.
Opettaja opettaa vanhempia lasten kasvatuksessa. Siinä menee eräskin tovi kuukaudessa.
*eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö metatyötä ollut olemassa silloin kun me oltiin lapsia, vai onko se alkanut uuvuttaa vasta sen jälkeen kun naiset ovat menneet täysipainoisesti työelämään?
Eli naiset huolehtivat edelleen yhtä paljon lapsista ja kodista kuin ennenkin, mutta käyvät nykyään lisäksi vielä kodin ulkopuolella töissä?Ei ollut samassa mitassa.
Nykyään on kaiken maailman jatkuvaa säätöä päiväkodin, koulun, hammashoitolan, terveystarkastusten yms yms yms kanssa.
Samaan aikaan kun ne on paljon hankalammin saavutettavissa kuin aiemmin.
Mitä säätöä?
Mun lapsella on kerran vuodessa hammaslääkäri, terveystarkastus samoin kerran vuodessa, päiväkodilla/koululla on kerran vuodessa vanhempainilta, kerran vuodessa joulujuhla, kerran vuodessa kevätjuhla ja sit yksi vanhempainvartti.En ole kokenut noita raskaiksi asioiksi, saati säätämiseksi?
Eihän noin harvoin tapahtuvat asiat edes näy arjessa mitenkään.Mulla on jo pelkkiä vanhempainiltoja tän ekan kuukauden aikana kuusi. Lapsia kaksi.
Niin siis tässä taas ilmeisesti omat valinnat taustalla?
Harrastusten vanhempainiltoja?Koulujen.
Okei, no harvassa koulussa on yhdelle luokalle kolme vanhempainiltaa kuukauden aikana, eli tuo ei ole mikään perustilanne
Nykyinen opsi edellyttää että niitä on useita lukuvuoden mittaan.
Niihin EI ole pakko mennä.
Ei kaikkiin mutta kyllä ne pitää käydä läpi ja arvioida minne menee jne. Ja välillä on pakko mennä ihan kaikkiin, että lapsen etu tulee ajettua.
Etu? En käynyt läheskään kaikissa vanhempainilloissa, mutta kummasti kumpikin lapseni kirjoittivat ylioppilaiksi hyvin arvosanoin. Samoin jatko-opiskelut sujuvat hyvin.
Vanhempainilloissa ei käydä läpi yhden lapsen etua, vaan puhutaan yleisesti luokan asioista.Eli sulla ei ole hölkäsen pöläyksen tieto nykykoulusta?
Kyllä minä ainakin tiedän.
Opettaja opettaa vanhempia lasten kasvatuksessa. Siinä menee eräskin tovi kuukaudessa.
*eri
Ottakaa selvää asioista ennen kuin tulette näsäviisastelemaan, aikuiset ihmiset.
Kannattaa kokeilla sillä tavalla, että antaa miehen hoitaa välillä tuo metatyö.Minä kokeilin, Olin viikon niiiiiiiin sairas, että piti olla vuoteen omana....meillä kävi niin, että mies polleana luuli olevansa joku suurikin mestari ja handlaavansa kaiken.Tokana päivänä piti soittaa oma äiti hätiin, kun ei pärjännyt ja kaikki meni päin prsettä..... Suosittelen👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut hei, toivoa on! Mun mies vapaamatkusteli perhe-elämän ajan. Kun lapsi muutti kotoa, nostin kuvaannollisesti jalat pöydälle; olen hommani hoitanut, aikuista en holhoa enkä passaa. Eikä ole tarvinnut, kummasti tuo saa aikaiseksi, kun jätän tekemättä jos ei satu huvittamaan. Meillä ei ole koskaan siirrelty huonekaluja tai vaihdeltu verhoja (jos se yksi hullu sattuu paikalle), joten metatyöt loppuivat lapsiperhe-elämän jälkeen. Mun sukupolven miehissä on paljon laiskoja ja saamattomia, monella on ollut kotona tosi huono miehen malli ja perinteinen työnjako, jolla voi heittää vesilintua kaupungissa ja kerrostalossa. Toivottavasti teillä nuoremmilla on vähän nykyaikaisempi meininki.
Saat korkeamman kruunun.
Kirkkaamman? Kiva, pistetäänpä tonne tuikkukuppien sekaan. Jos ymmärsit pointin, niin tämä mun siipeilijä siipeili, koska se oli mahdollista. Oppia ikä kaikki. Tytär on viisaampi.
Käsittämätöntä uhriutumista. Vapaasta tahdosta valittu parisuhde juuri kyseisen henkilön kanssa ja sitten itketään kun työnjako ei toimi.
Kovasti on kaiken nääntymisen keskellä aikaa roikkua palstalla. Osalla pitkin päivää.
Mutta aikaa näyttää olevan kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut hei, toivoa on! Mun mies vapaamatkusteli perhe-elämän ajan. Kun lapsi muutti kotoa, nostin kuvaannollisesti jalat pöydälle; olen hommani hoitanut, aikuista en holhoa enkä passaa. Eikä ole tarvinnut, kummasti tuo saa aikaiseksi, kun jätän tekemättä jos ei satu huvittamaan. Meillä ei ole koskaan siirrelty huonekaluja tai vaihdeltu verhoja (jos se yksi hullu sattuu paikalle), joten metatyöt loppuivat lapsiperhe-elämän jälkeen. Mun sukupolven miehissä on paljon laiskoja ja saamattomia, monella on ollut kotona tosi huono miehen malli ja perinteinen työnjako, jolla voi heittää vesilintua kaupungissa ja kerrostalossa. Toivottavasti teillä nuoremmilla on vähän nykyaikaisempi meininki.
Saat korkeamman kruunun.
Kirkkaamman? Kiva, pistetäänpä tonne tuikkukuppien sekaan. Jos ymmärsit pointin, niin tämä mun siipeilijä siipeili, koska se oli mahdollista. Oppia ikä kaikki. Tytär on viisaampi.
Korkeamman. Itse olen hoitanut vaikeavammaista puolisoani n. 20 vuotta. Kyllä minä tiedän millaista on kun on ajan kanssa niukkuutta yöllä ja päivällä. Apteekkireissujenkin kanssa on melkoinen säätäminen, tai jos menisi vaikka lenkille hoidattamaan kuntoaan reippaalla kävelyllä.
Mutta me emme valita pitkin nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan arjen metatöistä ja kommenttiosio täynnä "mutku miehet hoitaa remontit ja autonhuollon".
Miksi jotkut miehet ottavat henkilökohtaisena loukkauksena, kun todetaan arjen pyörittämisen jäävän monissa perheissä naisen harteille?
En ota sitä loukkauksena, mutta sitä en ymmärrä miksi parisuhteen sisäinen asia (kotitöiden jakaminen) nostetaan yhteiskunnalliseksi ongelmaksi. Onhan se totta, että ympäristöt odotukset ovat tietynlaiset, joskus jopa melko vanhakantaiset, mutta viime kädessä ne ovat parisuhteet osapuolet, jotka yhdessä päättävät työnjaosta. Nainen, jos et ole tyytyväinen asiantilaan parisuhteessasi, avaa suusi, älä ulise keskustelupalstalla.
Kuvittelet että naiset eivät ota miestensä kanssa kotitöitä puheeksi? Että naiset eivät koskaan pyydä miestä osallistumaan?
Varmasti ottavatkin ja uskon, että monessa parisuhteessa asia sillä korjaantuu. Kaikilla ei varmaankaan, mutta siihenkään ei auta "yhteiskunnallinen keskustelu" tai keskustelupalstauliseminen. Silloin se on take it or leave it.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä uhriutumista. Vapaasta tahdosta valittu parisuhde juuri kyseisen henkilön kanssa ja sitten itketään kun työnjako ei toimi.
Harvalla meistä on kristallipallo ja ennustajaeukon kykyjä. Mun mies oli osallistuva ja aktiivinen ja oma-aloitteinen alkuun, mutta ajan kuluessa passivoitui ja jätti lopulta ihan kaiken mun harteille, ei auttanut mikään että sen olis saanu tekemään edes sitä, mitä ennen teki. Kaiken palautteen otti nalkutuksena, senkin, että en mitään sanonut ja jätin itsekin tekemättä. Pakko oli alkaa taas itse tekemään tai oltais asuttu kirjaimellisesti paskaläävässä.
Kerro toki mitä olisi pitänyt tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metatyö, naisten tarve uhriutua.ei lakkaa koskaan hämmästyttämästä.
Uli naiset taas vauhdissa.Ei ole mitään ongelmaa, koska nyt jo nuoremmat sukupolvet tietää ettei lapsia kannata tehdä, miesten kanssa vain fwb jne.
Joten ongelmaa ei tule enää olemaan.
Syntyvyys tulemaan olemaan 0 tulevaisuudessa.
Näin miehenä en todellekaan ole kiinnostunut mistään parisuhteesta. Nykyisin siitä ei saa enää mitään lisäarvoa elämänlaadulleen, todennäköisesti joutuisin oleamaan joka asiassa periksiantavana osapuolena. Jotkut harvat ystäväni jotka ovat parisuhteessa kiroavat sitä ja miksi tuli tehtyä lapsia naisen kanssa, joka on muuttunut kaikesta valittavaksi kotityranniksi. Lasten takia vaan ollaan yhdessä mutta heti kun ovat täysikäisiä nostavat kytkintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli naiset huolehtivat edelleen yhtä paljon lapsista ja kodista kuin ennenkin, mutta käyvät nykyään lisäksi vielä kodin ulkopuolella töissä?Metatyön määrä on lisääntynyt aivan valtavasti, samoin kuin vaatimukset etenkin naisille.
Minun mummoni jätti lapset tupaan (kyllä, myös vauvan taaperoiden vahdittavaksi) kun hän lähti itse navettaan. Minun äitini taas antoi minulle avaimet kaulaan, ja illalla piti olla kuudelta kotona, muuten sai mennä vapaasti. Minusta tehdään lastensuojeluilmoitus, jos naapuri näkee lapset keskenään pihalla.
Mummoni kävi saunassa kerran tai kaksi viikkoon, ja vaatteet vaihdettiin silloin. Hiukset pestiin saippualla, samoin vartalo. Iholle yhtä sorttia rasvaa. Hiukset harjattiin ja laitettiin nutturalle, siinä oli mummon kauneudenhoito. Ei ollut vaakaa, pulleus oli merkki terveydestä. Ei tarvinnut stressata ulkonäöstä tai miettiä vaatteita, puhumattakaan, että jollekin olisi tullut mieleen ihmetellä, miksi lapsiela on vaatteissa tahroja tai miksi hän pukeutuu kouluun paikattuihin housuihin. Sanomattakin selvää, että jos meidän perheemme käy kerran viikossa pesulla, lapset otetaan välittömästi huostaan ja minä menetän työni. Samoin nainen ei nykyään käytännössä pääse moneenkaan työhön, mikäli ei noudata nykyaikaisia kauneudenhoitovaatimuksia.
Minun äitini kävi kerran vuoteen vanhempainillassa, ja kaksi kertaa vuodessa sai todistuksen, josta näki, miten lapsi on opiskelut hoitanut. Minä luen wilman päivittäin, mieluiten aamuin illoin. Täytän samalla kaikki vaaditut lomakkeet, luvat, ilmoitukset, hakemukset ja kyselyt. Läksyt tarkistan ja kuittaan päivittäin, lisäksi opetan kotona ne asiat, mitä häiriöiden takia ei ole tunnilla ehditty käydä läpi. Luonnollisesti kokeisiin valmistautuminen on koko perheen projekti, ja opettaja kyselee äidiltä selitystä, mikäli lapsi ei pärjää hyvin. Tämän lisäksi käyn oppimiskeskusteluissa, terveystarkastuksissa, lääkärintarkastuksissa, vanhempainvarteissa, koulun vanhempainillassa, luokan vanhempainillassa, terveydenhoitajan ja koulupsykologin illassa, hammastarkastuksissa, valinnaisaineinfossa, jatko-opiskeluinfossa, päihdeillassa, kouluuntutustumisissa, ainevalintaillassa, kielivalintainfossa, vanhempainyhdistyksen illassa ja niin edelleen. Ja nämä ovat siis vain ne perusjutut! Luoja paratkoon, jos jollakin herää huoli tai lapsi tarvitsee tukea oppimisessa!
Tässä vain pari esimerkkiä, vastaavia on valtavasti, kun alkaa vertailemaan eri sukupolvien kokemuksia.
Olen puhunut näistä omien vanhempien sukulaisten kanssa paljon, ja nykyaikana vaatimukset ovat moninkertaiset verrattuna "vanhoihin hyviin aikoihin".
Aamen.
Tämän listan lisäksi olen istunut satoja tunteja erilaisissa koulualueinfoissa, kouluverkkotarkastelujen palveluneuvojien jippoilloissa ja vastannut lukuisiin nettikyselyihin sisäilmaongelmista jne.
Ja päättäjien päähuoli on se että heidän mielestään vanhemmat ovat liian passiivisia ja heitä pitää osallistaa enemmän.
Ilman noitakin istujaisia pärjää. Jos niihin lähtee, voi joskus nuppi mennä maitohapoille.
Ei pärjää jos lapsistaan välittää. Ja kyllä sappinesteet nousivat ylös monta kertaa. Nyt onneksi on jo yläkoulussa ja lukiossa mun lapset.
Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa.
Tämäkin on selviö, kun seuraa nykylasten ja -nuorten perseilyä.
Tuokin muutos lisää vanhempien työtaakkaa, vaikka on siis ehdottomasti hyvä muutos. Onhan se ollut nopeampaa ja yksinkertaisempaa läpsäistä, läimäyttää tai uhata selkäsaunalla kuin kasvattaa keskustelemalla, perustella kiellot ja neuvotella säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla sillä tavalla, että antaa miehen hoitaa välillä tuo metatyö.Minä kokeilin, Olin viikon niiiiiiiin sairas, että piti olla vuoteen omana....meillä kävi niin, että mies polleana luuli olevansa joku suurikin mestari ja handlaavansa kaiken.Tokana päivänä piti soittaa oma äiti hätiin, kun ei pärjännyt ja kaikki meni päin prsettä..... Suosittelen👍
Eli taas joku nainen hoiti homman eikä mies oppinut mitään. Miksi suosittelet?
Vierailija kirjoitti:
Kovasti on kaiken nääntymisen keskellä aikaa roikkua palstalla. Osalla pitkin päivää.
Mutta aikaa näyttää olevan kuitenkin.
Jokainen ansaitsee vapaa-aikaa. Sinulla ei ole mitään oikeutta vaatia raatamaan kellon ympäri ennen kuin saa kieltäytyä hoitamasta enemmän kuin oman osuutensa työstä. Sinulle toki sellainen sopisi kun olet saamaton ja laiska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metatyö, naisten tarve uhriutua.ei lakkaa koskaan hämmästyttämästä.
Uli naiset taas vauhdissa.Ei ole mitään ongelmaa, koska nyt jo nuoremmat sukupolvet tietää ettei lapsia kannata tehdä, miesten kanssa vain fwb jne.
Joten ongelmaa ei tule enää olemaan.
Syntyvyys tulemaan olemaan 0 tulevaisuudessa.
Näin miehenä en todellekaan ole kiinnostunut mistään parisuhteesta. Nykyisin siitä ei saa enää mitään lisäarvoa elämänlaadulleen, todennäköisesti joutuisin oleamaan joka asiassa periksiantavana osapuolena. Jotkut harvat ystäväni jotka ovat parisuhteessa kiroavat sitä ja miksi tuli tehtyä lapsia naisen kanssa, joka on muuttunut kaikesta valittavaksi kotityranniksi. Lasten takia vaan ollaan yhdessä mutta heti kun ovat täysikäisiä nostavat kytkintä.
Nuo naiset luultavasti ovat ottaneetkin sen miehen vain lasten tekemistä varten ja odottavat innokkaasti että mies tajuaa vihdoin häipyä. Se, että joutuisit olemaan "periksiantava osapuoli", johtuu sinusta. Olethan sinä sitä jo työelämässä ja "harvojen" ystäviesi seurassa.
Kyllä, toisinaan tuntuu että näännyn metatyön alle. Mutta en tiedä kenelle ne metatyöt (tai mitkään muutkaan) delegoisin, joten täytynee pärjäillä asian kanssa, t. hetero leskiäiti